Slotje tijdens typen van bericht

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markieman
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-06 11:37
Het is me zojuist overkomen, door iemand een nieuwe topic geopend en ik een lang verhaal als reactie typen.

Druk ik op verstuur bericht, krijg ik een foutmelding! Blijkt het topic inmiddels op slot te zijn.

Misschien een niet haalbare request, maar het is een idee (of had ik patent aan moeten vragen =)):

Kan op de pagina waarop je een reply intypt ergens een verborgen IFRAME geplaatst worden waarin een meta refresh zit met pauze van ong. 10 seconden.
Bij iedere refresh controleert hij of er een slotje aanwezig is en zo ja dan verschijnt er een javascript popup met een melding en stopt hij met het refresh gebeuren.

Het lijkt mij dat dit niet zo heel veel bandbreedte hoeft te kosten en niet eens zo ingewikkeld te implementeren is...

Graag reacties

You do not fear them? - The Wraith? Naah. Now *clowns*, that's another story.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Ik las daar laatst ook iets over waarbij Gordijnstok ook een mogelijke oplossing gaf... Kan alleen het topic niet meer terugvinden. :(

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
BtM909 schreef op 19 maart 2004 @ 14:39:
Ik las daar laatst ook iets over waarbij Gordijnstok ook een mogelijke oplossing gaf... Kan alleen het topic niet meer terugvinden. :(
Dit topic bedoel je: Feature request

Eenzelfde discussie. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Altijd lastig, een slotje als je een reply aan het typen was.
Ik neem altijd kontakt op met de moderator in kwestie of de persoon van het topic zelf, om handige tips toch nog door te kunnen geven.

Over het posten na slotjes probleem is in ieder geval al eens gediscusseerd in Lieve Adjes:
Sluiten van topics vertragen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:24

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Als je echt een lang en informatief verhaal hebt getypt kun je ook even de moderator in kwestie contacten. Ik heb zelf ook een aantal keer een topic even snel weer open gegooid zodat de user z'n verhaal kon posten, of zelf even het verhaal van de betreffende user gepost (hangt er een beetje vanaf hoe postgevoelig de topic is :)). Lijkt me niet dat andere moderators daar moeilijk over gaan doen :)

.edit: ongeveer wat euss zegt dus 8)7

[ Voor 5% gewijzigd door .oisyn op 19-03-2004 14:46 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

Punt is dat je daarmee je lange bericht nog niet terug hebt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20:18

DinX

Motormuis

Wekkel schreef op 19 maart 2004 @ 14:49:
Even Ctrl-C voor je op versturen klikt ?

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Volgens mij krijg je toch een view te zien :?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-09 23:12

Turkish

zhé germans

Ik heb het ook wel eens en dan krijg je een 'not-allowed' melding en daaronder alsnog je bericht. Deze kan je dan ff kopiëren zodat je hem alsnog kan bewaren en evt op de door euss genoemde manier doorgeven ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Turkish op 19-03-2004 14:54 ]

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRON
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17:53

Om de x aantal seconden/minuten eventjes op 'Bekijk bericht' klikken, will do the trick.
edit:
dit is ook wel een handige oplossing hoor ;)

[ Voor 31% gewijzigd door TRON op 19-03-2004 15:57 ]

Leren door te strijden? Dat doe je op CTFSpel.nl. Vraag een gratis proefpakket aan t.w.v. EUR 50 (excl. BTW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markieman
Hehe, er blijkt hierover dus al een topic te bestaan. Sorry dat ik te weinig gebruik gemaakt heb van de search. Gooi hier dus maar een slotje op =)

Het leek me gewoon een leuke feature. En het scheelt de gebruiker een hoop tijd/moeite/ergernis...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:24

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Dat heb je wel, je krijgt een textarea voor je neus met de belangrijkste post waarden, je bericht kun je dus koppiepeesten als je de sluiterror krijgt. Dit geldt voor alle foutmeldingen en ook als je een PM krijgt

[ Voor 10% gewijzigd door .oisyn op 19-03-2004 14:56 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684
  • Laatst online: 06-09 00:37

curry684

left part of the evil twins

Markieman schreef op 19 maart 2004 @ 14:54:
Hehe, er blijkt hierover dus al een topic te bestaan. Sorry dat ik te weinig gebruik gemaakt heb van de search. Gooi hier dus maar een slotje op =)

Het leek me gewoon een leuke feature. En het scheelt de gebruiker een hoop tijd/moeite/ergernis...
De ergernis is bekend, en daarom toont React dus sinds 1.9 of zo bij een foutmelding de gepostte waarden, zodat je je post in principe nooit meer kwijtraakt.

Punt is: een slot komt niet voor niets. Het vertagen van een slot is vrijwel altijd ongewenst. Daarnaast is de meta-refresh oplossing van jou is niet bandbreedte-intensief maar wel te request- en databaseintensief: denk aan RSS/XML die je ook maximaal eens per 5 minuten op mag vragen, omdat 1000 gebruikers eens per 10 seconden gewoon de servers overbelast, en we hebben meer replyers op het forum dan RSS/XML gebruikers gok ik.

De huidige oplossing volstaat om je je post niet kwijt te laten raken, en als het belangrijk was zal de mod indien verzocht altijd het topic nog even openzetten (indien via ICQ/MSN/IRC gevraagd) of de reactie er met bronvermelding bijplaatsen (indien gemaild).

Professionele website nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markieman
curry684 schreef op 19 maart 2004 @ 15:10:
Punt is: een slot komt niet voor niets.
Voor de duidelijkheid, ik heb nooit anders beweerd =)
Het vertagen van een slot is vrijwel altijd ongewenst. Daarnaast is de meta-refresh oplossing van jou is niet bandbreedte-intensief maar wel te request- en databaseintensief: denk aan RSS/XML die je ook maximaal eens per 5 minuten op mag vragen, omdat 1000 gebruikers eens per 10 seconden gewoon de servers overbelast, en we hebben meer replyers op het forum dan RSS/XML gebruikers gok ik.
Ik zelf ben niet bekend met RSS/XML, en ook niet met het aantal requests/minute dat jullie op het DMBS krijgen. Maar gezien het feit dat het hier louter om lees-acties op de DB gaat, en een beetje DBMS gebruikt maakt van een cache de aanslag op de server wel mee moet vallen.

Daarnaast mag die 10 seconden best verhoogd worden naar 1 of 2 minuten (ik riep maar wat)

Daarnaast weet ik niet of de scheduler van jullie DBMS eenzelfde query van verschillende gebruikers maar 1 keer uitvoert en het resultaat repliceert naar iedere gebruiker. (Er was zo'n officiele naam hiervoor, was het niet gewoon tunneling ofzo)

Ach, dit verhaal is gebaseerd op lessen over DBMSen die ik zo'n jaar geleden gevolgd heb. Dus correct me if i'm wrong =)

Pagina: 1