Toon posts:

Geen DHCP bij Wireless

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb gezien dat hier al meerdere malen over gepost is en het probleem is over het algemeen hetzelfde, maar voor iedereen is de situatie weer anders lijkt me.

Ik zal eerst een beschrijving geven van de gebruikte hardware en software

Wireless ADSL router - Draytek Vigor 2500we (firmware 2.3.8)
Wireless PCI Nic - Sitecom WL-016Wireless Network PCI Card 11 Mbps
Windows XP Home Edition SP1

Het probleem is dus dat de nic geen ipadres krijgt van de ingebouwde dhcp server van de router. De nic moet te lang wachten en schakeld dan dus over op APIPA en krijgt van Windows een adres in de range van 169.x.x.x. Naar aanleiding van een telefoontje van Microsoft heb ik APIPA uitgeschakeld in de registry en ik kreeg nu geen adres meer in de range van 169.x.x.x maar het adres 0.0.0.0. Microsoft kan me dus ook niet echt verder helpen.
De wireless verbinding met de router is perfect. Het SSID is goed ingevuld en de WEP instellingen zijn identiek aan elkaar. Daar zit het probleem dus niet in. Ik heb het ook al zonder WEP geprobeerd, maar het probleem blijft bestaan.

Ook een vast ipadres aan de nic toekennen geeft geen resultaat. Ik heb de nic onderstaande adressen gegeven

ip = 192.168.1.100 (buiten de dhcp scope)
subnet = 255.255.255.0
gateway = 192.168.1.1
dns1 = 194.109.104.104
dns2 = 194.109.6.66 (inderdaad XS4ALL)

Nadat ik deze adressen had ingevoerd kon ik eindelijk wel de router en de dns servers van XS4ALL pingen, maar meer ook niet. Surfen is er nog steeds niet bij. DNS werkt voor geen meter.

• arikkert
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 05-07 11:57
mag je die dns servers van xs4all wel gebruiken, heb je Internet verbinding geregeld via xs4all ?

Verwijderd

Topicstarter
Uiteraard loopt het abonnement via XS4ALL

• arikkert
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 05-07 11:57
firewall misschien in xp, die router zal wel alles naar buiten toelaten.

• kzin
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14-08 18:40
Ik heb een soortgelijk probleem gehad met mijn Asus 300.
Ik had de broadcasts uitgezet, zodat hij minder snel te detecteren is. Een verbinding wordt dan alleen opgebouwd als de client zich zelf aanmeld.
Helaas kreeg ik daarbij ook geen IP adres via DHCP.

Natuurlijk heb je totaal andere software, maar ik wilde het idee toch eens aandragen.

Verwijderd

Topicstarter
arikkert schreef op 19 maart 2004 @ 12:55:
firewall misschien in xp, die router zal wel alles naar buiten toelaten.
Heb ik naar gekeken, firewall staat uit en er draait ook geen andere firewall
kzin schreef op 19 maart 2004 @ 12:58:
Ik heb een soortgelijk probleem gehad met mijn Asus 300.
Ik had de broadcasts uitgezet, zodat hij minder snel te detecteren is. Een verbinding wordt dan alleen opgebouwd als de client zich zelf aanmeld.
Helaas kreeg ik daarbij ook geen IP adres via DHCP.

Natuurlijk heb je totaal andere software, maar ik wilde het idee toch eens aandragen.
Ik zal eens kijken of ik de broadcasts kan uitzetten op de router, denk alleen dat het geen oplossing zal bieden aangezien het bij jou ook niet heeft geholpen.

• kzin
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14-08 18:40
Hmm, ik was weer eens onduidelijk.
Bij mij werkte het juist niet als ik de broadcasts uitzette.
Ik moest juist de broadcasts aanzetten, maar dat had je dus al.
Pagina: 1