Toon posts:

[Excel 97] probleem met eigen functie

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben in Excel een eigen functie aan het maken zoiets als dit:

Function Optellen(Bereik As Object) As Single

Dim Som As Single
Dim Waarde As Variant

Som = 0
For Each Waarde In Bereik
Som = Som + Waarde.Value
Next Waarde

Optellen = Som

End Function

Deze functie werkt goed, ik krijg netjes de range mee als variabele. maar nu wil ik in deze functie weten wat de cel is waarin de formule staat (in dit geval staat de formule in cel 'AR1', deze waarde wil ik dus weten). De huidige selectie kan ik niet gebruiken omdat de cursor op dit moment op een andere cel staat.

Iemand enig idee?

Verwijderd

Topicstarter
Niemand?

• jvo
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-10-2023

jvo

geen commentaar

Er zijn verschillende oplossingen. Je kan het bijvoorbeeld in twee stappen laten werken. Een commando slaat de som op en het tweede plaatst het in de geselecteerde cel. Excel zelf gokt altijd waar het antwoord moet staan/de parameters staan, dit kan je ook overnemen.

[ Voor 3% gewijzigd door jvo op 22-03-2004 09:22 . Reden: Typo ]

Verwijderd

Topicstarter
Thanks, ik ga eens kijken of ik met deze invalshoek wat kan.

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

jvo schreef op 22 maart 2004 @ 09:21:
Er zijn verschillende oplossingen. Je kan het bijvoorbeeld in twee stappen laten werken. Een commando slaat de som op en het tweede plaatst het in de geselecteerde cel. Excel zelf gokt altijd waar het antwoord moet staan/de parameters staan, dit kan je ook overnemen.
Hier snap ik niks van en gokkende spreadsheets lijken me reuze onhandig. :?

Om het adres van een cel van waaruit een functie wordt aangeroepen in die functie te gebruiken zul je dat mee moeten geven als parameter, als tekst of als rij en kolomnummer:
function Myfunc(Bereik as Range, Adres as string) of
function MYFunc(Bereik as range, Rij as long, kolom as long)
en die roep je aan met:
=MyFunc([bereik],cel("adres")
resp
=myFunc([bereik],rij(),kolom())

(nl versie)

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland