MP3 van W2K Server via internet naar Linux client

Pagina: 1
Acties:

• -Paul-
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13:23
Thuis heb ik een Windows 2000 Server staan met mp3-tjes. Nou wil ik die op een andere lokatie via internet kunnen afspelen. De client draait op Linux. Op de één of andere manier moet de map met mp3-tjes (van de server) worden gemount onder Linux. Op welke manier kan ik dit voor elkaar krijgen, dat het ook nog een beetje secure is?

• Neejoh
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-07 15:30
Er is een programmatje om een FTP adres te mounten onder linux, maar ik weet niet of je dan wel de bestanden er van af kan streamen, of dat je ze eerst moet downloaden naar je linux machine (neem aan dat dit niet is wat je wilt)?

Zoek even hier @ got naar "FTP mount linux" oid.. succes!

• -Paul-
Neejoh schreef op 19 maart 2004 @ 16:12:
Er is een programmatje om een FTP adres te mounten onder linux, maar ik weet niet of je dan wel de bestanden er van af kan streamen, of dat je ze eerst moet downloaden naar je linux machine (neem aan dat dit niet is wat je wilt)?

Zoek even hier @ got naar "FTP mount linux" oid.. succes!
Het gaat inderdaad om het streamen, want de harde schijf in de client is niet zo groot.

Maar is zo'n FTP-verbinding wel het meest efficient en is het veilig?

• Neejoh
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-07 15:30
Hmm, wel veilig, but maybe not the way to go ;)

• -Paul-
Inmiddels werkt het geheel via lufs (http://lufs.sourceforge.net/), dat een pakket is met onder andere ftpfs, om ftp servers te mounten.

Bedankt!