Toon posts:

Laptop vindt soms wireless acces point niet!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo! Ik heb net de search gebruikt en kon niks vinden, voor ik daar weer gezeur over krijg ;)

Het probleem is: We hebben sinds kort een laptop hier thuis. We hebben 2 gewone pc's, een getweakte adsl modem die als router werkt en een hub. In die hub zitten de netwerkkabels van de 2 pc's en in de hub zit het wireless acces point. Alleen af en toe als ik de laptop aan zet vindt hij het acces point niet, als ik dan de stekker eruit trek en er weer in doe (van het acces point) doet ie het weer perfect, zonder dat ik de laptop opnieuw moet opstarten ofzo.

Het wireless accespoint is van Linksys, 2,4ghz en 11mbps.
De laptop is van Toshiba en daar heb ik dan zo'n insteekkaartje inzitten als ontvanger.

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14-08 12:58

ralpje

Deugpopje

Nieuwe firmware van de AP al geprobeerd?

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

Verwijderd

Topicstarter
mm dat kan ik even doen, even zoeken :)

Verwijderd

Topicstarter
Waar vind ik die :S ik ben echt een loser :P

Verwijderd

http://www.linksys.com/download/

gewoon even kijken op de site van linksys

• Douwe63
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 03-06 20:56
Verwijderd schreef op 19 maart 2004 @ 14:35:
point. Alleen af en toe als ik de laptop aan zet vindt hij het acces point niet, als ik dan de stekker eruit trek en er weer in doe (van het acces point) doet ie het weer perfect, zonder dat ik de laptop opnieuw moet opstarten ofzo.
Hmmm, ook een goede tip, heb zelf ook een Linksys AP waar ik (nog) niet op kan komen :( Zal het eens proberen.....

• Willems
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-05-2025
Dit is een bekend probleem, het linksys accesspoint gaat in slaapstand na een tijdje wanneer er geen connectie is geweest. Je kunt ervoor zorgen dat de verbinding up blijft door te pingen naar het modem om de zoveel tijd. In de speedtouch 510 kun je een ping instellen naar een gateway, misschien in een tweaked speedtouch home ook.

Verwijderd

Topicstarter
Willems schreef op 19 maart 2004 @ 17:18:
Dit is een bekend probleem, het linksys accesspoint gaat in slaapstand na een tijdje wanneer er geen connectie is geweest. Je kunt ervoor zorgen dat de verbinding up blijft door te pingen naar het modem om de zoveel tijd. In de speedtouch 510 kun je een ping instellen naar een gateway, misschien in een tweaked speedtouch home ook.
Ik zat net even bij mijn speedtouch opties te kijken alleen kan daar niks vinden van pingen, waar zou ik dat kunnen vinden? (ik ben noob)

Verwijderd

dat kan je volgens mij niet instellen in de getweakte alcatel home.
Nog nooit gezien iig.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 19 maart 2004 @ 21:15:
Nog nooit gezien iig.
maar de opties zijn daar bij mij opzich hetzelfde als dat ze waren voor ik hem tweakte?

Verwijderd

[...]

maar de opties zijn daar bij mij opzich hetzelfde als dat ze waren voor ik hem tweakte?
Dat klopt, maar ik zeg ook niet dat het wel kon voor de tweak ;)

Verwijderd

Topicstarter
Nog nooit gezien iig.
en wat is er anders dan aan te doen? weet jij dat toevallig :)? je zou toch zeggen dat je dat ding zo kan instellen dat ie niet in slaapstand gaat ofzo want anders moet je elke keer als ie tijdje niet wordt gebruikt weer naar dat ding en de stekker eruit halen en er weer in doen :S

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 19-03-2004 21:18 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 19 maart 2004 @ 21:16:
[...]

en wat is er anders dan aan te doen? weet jij dat toevallig :)?
Ik weet niks van die linksys af, of je die kan verhelpen uit die zogenoemde slaapstand te komen. Anders zou je misschien op een pc die altijd aanstaat, een script kunnen maken die het modem om de xx seconden pingt. Misschien kan je op je alcatel een script maken die je wlan pingt, maar ik denk het niet, ik zal even kijken..

als je telnet naar je modem, en ip intikt, zie je wel dat je kan pingen naar een ip..
het commando sendto lijkt misschien iets wat je wilt te doen:

[ip]=>help sendto
sendto : Sends UDP packets

addr=<ipaddress>
[count=<number{1-1000000}>]
[size=<number{1-20000}>]
[interval=<number{100-1000000}>]
[listen={off|on}]
[srcport=<number{1-65535}>]
dstport=<number{1-65535}>]

wat misschien beter is, is ping in te tikken na ip:

[ip]=>help sendto
sendto : Sends UDP packets

addr=<ipaddress>
[count=<number{1-1000000}>]
[size=<number{1-20000}>]
[interval=<number{100-1000000}>]
[listen={off|on}]
[srcport=<number{1-65535}>]
dstport=<number{1-65535}>

zet count dan op max en interval op een hoog getal, en addr het ip van je wlan

[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 19-03-2004 21:25 ]

Verwijderd

Topicstarter
maar je zou toch zeggen dat je dat ding gewoon aan kan laten staan zonder zo moeilijk te doen, kga die handleiding nog maar even goed kijken en andersn probeer ik dit :) thx iig voor de moeite ;)
Pagina: 1