Toon posts:

p3 500 en processor inbouw probleem????

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Vraag!!!!
Ik heb net een p3 500 processor en een gigabyte moederbord gekocht, maar het werkt allemaal niet. Ik heb alles laten testen bij de winkel en daar liep het goed, maar bouw ik het thuis in dan wil het niet meer, wat is het probleem: als ik alles ingebouwd heb en ik duw de stekker er al in(druk nog niet eens op de aan knop) dan gaat de computer aan en 3 seconden later weer uit, en ik heb dan nog niet eens beeld ofzo, alleen de processor gaat effe lopen en de harde schrijf. Er is niks kapot, heb alles laten testen, de jumpers staan ook zeker goed, het goede geheugen zit erin (100ns), ik probeer het zelfs met alleen geheugen en een video kaart, en verder niks aangesloten, heb ook al een andere voeding geprobeerd en ander geheugen, maar precies hetzelfde, wat moet ik nu??? er is niks kapot zeggen ze in de winkel als ze het moederbord en processor testen, wat nu??? please help me tweakers!!

• WarMaster
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

WarMaster

Nosce te ipsum

Ik denk dat je één van de stekkertjes van de knopjes en ledjes verkeerd hebt zitten...

Trek eens al die zut er uit...
(Speaker, Reset switch, power switch e.d.)

Kijk dan nog een keer...

We live in a primitive time don't we, neither savage nor wise. Half measures are the curse of it; any rational society would either kill me or put me to some use.

Verwijderd

Topicstarter
heb ik al 10x gedaan, een vriend van me heeft hetzelfde moederbord en processor, en bij hem loopt wel alles goed, en ik heb alles hetzelfde ingesteld, en ook nog een zelf alles geprobeerd, ik weet het echt niet meer, help!!!!!!

• WarMaster
  • Niet online

WarMaster

Nosce te ipsum

En de kast dan?

Werd alles in een andere kast getest bij de computerzaak?

Als ik jou was zou ik alles er uit trekken, alle kaarten, stekkertjes, schijven ALLES.
Dan alleen de speaker er in prikken en de power switch natuurlijk.

Dan aanzetten kijken wat er gebeurt. Als het werkt moet je een speciale bliep horen dat er geen RAM in zit e.d.

Werkt dat dan stop je er RAM bij, daarna video enz enz enz.

We live in a primitive time don't we, neither savage nor wise. Half measures are the curse of it; any rational society would either kill me or put me to some use.

• WarMaster
  • Niet online

WarMaster

Nosce te ipsum

Ook wat je ff een keer kan proberen is de BIOS terug zetten naar de oude waarden...

Een vriend van mij had een mobo dat er voor zorgte dat ie bleef resetten... Heeeeel IRRI.
Maar toen de BIOS gereset, en klaar. Het bleek een bug te zijn in een optie. En werd later met een nieuwe firmware gefixt.

Verwijderd

Topicstarter
Ja in de computerzaak was het een andere kast, maar ik heb zo'n big-tower atx kast, dat kan het probleem toch niet zijn??

en aan de bios kan het ook niet liggen want het moederbord en de processor zijn in de winkel voor mij gestest en daar deden ze het (volgens hun) en dan ligt het dus niet aan de bios, want die is zover ik weet niet plaatsgevoelig ;-) ng meer ideeen???

• leander
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 02-03-2025
Ik had dit ook in het begin.
Bij mij lag het toch aan de stekkertjes van de ledjes enzo.
ik dacht dat ik ze volgens de regels erin had gedaan, maar ze moesten toch andersom.
Probeer het eens, you never know.
Op deze manier krijgt je mobo nl gewoon geen stroom.

Leander

• WarMaster
  • Niet online

WarMaster

Nosce te ipsum

Gewoon proberen...

Echt alles er uit rukken...

Er is gewoon iets heeeeeel klein en lulligs wat je over het hoofd ziet.

Misschien heb het stekkertje van de koeler van de processor verkeerd op het mobo geprikt (als je hem daarop hebt geprikt)
Zoiets lulligs moet het zijn.

Denk bij jezelf; "Wat hadden ze in de computer winkel allemaal aangesloten???"

Verwijderd

Topicstarter
Wat voor stekkertjes moet je minimaal aansluiten voor te testen, kijk de stekkertjes die ervoor zorgen dat de lampjes branden hoeven toch niet voor te testen he??? welke wel??? wie heeft nog meer dit probleem gehad??? en hoe kan het dat de computer al begint te lopen als ik de stekker erin steek zonder dat ik op power druk???, de powerknop doet het niet, maar hij begint al als ik de stekker erin duw en 3 sec later stopt ie dus???

• WarMaster
  • Niet online

WarMaster

Nosce te ipsum

Loop nou niet zo te neuzelen...

Gewoon doen!

Alles er uit... Daarna één voor één er in.

Eerst alleen de P.C. speaker en power switch.
Daarna (indien succesvol) de rest 1 voor 1.

Die led is het laatste waar je je zorgen over moet maken.

Verwijderd

Werkt het voor de rest wel als je hem weer opnieuw aanzet ?. Kijk het hoeft natuurlijk ook niks bijzonders te zijn die IBM *kuch* computers op mijn werk gaan ook 3 seconden aan als je de stekker in het stopcontact doet en gaan ook weer uit, dit zit hem gewoon in het Bios van je moederbord kijk eerst maar eens onder power managment, volgens mij is er niks bijzonders aan de hand

Verwijderd

Topicstarter
bedankt mensen,

bedankt voor jullie hulp, ik heb de oplossing gevonden, echt iets stoms zul je zeggen, maar ik wist het echt niet, wat was het nu: mijn oude moederbord had 7 gaatjes voor schroeven door te draaien en mijn nieuwe 6, betekent dat in 1 pinnetje aan de achterkant geen schroefje zat, maar ik had dat pinnetje niet verwijderd en dit zat dus aan de achterkant tegen het moederbord en maakte kortsluiting, na verwijdering deed ie het gelukkig, en was er ook niks kapot gegaan, maar bedankt voor de hulp!!!

groetjes aan de tweakers

• WarMaster
  • Niet online

WarMaster

Nosce te ipsum

Ai..... Das heel lullig...

Maar in ieder geval heb je alles als oplossing weten te proberen... :)))

En mazzel dat je mobo geen *POEF* zei en dat er vervolgens grote zwart blauwe wolken vanaf komen... :)))

Maar mooi voor je dat het werkt!!

Pagina: 1