[MDaemon] SMTP wil niet werken

Pagina: 1
Acties:

• WimB
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-03-2024
Ik heb een MDaemon mailservertje opgezet. Ik kan perfect intern mails verzenden. Mail ontvangen gaat ook, weliswaar met DomainPOP. Nu wil ik natuurlijk ook nog mails kunnen verzenden naar contactpersonen buiten mij eigen netwerk.

Dit is de foutmelding die ik krijg (in Outlook en Outlook Express):

code:
1
550 5.7.1 Unable to relay for <emailadres>@hotmail.com

Ik begrijp er niets van. Ik heb de securityinstellingen van de SMTP als eens zo laag mogelijk proberen te zetten, maar niets helpt. Wel even vermelden dat de server achter een router staat, maar deze router laat al het uitgaand verkeer door.

Verwijderd

"zo laag mogelijk" hebben we niks aan natuurlijk. Wát heb je wel en niet ingesteld?

Je foutmelding lijkt gewoon te zegen dat hij niet voor dat domein wil relayen en dat je dat gewoon even moet toestaan :)

• -Marshal-
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-11-2024
Volgens mij kunnen alleen users (email adressen) die binnen MDdaemon bekend zijn als user ook mail versturen via SMTP.

Anders kan je bij je primairy domain ook instellen dat je voor uitgaande mail bijvoorbeeld de SMTP van je provider gebruikt.

Distributed.net, the only reason my computer is on right now !

• Taurec
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-04 10:56
Maak even lokaal een domein aan met de naam hotmail.com
of zet bij je accounts een alias <emeel>@hotmail.com

• WimB
Ik heb het opgelost door de SMTP server van MDaemon op een andere poort te zetten. Standaard staat er op poort 25 blijkbaar een SMTP server van Microsoft (Windows XP). Deze kan je wel uitschakelen via de Services. Maar die SMTP heb ik toch maar op die andere poort gelaten, want dat lijkt me veiliger.

• Scorpion1984
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-08 14:14
mmh, ik zal toch maar eens uitkijken daarmee als ik jouw was, dat moet je namelijk toch zelf hebben geinstalleerd. windows xp heeft namelijk geen smtp server geinstalleerd, dus het kan ook iets anders minder vriendelijk programma zijn ...

[ Voor 4% gewijzigd door Scorpion1984 op 19-03-2004 21:14 ]

• WimB
Scorpion1984 schreef op 19 maart 2004 @ 21:13:
mmh, ik zal toch maar eens uitkijken daarmee als ik jouw was, dat moet je namelijk toch zelf hebben geinstalleerd. windows xp heeft namelijk geen smtp server geinstalleerd, dus het kan ook iets anders minder vriendelijk programma zijn ...
Het is een service genaamd SMTP (Simple Mail Transfer Protocol). Zijn er nog Windows XP gebruikers die deze service hebben?

edit:
Het is dus blijkbaar iets wat standaard met IIS wordt geïnstalleerd. Heb het maar even verwijderd

[ Voor 12% gewijzigd door WimB op 20-03-2004 10:19 ]

• Scorpion1984
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-08 14:14
Ow, met IIS kan wel, nooit geinstalleerd gehad. Vindt ik een rot-webserver
Pagina: 1