Toon posts:

Ruis op de (ADSL) lijn

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al een tijdje een Fast-XS abo op een POTS lijn waar ik redelijk tevreden over ben.
Het enige waar ik (elke dag) last van heb is een ong. 1-2 uur durende periode waarin de verbinding zowat om de 10 minuten doodvalt. Dit doodvallen is steeds van korte duur: hoogstens 30 seconden. Het tijdstip waarop deze golf van onderbrekingen begint verschilt: kan 3am zijn, 6am, maar ook 3pm - geen pijl op te trekken dus.

Nu heb ik geprobeerd:

- nieuw modem (Sitecom DC-213)
- nieuwe bekabeling (telefoonstekker, telefoonkabels)
- splitter er tussen uit, dus rechtstreeks op ISRA-punt.

Heeft allemaal niet geholpen. Ik heb een ADSL-statusscreen van vandaag (19-03-04) online gezet dat naar mijn smaak toch iets teveel errors weergeeft.

Volgens deze pagina zit ik 1337 meter van de centrale af, dus dat valt mee.

Nu heb ik dus aan mijn kant van alles geprobeerd. Is mijn telefoonlijn brak?

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 15-05 10:36

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Ik denk eerder dat er een storingsbron in de buurt zit die af en toe actief is. Een mogelijkheid voor een storingsbron zijn een andere ADSL-verbinding die af en toe actief is en dan overspraak geeft op jouw verbinding. Een andere mogelijkheid is een zware machine in de buurt, maar gegeven de verschillende tijdstippen lijkt mij dat wat minder waarschijnlijk.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

• chaosonline
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-03 12:21
Mmmm ok, maar je praat in de titel over ruis op de (ADSL) lijn, heb je ook echt "ruis" op je telefoonlijn. Of bedoelde je met "ruis" de storingen in je verbinding?

Want als je echt ruis op je telefoonlijn hebt dan heb je de lijn te laat gesplitst..

edit:
ik lees net dat je de splitter er zelfs al tussen uit hebt gehad... mm ik slaap verder.. :O .

[ Voor 22% gewijzigd door chaosonline op 19-03-2004 10:40 ]

Verwijderd

"1337" meter??? :P.

:@. Niet goed gelezen..

[ Voor 75% gewijzigd door Verwijderd op 19-03-2004 11:53 ]

• Chillz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-05 17:01
Verwijderd schreef op 19 maart 2004 @ 10:30:
Nu heb ik dus aan mijn kant van alles geprobeerd. Is mijn telefoonlijn brak?
heb je hierover al contact gehad met Fast-XS zelf?

ik heb begrepen dat ze nl. vorige week een aantal storingen hadden waarmee ze bezig waren (/zijn?) op te lossen
daardoor kon de verbinding soms een tijdje niet werken (as for me)

maar die storingen die jij hebt lijken hier in geen geval op eigenlijk?

contact Fast-XS, zou ik zeggen
als hun geen oplossing kunnen bieden, dan KPN

* Chillz heeft trouwens wel ook "ruis" op de lijn
op de normale telefoonlijn wel te verstaan... en dat komt omdat ik gewoon géén splitter gebruikt heb :P
ik gebruik die vaste lijn toch nauwelijks

Leeg - Sinds 20180907