Sorry voor de beetje vage topictitel maar ik kon niet bedenken hoe ik mijn probleem moest benoemen.
Ik heb de volgende code voor de navigatie van mijn site:
Afhankelijk van welke link er wordt geklikt wordt ergens anders in de pagina een html ge-include. Voor de zekerheid ook maar even de code:
Mijn probleem bevindt zich in het bovenste stukje. Zoals je kan zien is de ID van de eerste kolom in de rij "current". Nou wil ik dat als ik op bijv. nieuws klik, de id van die kolom "current" wordt. Ik heb het idee dat dit niet al te lastig moet zijn, ik kan alleen niet bedenken hoe ik het moet doen. Alvast bedankt voor de hulp.
Ik heb de volgende code voor de navigatie van mijn site:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
| <tr><?php echo "<td id=\"current\"><a href=\"index.php\">Home</a></td>" . "<td><a href=\"{$_SERVER['PHP_SELF']}?action=nieuws\">Nieuws</a></td>" . "<td><a href=\"{$_SERVER['PHP_SELF']}?action=derally\">De Rally</a></td>" . "<td><a href=\"{$_SERVER['PHP_SELF']}?action=deelnemers\">Deelnemers</a></td>" . "<td><a href=\"{$_SERVER['PHP_SELF']}?action=uitslagen\">Uitslagen</a></td>" . "<td><a href=\"{$_SERVER['PHP_SELF']}?action=fotogalerij\">Fotogalerij</a></td>" . "</tr>" . "<tr>" . "<td><a href=\"{$_SERVER['PHP_SELF']}?action=pers\">Pers</a></td>" . "<td><a href=\"{$_SERVER['PHP_SELF']}?action=sponsors\">Sponsors</a></td>" . "<td><a href=\"{$_SERVER['PHP_SELF']}?action=contact\">Contact</a></td>" . "<td><a href=\"{$_SERVER['PHP_SELF']}?action=links\">Links</a></td>" . "<td><a href=\"{$_SERVER['PHP_SELF']}?action=hoelangnog\">Hoe lang nog</a></td>" ?></tr> |
Afhankelijk van welke link er wordt geklikt wordt ergens anders in de pagina een html ge-include. Voor de zekerheid ook maar even de code:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
| <?php switch($_GET['action']) { // De links van het nieuws case 'nieuws': include("navigatie/nieuws.php"); break; // De links van de rally case 'derally': include("navigatie/derally.php"); break; // De links van de deelnemers case 'deelnemers': include("navigatie/deelnemers.php"); break; //etc etc etc } ?> |
Mijn probleem bevindt zich in het bovenste stukje. Zoals je kan zien is de ID van de eerste kolom in de rij "current". Nou wil ik dat als ik op bijv. nieuws klik, de id van die kolom "current" wordt. Ik heb het idee dat dit niet al te lastig moet zijn, ik kan alleen niet bedenken hoe ik het moet doen. Alvast bedankt voor de hulp.