Toon posts:

[FLASH] LoadNumVars server -> server

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk niet dat uit de subject exact blijkt wat ik wil vragen, maar ik kom zojuist een probleem tegen als volgt.

Ik laat een flash banner gevult worden met variabelen uit een php file, deze word geladen dmv van LoadVarsNum. Wat er gebeurd nu is als ik de php file op dezelfde server heb staan als waar de flash file op staat gaat alles goed.

Verplaats ik de flash file naar een andere server dan word er niks geladen.

Ik heb de php file al verschillende rechten gegeven.

Wat kan hier de oorzaak van zijn ?

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Hoe wordt bepaald welke PHP file de FLASH file aanroept? Heb je geen problemen met rechten oid? Wat heb je zelf al geprobeerd?

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Verwijderd

Topicstarter
De php file word vanuit flash als volgt aangeroepen:

code:
1
loadVariablesNum("http://www.xxxxxxxxxxxxx.nl/xxx/send_vars.php?banner_id=1", 0, "GET");

En op de server heb ik de php file verschillende rechten gegeven, van bijna niks tot echt alles....

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Verwijderd schreef op 19 maart 2004 @ 14:37:
De php file word vanuit flash als volgt aangeroepen:

code:
1
loadVariablesNum("http://www.xxxxxxxxxxxxx.nl/xxx/send_vars.php?banner_id=1", 0, "GET");

En op de server heb ik de php file verschillende rechten gegeven, van bijna niks tot echt alles....
Zit er in flash niet gewoon een beveiliging dat je dat soort functie aanroepen niet naar andere servers mag doen? Zie je de aanroep wel in je logfiles aan de PHP kant?

edit:
Ja dus:

Flash Player security features

[ Voor 19% gewijzigd door Spider.007 op 19-03-2004 14:51 ]

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Verwijderd

Topicstarter
Inderdaad het is beveiligd...

de oplossing staat beschreven in het security document, het is me inmiddels ook gelukt. Ik zal het heel kort omschrijven.

Op de server waar de php file staat en die dus de data aanlevert moet in root van de server een bestand komen te staan genaamd crossdomain.xml , en hierin kunnen de permissies worden aangegeven.

Voorbeeld crossdomain.xml:

code:
1
2
3
4
<?xml version="1.0"?>
<cross-domain-policy>
    <allow-access-from domain="*" />
</cross-domain-policy>

Dit laat flash files van alle domeinen toegang hebben.

Deze topic mag inmiddels dus gesloten worden :)