Toon posts:

[MS Word] Factuur sjabloon, 2 pagina's

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik hoop dat er hier hele handige mensen zijn die heel veel van Word afweten, want die heb ik even nodig!! :)

Mij is gevraagd om iets uit te zoeken door een bedrijf en natuurlijk wil ik dit doen, maar is lastig probleem waar ik niet zo goed uitkom.
Het bedrijf maakt gebruik van Lotus Notes om facturen in aan te maken, nu moet dit geëxporteerd worden naar Word en vervolgens in de juiste opmaak worden gegoten. Vanuit Notes word er een tekstbestand aangemaakt met daarin de gegevens die opgenomen moeten worden in word.

Ik kan de gegevens gewoon uit het tekstbestand halen en in word zien, gaat allemaal prima zolang het maar op 1 pagina blijft. Nu is het zo dat er een maandfactuur aangemaakt kan worden, hier staan dus heel veel factuurregels op. Ik wil op de volgende pagina op dezelfde hoogte beginnen met de factuurregels maar zonder bijvoorbeeld de adres gegevens boven aan. Ik heb alleen geen flauw idee hoe ik dit voor elkaar kan krijgen.

De bedoeling is dus de factuurregels op 2 of meer pagina's te krijgen en telkens te laten beginnen op een bepaalde hoogte.
Kan iemand mij helpen hiermee?

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Welkom op GoT :)

Het is me niet helemaal duidelijk hoe de brontekst er uit ziet dus neem het met een korreltje zout;
mijn eerste indruk is dat dit is te doen met eenvoudigweg de hoogte van de headers aan te passen op alles behalve de eerste bladzijde: je kunt instellen dat blz 1 een andere opmaak heeft, of op blz 2 een nieuwe sectie beginnen welk een andere koptekst hoogte heeft.

Als dat niet genoeg is: ik denk dat dit anders met VBA goed is te doen, daar kan je goed de opmaak en tekst mee aanpassen. Als je het op een bepaalde hoogte wilt hebben, kan ook een tekstvak hier handig voor zijn.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)