Toon posts:

[Adobe Indesign] Opmaken drukwerk

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Voor mijn studie moeten we een soort van reisbrochure maken van 4 tot 6 paginas...

Nou zit ik met de vraag, als ik die 6 pagina's opmaak in Indesign zet ie zeg maar pagina 2 naast 3 > 4 naast 5 etc.
Nu moet ik zelf voor zorgen dat ik pagina 1 en 6 naast mekaar zet, net zoals de 2 en 5 etc.
nu is dit met zo weinig pagina's niet echt een ramp ofzo, maar stel dat ik een tijdschrift ofzo van bijvoorbeeld 50 pagina's moet maken, dan moet ik heeeel erg veel vooruitdenken verrichten :) en bovendien lijkt me dat niet goed.

Is er geen truckje ofzoiets voor zodat dit wat sneller/makkelijker kan?

Ik heb hier geen thread van kunnen vinden op Tweakers/internet en het staat ook niet in mijn reader...

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 26-05 00:33

André

Analytics dude

Daar is wel een trucje voor, ik heb het ooit geweten. Ik zal es even voor je zoeken.

Bookletprinting:
http://www.mvps.org/word/FAQs/Formatting/BookletPrinting.htm

[ Voor 33% gewijzigd door André op 19-03-2004 11:44 ]

Verwijderd

in pagemaker zat een functie build booklet, wellicht is dat een zoekterm

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-06-2025

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Je zet pagina's altijd aan elkaar zoals ze gedrukt worden. Dus de achterzijde en voorzijde zitten altijd tegen elkaar aan. Bij dingen van 4-6 pagina's is dat de juiste manier.

Wanneer je bezig bent met boek oid wat ingebonden wordt dan heb je bij bv 70 pagina's pagina 69-1, 68-2, 67-3 tegen elkaar zitten. Omdat dat enorm ruk is om op te maken maak je ze gewoon in leesvolgorde op.

Later zet jij of de drukker dan de pagina's op 'inslag'. Dat kan bijvoorbeeld met een programma als Inposition. De manier van inbinden/nieten oid bepaald eigenlijk hoe de pagina's uiteindelijk tegen elkaar komen. Neem bv een krant, daar zitten de pagina's gewoon op volgorde in. Terwijl je met een boek vaak katernen hebt. Die per set worden gelijmd.

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

Verwijderd

Topicstarter
Ah ok, bedankt voor al jullie reacties!