Toon posts:

Hifi Set op win-xp, rechterbox geen geluid

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Om ff topic titel wat duidelijker te maken:
Het probleem is dat ik mijn Hifi-set (Pioneer Ns10 mini-set) heb aangesloten op mijn computer (jag > aux) maar mijn rechterbox (of linker als je het van de andere kant bekijkt :P , maar dat maakt denk ff niet uit) doet het niet.

Ik heb de boxen al gecontroleerd of deze eventueel stuk zijn, maar dit is niet het geval. Het draadje is ook niet kapot want ik hoorde gewoon allebei de boxen bij radio afspelen.
Weet iemand van jullie wat het probleem eventueel kan zijn?
Ik gebruik windows xp sp1
geluidskaart: Terratec Sixpack 5.1 (en ja kheb drivers geinstalleerd)
Ik gebruik foobar 2000 7.1 voor afspelen van muziek (maar ook gewoon bij spelletjes hoor je niks uit 1 van de boxen)

Nee volgens mij geen monostekker, het is gwn zo'n (mini)jag naar aux (dus wit - rood)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 19-03-2004 15:56 ]

Verwijderd

Stiekum een monostekker gebruikt?

• andriess
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
hmmm... volgens mij hebben die mono stekkers ook gewoon een witte en een rode aux plug.

Je moet ff naar je Jack plug kijken of er 2 ringen op zitten, zitten die erop dan is het een stereo. En anders een Mono.

:: Een Stereo Jack ::

Afbeeldingslocatie: http://www.audiogear.com/Resources/AdptQtrtFtoMniM.jpg

:: Een Mono Jack ::

Afbeeldingslocatie: http://www.audiogear.com/Resources/AdptMnitoRcaF.jpg

Dit zijn alleen verloopjes, maar daar moet je niet op letten het gaat om het plugje ;)

offtopic:
I hope I don't talk Shit :X

[ Voor 6% gewijzigd door andriess op 19-03-2004 16:52 ]

• olof
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 05-08 11:02
Brobeer eens een ander kabeltje van computer naar stereo. Een heel veel voorkomend probleem bij storingen is de overbekende kabelbreuk. Die kabels kosten echt geen kont dus dat zal niet een probleem worden.

• Bargemanos
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18-12-2025
volumeregeling van windows wel goed staan?

uhuuummm

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb ff naar het stekkertje gekeken er er zaten 2 ringen op, dus is het gewoon een stereostekkertje. Ik denk vooral dat het ergens in de software hoek moeten zoeken / windows instellingen.

• bouwfraude
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Staat de volume regeling wel in de middenstand?
configuratiescherm /geluiden en audioapparaten / volume, geadvanceerd.

Plugje kan je ook los testen met de hand, draai versterker wat verder open, als je het puntje aanraakt zal de een speaker brommen en als je het stukje ertussen in de andere...

• olof
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 05-08 11:02
Probeer mijn tip maar eens. Ik geef hem je echt niet voor niks. Kabelbreuken komen vaker voor dan je denkt.

• andriess
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op 19 maart 2004 @ 15:52:
[...]

Ik heb de boxen al gecontroleerd of deze eventueel stuk zijn, maar dit is niet het geval. Het draadje is ook niet kapot want ik hoorde gewoon allebei de boxen bij radio afspelen.

[...]
Ehm Draadje is niet stuk zegt ie...? (Nu hoop ik natuurlijk dat ie het kabeltje bedoelt die van zijn comp naar de receiver gaat)

Verwijderd

Topicstarter
Zo, het is opgelost! Ik weet niet wat het precies was. Maar op een gegeven moment heb ik gewoon foobar eraf gegooid en opnieuw geinstalleerd. En nu hoor ik wel gewoon geluid uit 2 boxen....... :)
Het rare is dat ie in spelletjes ook maar geluid uit een box liet horen, en nu is dat ook weer 2 boxen, heel raar.

Of het zou toch door een kleine kabelbreuk moeten komen. Ik heb gisteravond nog ff met het kabeltje gespeeld en misschien dat ie net weer goed zit. Really strange in ieder geval.
Maar nog hartelijke bedankt voor de info/hulp anyway _/-\o_ :)
Pagina: 1