[PS2] 2e controller slot kapot.

Pagina: 1
Acties:

• IkBenAlles
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 27-01-2022
Ik heb al heel lang een ps2, sinds ie uitkwam.
Sins een tijd is mn 2e controller slot kapot. Vandaag (net) heb ik een multitap gekocht. Maarja games die geen multitap ondersteunen kan ik nog niet met zn tweeen spelen, zoals soul caliber.

Ik heb de ps2 al een keer opengeschroefd maar alles zit gewoon oke.
Als ik een controller aan de 2e ps2 poort hang dan gaat er wel een lampje branden dat analoog aanstaat.

Iemand enig idee waar het aan ligt?
Enig idee hoeveel me dit gaat kosten om te repareren?

Samen staan we sterk!

Verwijderd

Ik denk dat je beter een nieuwe kan kopen, repareren kost in manuren al meer dan een ps2.

• monkel
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11:33
Kan je niet een controller op de usb-poort aansluiten? Geen idee of dat werkt, maar is het onderzoeken waard.

Verwijderd

Check de componenten eens die in het verlengde van de controllerpoort zitten. Deze willen bij overbelasting nogal eens doorbranden. In sommige gevallen zit er om die reden ook een SMD-zekering.

Verwijderd

is niet stiekum je controller dood ipv het slot?
anders ... is er weinig aan te doen denk ik?

multitab rulez! wij spelen vaak doa2 met zijn 4en echt rellen!! :)

• IkBenAlles
Verwijderd schreef op 19 maart 2004 @ 13:17:
is niet stiekum je controller dood ipv het slot?
anders ... is er weinig aan te doen denk ik?

multitab rulez! wij spelen vaak doa2 met zijn 4en echt rellen!! :)
Nee controller is niet stuk, ben niet achterlijk :P

Samen staan we sterk!

• IkBenAlles
Tjah, solderen kan ik echt niet :P
En een nieuwe kopen vind ik wel heel erg overdreven, deze kan nog wel multitappen, singleplayer games spelen en 5.1 dvd's afspelen...

Samen staan we sterk!

Verwijderd

ben niet achterlijk
niet? geloof er niks van O-)

maar ik zou niet weten waar je dan terecht zou kunnen voor support (zonder klauwen met geld kwijt te zijn)... :(

• IkBenAlles
Verwijderd schreef op 19 maart 2004 @ 13:21:
[...]

niet? geloof er niks van O-)

maar ik zou niet weten waar je dan terecht zou kunnen voor support (zonder klauwen met geld kwijt te zijn)... :(
Oke dat mijn leven officieel kut is verklaard wist ik al... maar dat er geen mogelijkheid is om met zn tweeen nog soul caliber te spelen! :'( :'( ;( :'( :'(

Samen staan we sterk!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16:54
Ik weet niet of je er nu nog iets aan hebt, maar ik zag net je probleem voorbij komen.
Waarom als je toch je ps2 al open hebt gehad, koop je niet gewoon een losse controller bay ergens op internet (die zijn te koop, al dan niet bij de gewone winkels.) en wissel je die om met degene die er nu in zit?

De reden dat ik langs dit topic kom is eigenlijk omdat mijn meiske ongeveer een zelfde soort probleem heeft. De controller 1 wil nog weleens disconnecten. Denk zelf dat de metalen pinnetjes te ver naar beneden gebogen zitten. Het is dat de ps3 eraan zit te komen, maar anders open ik em ook nog weleens één dezer dagen en bouw ik er een nieuwe controller poort in.

De poort is namelijk gewoon een losse module die je zo aan kan sluiten.

http://www.videogamerepair.com/

Even een voorbeeldje.
Pagina: 1