Ik heb een systeem met twee maxtor schijven en een van de twee schijven (Maxtor Diamondmax Plus 8 40Gb) is af en toe dood . Mijn machine blijft dan hangen
(harde schijflampje blijft branden) en de schijf wordt dan niet meer herkend als ik de computer herstart. Als ik de computer een uurtje of twee later weer opstart (ik doe voor de rest niks aan de machine) wordt hij gewoon weer herkend en doet het weer
.
Het gekke is dat er geen peil op te trekken is wanneer het gebeurt
. Gisteravond sloeg hij na een half uur vast, terwijl ik woensdag de hele dag op de machine heb gewerkt.
Dit is onderhand de 2e harde schijf waarbij het gebeurd, want de vorige (hetzelfde type) heb ik ingeruild (garantie) voor deze.
Ik heb geprobeerd om met powermax.exe naar een fout op de schijf te zoeken, maar ik kan niks vinden. Ook GOT en google geven geen duidelijk antwoord
Heeft iemand een idee wat dit probleem zou kunnen zijn? Ik dacht zelf eerst aan een oververhittingsprobleem, maar aangezien hij soms na een half uur vast loopt en een andere keer weer na 10 uur weet ik het niet zeker meer.
Systeem
Atlon 2400+
MSI KT4V moederbord
Maxtor Diamondmax Plus 8 40Gb 7200RPM
Maxtor D740X-6L020J1 20GB 7200rpm
Het gekke is dat er geen peil op te trekken is wanneer het gebeurt
Dit is onderhand de 2e harde schijf waarbij het gebeurd, want de vorige (hetzelfde type) heb ik ingeruild (garantie) voor deze.
Ik heb geprobeerd om met powermax.exe naar een fout op de schijf te zoeken, maar ik kan niks vinden. Ook GOT en google geven geen duidelijk antwoord
Heeft iemand een idee wat dit probleem zou kunnen zijn? Ik dacht zelf eerst aan een oververhittingsprobleem, maar aangezien hij soms na een half uur vast loopt en een andere keer weer na 10 uur weet ik het niet zeker meer.
Systeem
Atlon 2400+
MSI KT4V moederbord
Maxtor Diamondmax Plus 8 40Gb 7200RPM
Maxtor D740X-6L020J1 20GB 7200rpm