BenQ FP 767-12ms

Pagina: 1
Acties:
  • 128 views sinds 30-01-2008

• maikel7
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-07 18:46
Binnenkort wil ik graag een tft/lcd scherm aanschaffen. Hierbij is het voor mij van belang dat ik optimaal beeld heb bij games en films.
Nu heb ik al enige info gelezen over de BenQ FP 767 - 12 ms. Dit schijnt de snelste lcd op dit moment te zijn en daardoor optimaal voor het spelen van games.
BenQ sponsort zelfs de game clan “Surrender or Die / mysod.nl Multigaming " met deze schermen heb ik gelezen op de site van BenQ.

Mijn vragen:
1) Heeft iemand ervaringen met dit scherm? en zo ja wat is dan deze ervaring?
2) Het scherm beschikt niet over DVI, is dit voor mij echt van belang en kan ik
daarom beter wachten op een versie met DVI ? of voldoet dit scherm ook
zonder DVI?

Ik hoop dat iemand mij kan helpen met informatie over dit scherm. Bij voorbaat hartelijk dank

Groeten,

Maikel

• maikel7
Niemand die mij kan helpen??

Verwijderd

Ik heb dit scherm hier sinds 2 weken staan en ik moet zeggen dat ik er heel tevreden over ben. Ik raad het dan ook aan iedereen aan.

Pluspunten:

+ Het scherm reageert enorm snel (12ms), "ghosting" is hiermee volledig verdwenen 8) Ik heb er al serieus wat mee gegamed en het gaat werkelijk prima! _/-\o_
+ De kleurweergave is heel goed (vooral warme en volle kleuren, veel beter vergeleken met mijn oudere 19"-CRT, waar de kleuren veel fletser waren)
+ De scherpte voldoet ruimschoots :)
+ Grote bruikbare kijkhoek (Links 80°, Rechts 80°, Boven 80°, Onder 80°)
+ Het scherm is tot slot ook voldoende contrastrijk (kan ook niet anders met 500:1) en qua helderheid kunnen we zeker ook niet klagen (300 cd/m²) ;)

Minpunten:
- Scherm is slechts naar boven of onderen toe kantelbaar (dus niet links of rechts)
- Enkel in het zwart (met zilver) verkrijgbaar en misschien iets te klassiek design voor sommige mensen (hier klagen we er niet over ;) )
- Ingebouwde speakers niet echt bruikbaar in de praktijk (ze zijn ook maar 2 Watt elk)

Twijfels:
x Geen DVI, al merk ik er zelf niets van dat het via een analoge D-Sub gaat. De kwaliteit van het signaal lijkt er niet onder te lijden.

Op http://www4.tomshardware.com/display/20040226/index.html stond onlangs ook een interessant artikel.

• boekenbon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 30-08-2023
Heb hem nu een weekje. O.a. intensief UT2004 demo, CoD, Quake3 gespeeld. In combinatie met mijn Geforce 5900XT gaat die als een speer. Geen gohsting of andere vertragingen gehad op de BenQ. Ik merk eigenlijk geen verschil met mijn oude IIyama beeldbuis, kan je de BenQ zeker aanraden.

Oja, heb trouwens ook de DVD Matrix Reloaded fullscreen gekeken. Zag er ook schitterend uit. Alle scenes liepen vloeiend.

[ Voor 19% gewijzigd door boekenbon op 21-03-2004 22:43 ]

• maikel7
Bedankt voor jullie reacties.

