Dolby Digital en DTS niet gedetecteerd via S/PDIF

Pagina: 1
Acties:

• rikgoodhart
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
hoi!

ik heb zojuist mijn logitech z-680 aangesloten op de s/pdif poort van mijn asus p4p800 moederbord. Echter nu ontdek ik dat mijn setje geen dolby digital detecteerd en ook geen DTS bij DVD's die dat wel ondersteunen.

het setje beschikt over een eigen Dolby digital en DTS decoder. betekend dit dat het dan alleen kan samenwerken met een kaart die over een dolby digital en DTS encoder beschikt? Of maakt mijn set er zelf digital of DTS van?

in dit geval moet ik dus een nieuwe kaart halen? het lijkt namelijk wel alsof mijn s/pdif poort helemaal niet over een digitale of DTS encoder beschikt. klopt dit?

ik heb de search trouwens gebruikt..maar kwam maar matig uit de antwoorden. niet echt duidelijk allemaal.

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:45

voodooless

Sound is no voodoo!

Je moet in je DVD app wel ff aangeven dat je ook idd spdif wil gebruiken!

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• rikgoodhart
  • Niet online
deepspace schreef op 19 maart 2004 @ 16:32:
Je moet in je DVD app wel ff aangeven dat je ook idd spdif wil gebruiken!
wanneer ik dat doe, begintie te tikken....heel irritant..net alsof hij het signaal niet kan omzetten :/

• j-w
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

j-w

Een signaal over de SPDIF is *niet DTS-decoded*, het signaal wordt gewoon rechtstreeks van de DVD gelezen en zonder enige conversie naar de SPDIF poort gestuurd.

Het probleem kan dus niet zijn dat je een DTS-encoder mist.

Je probleem klinkt me bekend in de oren: de oplossing is wsl. wat met de instellingen van je DVD app. experimenteren.

• rikgoodhart
  • Niet online
j-w schreef op 19 maart 2004 @ 17:08:
Een signaal over de SPDIF is *niet DTS-decoded*, het signaal wordt gewoon rechtstreeks van de DVD gelezen en zonder enige conversie naar de SPDIF poort gestuurd.

Het probleem kan dus niet zijn dat je een DTS-encoder mist.

Je probleem klinkt me bekend in de oren: de oplossing is wsl. wat met de instellingen van je DVD app. experimenteren.
het was inderdaad ff met powerdvd klooien. heb em ge-updated en nu paktie netjes mijn dolby digital en DTS automatisch. scheelt weer, want was bijna van plan een soundkaartje te halen :o :'(

maar et werkt nu weer! thx all 8)