[delphi] menu creëren naar MS Visio idee?

Pagina: 1
Acties:

• whitecom
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 06-08-2005
Hoi,

Ik wil een menu creëren dat op onderstaand plaatje lijkt. Dus dat je een link aanklikt en vervolgens zie je aan de rechterkant een aantal opties met plaatjes waar op geklikt kan worden, waarna er een nieuw form geopend moet worden.

Afbeeldingslocatie: http://people.zeelandnet.nl/pdewitte/frmVBmenu.jpg

Ik heb gezocht naar componenten voor delphi, maar ik kon er nog geen vinden.
Ondertussen ga ik gewoon door met zoeken, maar ik dacht misschien heeft iemand hier wel een suggestie.

Bedankt

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:40
Component requests enzo zijn hier niet toegestaan, maar misschien kan dit topic wel gebruikt worden om uit te leggen hoe je zelf zoiets moet maken?

https://fgheysels.github.io/

• pjvandesande
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21-05 14:59

pjvandesande

GC.Collect(head);

Je kunt toch zelf een menu maken en dmv van iets als panels gaan werken. Ik weet verder niet wat voor gratis components er zijn voor Delphi. Maar het moet niet al te moeilijk te maken zijn.

Ik zou niet teveel tijd stoppen in zoeken. Maar zelf de control schrijven.

• whitecom
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 06-08-2005
Aan Whoami: sorry voor de request, niet goed in de regels gelezen.

In dat geval, ik wil een menu creëren wat daar op lijkt.
Hoe zou ik zoiets aan moeten pakken? Ik heb nl. geen flauw idee, ik heb er nog nooit aandacht aan hoeven te besteden en nu wordt mij gevraagd of ik voor een project zo'n menu kan maken.

Alleen kan ik voor mezelf geen goed opzetje maken om zo'n menu te creëren. Ik zou echt niet weten hoe ik moet beginnen.

Volgens mij gaat er in ieder geval nog best wat tijd in zitten

• _Thanatos_
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-05 14:44

_Thanatos_

Ja, en kaal

Ik denk dat het wel te doen moet zijn met een ownder-drawn listbox voor de linkerkant, en een listview in vsIcon mode aan de rechter kant, maar dan met afwijkend grote icons.

日本!🎌