Dell inspiron op netstroom zonder accu?

Pagina: 1
Acties:
  • 285 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Animal_X
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-05 13:17
M'n inspiron 4100 begon van de week wat kuren te krijgen. Hij sprong af en toe over van netstroom naar accu en weer terug terwijl hij de wel de hele tijd aan de adapter hing.

Nu wou ik hem vanmorgen weer aan doen en tot mijn schrik bleef hij nu helemaal dood. Hij doet helemaal niks meer dus. Nu wil ik graag ff weten of het aan de accu ligt (want die is ook al een tijdje brak) of aan de interne voeding. Ik vroeg ik me af of een inspriron ook zonder accu (dus alleen op netstroom) kan draaien.

Kan iemand me vertellen of dit mogelijk is? :? Want als dat wel zo is, dan moet het dus aan de voeding liggen... (aangezien je het probleem van de accu uitsluit)

"It's better to keep your mouth shut and give the impression that you're stupid than to open it and remove all doubt."

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12:32

FastBunny

Give it the Works !

Haal de accu er eens gewoon uit en probeer het gewoon, voor zover ik weet kan elke laptop zonder accu werken zolang hij dan maar netspanning heeft, anders krijgt ie natuurlijk helemaal geen stroom.

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

• Animal_X
Precies, dat bedoelde ik te zegen dus. Hij doet het zonder accu ook niet. Volgens jou zou hij het dan nog wel moeten dus? Ik heb het eigenlijk nooit geprobeerd zonder accu...

(Dan zou het dus aan de voeding moeten liggen denk ik...)

[ Voor 30% gewijzigd door Animal_X op 19-03-2004 11:59 ]

"It's better to keep your mouth shut and give the impression that you're stupid than to open it and remove all doubt."

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12:32

FastBunny

Give it the Works !

Animal_X schreef op 19 maart 2004 @ 11:57:
Precies, dat bedoelde ik te zegen dus. Hij doet het zonder accu ook niet.

(Dan zou het dus aan de voeding moeten liggen denk ik...)
Wordt de adapter warm? of koud.
Als hij koud blijft... dan neemt de laptop geen stroom af... is niet goed.
Is hij warm.. dan neemt de laptop wel stroom af.. is goed.
Is hij heet... dan duidt dit op een probleem in de adapter.. is niet goed...

Misschien een kennis met dezelfde laptop of eentje waarmee de adapter of accu compatible is?

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

• Animal_X
Nou ik ben er achter! Er zit een zwak plek in de kabel vlak voor de connector. Dit is een veel voorkomend probleem las ik op het Dell forum en de enige oplossing is een hele nieuwe adapter kopen, en die kost 150+ euro... :/

Weet iemand ook of er andere online zaken zijn die Dell onderdelen (accu's, adapters) verkopen?

• Okyah
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Okyah

wespachterrrrrfilm..

Mhm, is het niet handiger/makkelijker die kabel te repareren? Gewoon een stukje er af en die eindconnector op het verse stuk vast maken.
Als het alleen je kabel is, is het zonde om je adapter te vervangen natuurlijk :)

Alone at last
Just nostalgia and I
We were sure to have a blast

• rabor
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-05 13:08
voortaan het stukje kabel wat het meeste buigt invetten....

Kepi_nl

• Animal_X
Okyah schreef op 19 maart 2004 @ 18:43:
Mhm, is het niet handiger/makkelijker die kabel te repareren? Gewoon een stukje er af en die eindconnector op het verse stuk vast maken.
Als het alleen je kabel is, is het zonde om je adapter te vervangen natuurlijk :)
De kabel is vlak voor de connector stuk (er tegen aan zeg maar) daar door kan je er helaas geen stukje tussen uithalen... De connector zelf is dichtgeseald kunstof. Ik heb al geprobeerd om die open te snijden, maar het kleine stukje kabel wat nog aan de connector vast zit is te klein om een nieuw stuk aan vast te solderen..

;(

• niXnut
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-07-2020

niXnut

Hora ruit; hora est!

op marktplaats staan verschillende adapters voor je Dell tekoop vanaf zo'n 30 euro

| antec sx840 | P4 1.7 | intel 850 mv | 512Mb kingston ecc | matroxG550 | adaptec29160 | atlas 10K III 18Gb | seagate barracuda IV 40Gb | plextor 40x | Iiyama17" | w2k pro | lappie: Dell inspiron 8100 | 1,2G/512/15"/48Gb/dvdcdrw/GF2go32Mb/lan/5

• MrTinux
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17:21

MrTinux

Terug van nooit weggeweest.

Animal_X schreef op 19 maart 2004 @ 18:41:
Nou ik ben er achter! Er zit een zwak plek in de kabel vlak voor de connector. Dit is een veel voorkomend probleem las ik op het Dell forum en de enige oplossing is een hele nieuwe adapter kopen, en die kost 150+ euro... :/

Weet iemand ook of er andere online zaken zijn die Dell onderdelen (accu's, adapters) verkopen?
Hoe kom jij aan 150+ euro?
De momenteel leverbare adapters kosten 35 euro bij Dell. Nu zie ik de Inspiron 4100 hier niet tussen staan, maar de 4150 wel. Daarvoor, evenals voor de andere Inspirons die in gezien heb, kost een adapter 35,70. Bel eens met Dell om na te gaan of de adapter voor de 4100 ook nog leverbaar is, ik denk dat de prijs best mee zal vallen... (of zoek uit of een 4150-adapter compatible is met de 4100)

"Hij doet 't niet" = onvolledige informatie

• Animal_X
MrTinux schreef op 19 maart 2004 @ 18:57:
[...]

Hoe kom jij aan 150+ euro?
De momenteel leverbare adapters kosten 35 euro bij Dell. Nu zie ik de Inspiron 4100 hier niet tussen staan, maar de 4150 wel. Daarvoor, evenals voor de andere Inspirons die in gezien heb, kost een adapter 35,70. Bel eens met Dell om na te gaan of de adapter voor de 4100 ook nog leverbaar is, ik denk dat de prijs best mee zal vallen... (of zoek uit of een 4150-adapter compatible is met de 4100)
Huh? Daar snap ik niks van... :?

Als ik via m'n Dell service pagina op "onderdelen voor uw Dell" click en dan naar "voedingsadapters" ga krijg ik 2 adapters voor de 4100; een van 114 en een van 160 euro... :?

Kijk hier:
http://dellware.euro.dell...sbc=nldhsdws&co=&c=NL5494

(Kunnen jullie die zo bekijken zonder cookies?)

[ Voor 33% gewijzigd door Animal_X op 19-03-2004 19:08 ]

Pagina: 1