Toon posts:

Big brother Casema ????

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds een verse installatie begon ik opeens een erg active pinger door Blackice te zien. Nu heb ik Casema al eens daarop aangevallen dat er iemand (van Casema) mij actief zit te pingen. En een tijdje geen last van gehad en vandaag weer een hele lijst. Wat blijkt, als ik Napster opstart beginnen de pingsessies. Even de geregistreerde IP adres opgezocht en jawel, Casema Delft.
Elke keer als ik met Napster aanlogt of een zoekopdracht geef staan er weer een paar pings bij in de lijst.
Zijn ze de Napstergebruikers in kaart aan het brengen ???

• Crusader
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:20

Crusader

Arc Nature

Denk eerder dat de medewerkers van Casema zelf ook vrolijk zitten te Napsteren.
Van netwerken hebben ze toch geen verstand dus dat lijkt mij het enige dat ze kunnen.

If it ain't broken, play with it till it breaks.

Verwijderd

hehe, wat heb je eigenlijk aan napster met casema:?

• Thetallguy
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Op zondag 17 december 2000 17:33 schreef NvidiaGebruiker het volgende:
hehe, wat heb je eigenlijk aan napster met casema:?
Chatten.

Verwijderd

Wie chat er nou op napster?
Ik gebruik het om te downloaden, maar ik gebruik de laatste tijd DFF om wat goede pubs te vinden, en dan gaat het allemaal vanzelf:)

Verwijderd

Yep ik heb dat ge-eikel ook regelmatig
2000/12/18 4:23:10 GMT +0100: Externe-toegangsa..[0000][Ref# 3] Blocking incoming ICMP: src=195.96.96.115, dst=213.**.*.***, type 8.
maar of dat perse napster gebonden is weet ik niet.. heb ik ook nog niet echt op gelet
maar soms word je helemaal leip van dat geping van ze en kort daarna ligt dan ook je verbinding een half uur plat :(

k*t casema

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Zodra iemand een zoek opdracht doet op Napster naar een MP3 die JIJ hebt dan gaat zijn Napster jou pingen om te zien of de verbinding een beetje snel is...
In de zoek resultaten van Napster zie je ook staan in de laatste kolom Ping.

Om het tegen te gaan kun je gewoon geen file sharen op Napster, klaar is Kees. Of een firewall die ICMP packets blocked.

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Verwijderd

Topicstarter
Ehm, mijn sharing staat uit en het is altijd Casema delft die pingt dus heeft het niets met Napster te maken.
Dat dankzij die pingsessies mijn PC of de verbinding vastloopt is ook erg bekend. Het wordt toch eens tijd voor dat ADSL, dat laat ook op zich wachten....

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Dat is wel vreemd. Maar je zegt dat het alleen geberut als jij NAPSTER draait, dan zou het toch door NAPSTER moeten komen...

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Verwijderd

Topicstarter
Maar het is Casema zelf die mij pingt en geen andere Napster user..... Ik vrees dat Casema op de 1 of andere manier mij wilt ontmoedigen om Napster te gebruiken om het netwerk te ontlasten en dat terwijk ik op het moment niet zo'n heavy user ben....
Pagina: 1