Toon posts:

[Windows 2003] VPN

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een thuisnetwerk met een Windows 2003 server. Nu wil ik via deze server een VPN verbinding opzetten naar mijn werk. Deze verbinding heb ik aangemaakt en ik kan een verbiding opzetten, maar wanneer ik een server via VPN wil benaderen, dan krijg ik de melding dat de server niet gevonden kan worden.

Wanneer ik een Windows XP werkstation op de ADSL-router aansluit (dus buiten de server om), is het wel mogelijk om toegang te krijgen tot het netwerk. Mijn vermoeden is dus dat er iets verkeerd is geconfigureerd in de RAS-service op de Windows 2003 server.

Kan iemand mij verder helpen?

Arjan

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21:19

ralpje

Deugpopje

Verwijderd schreef op 19 maart 2004 @ 14:23:
Mijn vermoeden is dus dat er iets verkeerd is geconfigureerd in de RAS-service op de Windows 2003 server.

Kan iemand mij verder helpen?
En wat is er zoal geconfigureerd dan? Verbindingen, ip-adressen, subnets, etc.?

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-11-2025

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Deze poorten moeten geforward worden:

- TCP 1723
- IP Protocol 47 (ook wel GRE) genoemd

Ohja zie je hier onder een Zoeken veld staan? Gewoon even gebruiken...

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07-05 09:20

mutsje

Certified Prutser

[rml][ 2003]Howto: Setup VPN server[/rml]
HOWTO : Inkomende VPN verbinding
HOWTO: Windows VPN verbinding maken

lees die even rustig door en mocht het daarna nog niet lukken kom dan weer met je vraag. Staat er btw ook een firewall op je werk? VPN kun je niet tweaken met poorten.

[ Voor 32% gewijzigd door mutsje op 19-03-2004 14:48 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de wizard van Microsoft (Configure and enable Routing and Remote Access) gebruikt om het mogelijk te maken om via de Windows-server toegang te krijgen tot het internet. Dit is geen probleem. Ik kan gewoon alle websites bezoeken. De firewall heb ik verder niet geconfigureerd. Ook bij de Inbound en Outbound filters is niets geconfigureerd.

Wanneer ik hier de poorten 1723 en 47 toevoeg (outbound filters), dan is het niet meer mogelijk om me aan te melden bij via VPN. Dit was wel mogelijk wanneer ik de poorten niet heb toegevoegd.

Wat betreft het zoeken in de al aanwezige topics: deze gaan eigenlijk alleen maar over het opzetten van een VPN-server. Dat wil ik niet. Ik wil een VPN-verbinding opzetten naar een VPN-server op het internet. (of ik heb natuurlijk niet goed gezocht...)