Toon posts:

[Exchange] Synchronisatie

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Tweakers,

Ik weet even niet of dit hier thuishoort of in programming en webscripting (of misschien wel in een n00b forum :) ).

Wij hebben rond de 20 man die afspraken maken in hun lokale exchange agenda middels outlook. Nu willen wij Exchange zo instellen (of hun outlook d.m.v. regels ofzo) dat een nieuwe lokale afspraak automatisch wordt doorgezet naar een globale agenda (voor de afdeling managers).

Dit is eenrichtingsverkeer. Wijzigingen in de globale agenda gaan niet terug naar de lokale agenda's.

Nu zou outlook een puinzooi maken van de globale agenda omdat er te veel afspraken staan op een bepaald moment. We willen deze globale map daarom met een .NET applicatie uit gaan lezen om de data in een net Excel sheet weg te laten schrijven.

Nu mijn vraag

We hebben al even gezocht naar een regel of instelling die er voor zorgt dat voor al het personeel in de distributiegroep de lokale agenda afspraken doordrukt naar de globale agenda. Dit is toch nu toe nog niet gelukt. Mijn vraag is of dit d.m.v. exchange / outlook wel mogelijk moet zijn of dat we hier ook een applicatie voor moeten schrijven.

Vraag 2 is of iemand misschien al ervaring heeft met het uitlezen van een globale adressenlijst in .NET (C#). In VB is ons dit al gelukt maar hadden we veel moeite om langs de security patch heen te programmeren. Alle tips zijn zeer welkom.

edit:

Even vergeten te vermelden dat het hier gaat om een Windows 2000 server met Exchange 2000 erop. De clients hebben allemaal XP met Outlook 2002 geinstalleerd.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 19-03-2004 10:54 ]

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Als je de calendars van het voltallige personeel in één spreadsheet wilt hebben, kun je net zo goed die applicatie alle individuele calendar folders laten uitlezen. De tussenstap om de clients hun calendars te laten consolideren is volstrekt overbodig en maakt het nodeloos ingewikkeld.

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:15
Verwijderd schreef op 19 maart 2004 @ 10:52:
Tweakers,

edit:
Even vergeten te vermelden dat het hier gaat om een Windows 2000 server met Exchange 2000 erop. De clients hebben allemaal XP met Outlook 2002 geinstalleerd.
Je kunt gebruik maken van de Event service, hiermee kun je server-side wijzigingen in de persoonlijke mappen opvangen.

Voor het uitlezen van de global address list kun je toch gewoon ldap gebruiken ?

[ Voor 64% gewijzigd door StevenK op 22-03-2004 11:43 ]

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk. Doet tegenwoordig iets in de metaal.

Verwijderd

Ik denk niet dat dit mogelijk is, althans niet zonder vervelende nadelen.

Welke versie van Exchange is dit? Mischien dat je de Outlook/Exchange 2003 groepsagenda kan werken.