TANNOY MX-1 tov TANNOY MX-R

Pagina: 1
Acties:
  • 112 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Gompy58
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-04-2025

Gompy58

het valt wel, maar niet mee...

Topicstarter
Is er iemand die me kan aangeven of hier nog veel verschil tussen zit ? I kben helaas niet in de mogelijkheid om ze te gaan beluisteren maar heb hier en daar wat zitten snuffelen in reviews.

De mx-1 mist volgens de meeste wat bas maar is wel een "rustige"speaker waar je langer naar kunt blijven luisteren.

De bedoeling is dat ze mbv een eenvoudige kenwood receiver worden aangesloten op een pc met mobo a7n8x-e deluxe. De speakers komen gewoon po het bureau dus moeten "klein" zijn. Daar voldoen ze aan.

De prijs van www.hifihuis.nl tussen de 59 en 69 eurie pst lijkt me geen slechte prijs.

Ik persoonlijk denk dat het leuke speakers zijn voor gewoon wat muziek, wat gaming en dvd in stereo. ( ik wil geen 5.1 gedoe enzo) maar zou graag de mening van een ander horen.

ik heb ze wel op een rijtje, maar ze werken partime....

• num-lock
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 27-11-2023
Ik heb zelf niet de MX serie maar de M-r ..
(zien het zelfde er uit, van binnen iets anders in elkaar)
Gebruik ze ook gewoon als een stereo combie. Ik mis soms wel een beetje bas in de speaker.. verder perfecte dingen om lekker rustig muziek te beluisteren..

misschien een leuke tip bij vinkhifi.nl staat de M-r voor 29,95 euro p.s (zie: "Bekijk hier onze laatste advertentie")

• Dnc1n
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-11-2025
zelf heb ik 2 mx1-m speakertjes en een mxc-m, echt een super geluidje vindt ik zelf, lekker gedetaileerd vol geluidje icm met mijn marantz receiver.
ga ze binnenkort vervangen voor mx3-m zodat me mx1-m's naar achter kunnen.

• Gompy58

Gompy58

Topicstarter
op mijn gewone stereo maak ik momenteel gebruik van een pioneer a307 versterker waar B&W Dm110i 2 weg bassreflex boxen aan hangen.

Ik wee niet of die bekend zijn maar is dat ergensnog te combineren ?

die aanbieding van vinkhuis gaat overigens over surround speakers. Nu ben ik geen slimmerik op dit gebied maar das toch niet wat ik hebben moet voor "echte" stereo" boekenplank speakers?

Vroegah, was het allemala veel eenvoudiger, je had mono en stereo. probeer nu maar eens een setje speakers voor echt enkel stereo geluid te vinden di eene complete klankkleur/kleurklank leveren ... :(

[ Voor 53% gewijzigd door Gompy58 op 19-03-2004 11:55 ]

• Audi_S2
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-12-2025

Audi_S2

Jetzt BMW Fahrer :-o

Mx-1 of Mx-r is een groot verschil. Ik zou zowiezo voor de MX-1 gaan, dit zijn gewoon normale stereo speakers. De MX-r is een stuk kleiner en eigenlijk bedoelt als rear speaker. Vandaar ook de r in MX-r. Hij is dus eigenlijk een beetje te klein om voldoende overtuigend te klinken.

Das Schönste in einem S2, ist das Gefühl, ihn zu fahren. Specs

• Gompy58

Gompy58

Topicstarter
Audi_S2 schreef op 19 maart 2004 @ 15:55:
Mx-1 of Mx-r is een groot verschil. Ik zou zowiezo voor de MX-1 gaan, dit zijn gewoon normale stereo speakers. De MX-r is een stuk kleiner en eigenlijk bedoelt als rear speaker. Vandaar ook de r in MX-r. Hij is dus eigenlijk een beetje te klein om voldoende overtuigend te klinken.
grappig, dit is dus exact wat ze in het www.hifihuis.nl in groningen ook zeiden
Ben ze vrijdagavond maar gelijk ff gaan ophalen. mooie prijs hoor, 138 eurie voor een setje. omdat ik ze ff was komen halen kreeg ik er 5 meter kabel bij van prima kwaliteit.

Moet zeggen dat ik daar idd ook de -r versie zag staan die net een tikkie goedkoper in prijs was. Werd me echter afgeraden nadat ik had aangegeven wat mijn doel was. Het zijn idd meer rear speakers. de -1 versie zijn mooie stereo's

ze zijn nu aan een a7n8x-e deluxe mobo gekoppelt via een kenwoord 2040 receiver en geven een heerlijk geluidje.

Zou het zin hebben dat ik wel nog even de bron ga aanpassen door deze van Nforce
(=ac97, Realtek ALC650 6-Channel CODEC
Integrated APU(Audio Processor Unit)
Dolby Digital (AC-3) Encorder
S/PDIF in / out interface

af te halen en naar een 5.1 digital card te zetten?

het geluid is idd heerlijk, je denkt dat je wat laag tekort komt in het begin, alles staat neutraal, maar na een tijdje merk je gewoon dat het heerlijk in het gehoor ligt. Minpunt is wel dat ik de speakers persoonlijk liever wat donkerder van kleur had gehad. Kersen is in mijn ogen donkerder dan dit, dit lijkt meer grenen....

Kan die zaak overigens echt aanraden!!!! staan niet in de survey en hoe ik ze kan toevoegen weet ik echt niet... Ga mijn ouders er binnenkort ook op de stoel zetten, die wilden toch al een nieuwe tv, lees plasma, en ik persoonlijk vind dat die sytereo van hun ook vervangen dient te worden :*)

[ Voor 33% gewijzigd door Gompy58 op 22-03-2004 15:49 ]

Pagina: 1