Het volgende is de uitdaging voor mij:
Ik moet getallen optellen over verschillende Nodes met XPath en ASP (als het uberhaupt mogelijk is).
ff simpel XML voorbeeld van de MSDN
Met Xpath zou dit uit te vragen zijn door middel van sum(//a).. alleen niet is ASP heb ik gemerkt:
De response.write heb ik x dingen geprobeerd maar geen werkt.. de foutmelding:
Unknown method. -->sum(//<--a)
Heeft iemand een oplossing waarmee ik, doormiddel van XPath, waardes kan optellen??
De andere mogelijkheid is het doorlopen van alle nodes met waarde a en dan de text optellen.. maar dat is natuurlijk wel wat omslachtig als het met een 'simpele' xpath kan..
nog even voor de duidelijkheid, het is niet de bedoeling dat ik xsl ga gebruiken..
Ik moet getallen optellen over verschillende Nodes met XPath en ASP (als het uberhaupt mogelijk is).
ff simpel XML voorbeeld van de MSDN
XML:
1
2
3
4
5
| <root> <a>1</a> <a>3</a> <a>2</a> </root> |
Met Xpath zou dit uit te vragen zijn door middel van sum(//a).. alleen niet is ASP heb ik gemerkt:
ASP:
1
2
3
4
5
6
7
8
| XML1 = "<root><a>1</a><a>3</a><a>2</a></root>" Set XML2 = Server.CreateObject("MSXML2.Domdocument") XML2.loadXML XML1 Response.Write xml2.selectNodes("sum(//a)").item(0).text Set XML2 = Nothing |
De response.write heb ik x dingen geprobeerd maar geen werkt.. de foutmelding:
Unknown method. -->sum(//<--a)
Heeft iemand een oplossing waarmee ik, doormiddel van XPath, waardes kan optellen??
De andere mogelijkheid is het doorlopen van alle nodes met waarde a en dan de text optellen.. maar dat is natuurlijk wel wat omslachtig als het met een 'simpele' xpath kan..
nog even voor de duidelijkheid, het is niet de bedoeling dat ik xsl ga gebruiken..
[ Voor 15% gewijzigd door Jaspertje op 19-03-2004 13:26 ]