[XP] Clean install werkt niet door winnt.sif*

Pagina: 1
Acties:

• BitBit3r
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 11-03-2025
Op een net nieuwe laptop, na eerst Winxp (ging goed), probeer ik nu WinXP SP1 NL Corp. te zetten. Dit gaat dus niet :( na 10 sec. oid. staat er:

Regel 1 van het INF-bestand i386\winnt.sif is ongeldig

Setup kan niet doorgaan.
Druk op een toets om het installatieprogramma af te sluiten.

Ik heb niks aan dit bestand veranderd, het is gewoon de standaard versie.
Als ik dat bestand open op m'n andere compu zie ik gewoon:

;SetupMgrTag
[Data]
AutoPartition=0
enz.

Maar als ik boot met de Win98se cd en dan met ondersteuning van cdrom de commandprompt open en het filetje bekijk, staat er computertaal, allemaal vage tekens.

Waar kan dit aan liggen?
CDROM driver oid kapot?

Ik kan nu ook geen Winxp zonder SP1 er opzetten, cdtje is even kwijt.

Wat er ook gebeuren moogh...

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Dat je die files niet kan lezen vanuit MS-DOS is normaal - ze worden in unicode opgeslagen, en dat is niet meer compatible met de oude methode :)

Ik heb het vermoeden dat je CD gewoon kapot is - heb je al eens geprobeerd de inhoud van de CD naar je harddisk te copieeren?

Verder - ik pas je topic titel even aan zodat het os in je topic titel staat - probeer daar voortaan zelf even op te letten :)

• BitBit3r
Het CDtje is niet kapot, ik heb 2 verschillende cdtjes Winxp Sp1 geprobeerd, en nu werkt WinXP zonder SP1 ook niet meer?
Het bestandje kan ik gewoon naar m'n harde schijf kopiëren...
Ik kan wel fdisken, maar format c: werkt niet... dan loopt ie vast?

Kan het niet aan de harde schijf liggen? En hoe kan ik hier achter komen?

[ Voor 14% gewijzigd door BitBit3r op 19-03-2004 22:25 ]

• grimson
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18:59

grimson

domeingrommer

winnt.sif is een unattended installatie bestandje die je normaal gebruikt om op diskette te zetten tijdens het booten van de CD om zo een unattended installatie te maken.

Je kan het bestand winnt.sif ook op de CD zelf meebranden zodat hij bootable is én unattended zonder de flop met winnt.sif.

Met andere woorden. Je hebt geen originele CD ? Waarschijnlijk een gebrande CD met het bestand winnt.sif in de I386 directory.. Of je hebt een floppydisk met winnt.sif erop in je floppydrive zitten

Volgens mij staat winnt.sif dan ook niet standaard op een installatie medium van Windows. Je hebt hem zelf ooit gecreëerd.
Aan ';SetupMgrTag' kan je zien dat hij is gecreëerd of aangepast met de setup manager om een unattended installatie te maken.

Kortom haal dit bestand anders gewoon weg. Of zorg ervoor dat het echt een text bestand is (ASCII). Uit je post valt ook te lezen dat misschien de install routine de file niet kan 'parsen' en meteen vastloopt op regel 1.

[ Voor 35% gewijzigd door grimson op 19-03-2004 22:33 ]

• BitBit3r
Ik ga proberen dat bestandje weg te halen... Maar ik denk toch dat het iets anders is... Ik heb al eerder een computer geinstalleerd met dezelfde cd. Zonder problemen. En Windows XP zonder SP1, die er eerst ook op stond, wilt er nu ook niet meer op.

Na een tijdje "Setup is inspecting your computer's hardware configuration" start hij opnieuw op... ?

• grimson
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18:59

grimson

domeingrommer

Hoe installeer je eigenlijk ? Boot je direct vanaf CD-rom ? Originele CD-Rom ? aangepaste CD-Rom ?
die winnt.sif 'fout' duidt op een aangepaste installatie, dus geen maagdelijke originele CD.
Omdat de install deze file niet kan lezen is het medium misschien toch beschadigs en/of zijn de install files niet goed naar de harddisk gecopieëerd.

Probeer eens van een originele CD te booten en te installeren, werkt dit niet dan is het waarschijjnlijk een hardware fout. In principe moet je elke nieuwe PC gewoon kunnen installeren met een standaard XP CD.

[ Voor 17% gewijzigd door grimson op 19-03-2004 22:45 ]

• BitBit3r
Uiteindelijk bleek de CDROM speler/Harde Schijf kapot te zijn. Terug naar de fabriek, en hij loopt weer als een zonnetje!

[ Voor 6% gewijzigd door BitBit3r op 23-04-2004 16:46 ]

Pagina: 1