Toon posts:

[ALG] Keuze van de talen voor P&W

Pagina: 1
Acties:
  • 39 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik zat me af te vragen waarom PHP eigenlijk in P&W thuishoort. Ok het heet programming en WEBSCRIPTING, maar dan zou javascript hier ook thuishoren. :?
PHP is toch meer iets voor Webdesign? Don't flame me, ik vroeg het me gewoon af en ben gewoon benieuwd naar de reden :)

• P_de_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Het verschil is serverside (P&W: PHP; JSP; APS etc) of clientside (W&G:JavaScript)

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

Verwijderd

Topicstarter
Ja, daar kwam ik net ook achter :) Het viel me gewoon op dat sinds een tijdje dit forum een beetje 'vervuild' is geraakt met PHP (niet fout bedoeld ofzo, dus relax PHP scripters :P )

Eerst nadenken dan vragen Dennis |:(

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 26-05 00:33

André

Analytics dude

Verwijderd schreef op 19 maart 2004 @ 14:06:
PHP is toch meer iets voor Webdesign?
Mwah, met PHP kun je dus niet designen.

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:27

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Mja, lees de FAQ enzo. Het is dus een serverside/clientside scheiding :)

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12-05 22:23

curry684

left part of the evil twins

PHP, ASP, Perl e.d. zijn talen die functionele inhoud (data) leveren aan een website. Ze hebben niets van doen met design, layout of uiterlijke functionaliteit. Ze vereisen dan ook compleet andere expertise, namelijk datagericht programmeren. Javascript is (DHTML Lemmings/Pumpkins buiten beschouwing gelaten :P ) een taal die erop gericht is om het uiterlijk van een website te verfraaien door middel van effecten, clientside events e.d., en daarmee het domein van de webdesigner.

Het grote verschil zit 'm dus in 'uiterlijk' en 'innerlijk', oftewel 'clientside' en 'serverside'.

Professionele website nodig?

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.