Dat klinkt veel belovend, echter twijfel ik nog steeds omdat er geen DVI aansluiting op zit en dat in menig topic toch aanbevolen wordt.
Dus ik hoop dat Benq snel met model komt waarbij deze aansluiting is toegevoegd :D

Groeten

• miw
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23-02 13:02

miw

maikel7 schreef op 22 maart 2004 @ 11:13:

Dat klinkt veel belovend, echter twijfel ik nog steeds omdat er geen DVI aansluiting op zit en dat in menig topic toch aanbevolen wordt.
Dus ik hoop dat Benq snel met model komt waarbij deze aansluiting is toegevoegd :D

Groeten
Ik heb zelf de 767v1 (16 ms); een voorloper van dit display. Die analoge aansluiting is niet echt problematisch omdat er een vrij goede autocallibratie op de BenQ zit. Als je eenmaal draait op een bepaalde resolutie is het kwaliteitsverschil voor mij niet te zien. DVI is dus hoofdzakelijk voor je gemak.
Trouwens, je hoeft geen snel scherm te nemen om ghosting te voorkomen, want dat wordt veroorzaakt door verschillen in schermopbouw die afhangen van de huidige en de nieuwe pixelwaardes. Dan moet je dus kijken hoe constant de beeldopbouw is voor verschillend pixel overgangen. Dat is informatie die maar voor heel weinig schermen beschikbaar zijn.
Je hebt ook geen hoge refresh rates nodig om een stabiel beeld te krijgen, want een LCD pixel blijft constant in tegenstelling tot een fosfor beeldpuntje.
Een sneller scherm heb je dus alleen nodig om iets eerder een stabiel beeld te krijgen. Dat kan in FPS games wel wat verschil uitmaken. Persoonlijk vindt ik de winst van 4 msec vergeleken met de menselijke reactietijd van zo'n 400 msec een tamelijk magere verbetering.

Verwijderd

Ik ben zelf op zoek naar een goede gamers TFT, maar ik heb begrepen dat je dan ook een vrij ruige grafische kaart moet hebben in verband met de min of meer vaste resolutie van deze schermen.
Daarom is mijn vraag of mijn Asus GF4 Ti4600 Ultra 128Mb dit geweld nog wel aankan. Iemand die mij kan helpen?

• Tachyon
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-08 23:38

Tachyon

pop the glock

maikel7 schreef op 22 maart 2004 @ 11:13:

Groeten
Deze BenQ heeft wel DVI... :)

If we do not change our direction, we will likely end up where we are heading.

• boekenbon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 30-08-2023
De DVI uitvoering van de 783 komt over een aantal weken op de Nederlandse markt. Hier een gedeelte uit een emailtje van de BenQ verkoopafdeling.

Beste ...,

Allereerst hartelijk dank voor je aanvraag. Medio april zal BenQ de FP783 als extra 12ms LCD scherm op de markt brengen dit is een 17" 12ms met DVI ingang.

Vertrouwende je hiermede voldoende te hebben geïnformeerd,

Met vriendelijke groeten,

Marleen van Doorn
Sales Manager
BENQ Benelux BV

Phone: +31 (499) 750 213 (Direct)
Phone: +31 (499) 750 200 (General)
Fax: +31 (499) 750 249
E-mail: M.v.Doorn@BenQ.nl
Website: BenQ.nl

Verwijderd

Ik heb voor mijn vader een benQ scherm aangeschaft (niet dit type maar een ander, weet zo niet meer welke maar was in aanbieding bij aldie of albert hein) en heb de pech gehad dat ze hem 3 x om hebben moeten ruilen :'(

de service was echter PERFECT, via email ben ik op de hoogte gehouden en heeft men alles netjes opgelost.

10 en een gouden griffel benQ!

ik geloof in toeval en niet in een slecht product _/-\o_

• Local Host
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05-08 13:47

Local Host

Het forum is om te leren.

Ik heb dit scherm inmiddels ook in mijn bezit en kan jullie melden dat gamen perfect gaat ! >:)

• taz3d_nl
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 25-02 12:08
ik heb hem ook ! :)
tot nu toe geen spijt van dat ik hem gekocht heb, een prima gamers scherm :9

Verwijderd

welke is nou et beste

BenQ FP783-12ms of de 767-12ms

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Begint beetje nutteloos 'ik heb het scherm ook' topic te worden, weinig toevoeging.

Brainstorm, het antwoord daarop kan je vinden in de verschillende reviews :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.