welke camera voor....

Pagina: 1
Acties:
  • 30 views sinds 30-01-2008

• CHARTMEN
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 25-01-2018
Op het gebied van digitale camera`s ben ik niet echt op de hoogte.
ik heb al een aantal revieuws gelezen enzo maar werd niet veel wijzer.

Ik moet een camera hebben die in donkere ruimtes goede groepsplaatjes kan schieten. Ook moet dit op grotere afstand dan 3 m kunnen gebeuren.

waar moet ik dan allemaal op letten en in welke prijsklasse moet ik dan +/- zitten

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:22
€ 6.000,-

Canon 10D met leuk flitsertje en groothoek =< f/1.8

[ Voor 19% gewijzigd door Willem op 19-03-2004 12:43 ]

Verwijderd

Ik plaats van een onzinnige reply kun je beter even dit topic posten:

Digicams, koopadviezen, foto's faq en policy

Kijk daar voor je een topic opent.

• Hillie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:23

Hillie

Poepen = ultieme ontspanning

Voor groepsfoto's zou ik dan of een flitsinstallatietje pakken, of een leuke systeemflitser (bijvoorbeeld Metz 54MZ3) die je op een betere digicompact of SLR kunt schroeven. Dan iets van een softbox-achtig ding erop, bijvoorbeeld van Lumiquest, dan is je licht ook goed.

Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.

Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:22
Een reply is wat mij betreft onzinnig als het niet ingaat op de vraag van de topicstarter. Als je in de prijsklasse gaat zoeken die ik noemde naar een camera (systeem) wat aan de eisen van de topicstarter moet voldoen weet je zeker dat je wat goeds hebt.

Verwijderd

CHARTMEN schreef op 19 maart 2004 @ 12:37:
...

Ik moet een camera hebben die in donkere ruimtes goede groepsplaatjes kan schieten. Ook moet dit op grotere afstand dan 3 m kunnen gebeuren.

...
Dan zul je toch een extra flitser er bij moeten doen. Die flitsers die er op zitten haal je misschien net de 3m veel verder kom je niet als je het al haalt.
Zelf ben ik een voorstander van de oude en vertroude srl camera's en dan het in scannen van je (zelf) ontwikkelde negatieven. Bij zo'n camera heb je meestal meer voor minder geld. Maar das aan je zelf

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15:48

Pelle

🚴‍♂️

Inderdaad, zorg voor een externe flitser en een redelijke camera, waarbij je bijv (E-)TTL lichtmeting hebt. Een Canon G3 ofzo, met een 420EX flitser erbij oid.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.