mail flow tussen exchange2003 en exchange 5.5

Pagina: 1
Acties:
  • 18 views sinds 30-01-2008

• bgrr
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Hoe kan ik een exchange 2003 implementeren in mijn exchange 5.5 organisatie.

Situatie : 6 exchange 5.5 servers op nt4 server. Onderling verbonden met X400 connectors.

Nu wil ik een 7de server, een exchange 2003 server op windows windows 2003 server toevoegen aan de huidige organisatie.

Is dit werkend te krijgen ? Is er iemand die dit werkend heeft. Alle tips zijn welkom....

• Brahiewahiewa
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Als je geen flauw benul hebt of en - zo ja - hoe je dat aan de praat kunt krijgen, moet je er af blijven. Een organisatie die professioneel met z'n gebruikers omgaat, zorgt ervoor dat er voldoende kennis en een gedegen voorbereiding is, voordat er überhaupt aan zo'n operatie begonnen wordt.

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• bgrr
  • Niet online
Hoe het precies moet hoef ik niet te weten...

Ik vraag alleen maar of het mogelijk is......
Zoekacties op inet en MS leveren vrij weinig info op...

• Brahiewahiewa
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

bgrr schreef op 19 maart 2004 @ 11:39:
Hoe het precies moet hoef ik niet te weten...

Ik vraag alleen maar of het mogelijk is......
OK dan: ja het is mogelijk
Zoekacties op inet en MS leveren vrij weinig info op...
Dan zoek je niet goed. Er zijn honderden documenten over migratie van Exchange 5.5 naar Exchange 200x tevinden en evenzovele documenten over co-existentie

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• bgrr
  • Niet online
die heb ik ook kunnen vinden die migratie docs.

Probleem is echter dat ik niet wil migreren.

De huidige 6 5.5 servers blijven nog een jaar draaien voor ze per vestiging gemigreerd worden.

Nu heeft men onlangs een 7de vestiging erbij verzonnen en hier willen we geen oude os'sen meer neerzetten, aangezien we van scratch beginnen op die plek.

Het idee is om er een w2k3 server met e2k3 neer te zetten en deze te laten communiceren met onze andere 6 5.5 mail servers.

Onze huidige 5.5 machines binnen onze organisatie hangen allemaal aan elkaar via x400 connectors.

Ons idee is om de e2k3 er zo tussen te zetten dat die gebruikers ook gewoon "intern" kunnen mailen met de rest en tevens ook netjes in de adreslijst staan.

Hierover is op inet echter bar weinig te vinden.

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-02 13:21

mutsje

Certified Prutser

ga maar eens lekker naar de design tafel dan want er is op technet enorm veel informatie te vinden over organsitations met oude/nieuwe exchservers. En zoals Brahiewahiewa al aangeeft als je niet weet waar je mee bezig bent moet je er ook niet aan beginnen......

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:01
Als je de installatie cd-rom van Exchange erin doet en setup start krijg je al een scherm met een stappenplan over co-existentie (bedankt Brahiewahiewa) tussen Exchange 5.5 en 2003.

Verwijderd

Ik krijg niet echt het idee dat je weet waar je mee bezig bent en dat je eigenlijk gewoon vraagt of we het je kunnen uitleggen in plaats van je op weg te helpen of ondersteunen, zoals het hoort.

Een aantal van je vraagjes zijn best zelf uit te zoeken, ik vind dat je wat dat betreft erg weinig initiatief toont.

Zoals muts zegt: ga eens rustig aan alles inventariseren en stap voor stap uitzoeken hoe je de boel moet aansluiten. Doe dit systematisch, het heeft geen zin dit als een totaalplaat te zien.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.