Ik heb hier 'n K6-2 450 mhz staan (core 2.4 v
) ik was eens aan het kijken naar de overklok capaciteiten hiervan, ik zou met de multiplier en de FSB kunnen overklokken, de processor zit op een asus plankje met een ALI chipset, (super socket 7) maar in het bios kan in nix vinden om de multiplier of FSB aan te passen, op het moederbord vind ik ook geen dipswitches. Zoek ik niet goed of wat?
Verwijderd
Heb je echt helemaal geen jumpers op je mainboard zitten ?
Vaak zijn de jumpers die verantwoordelijk zijn voor busklok en multiplier etc. in een rijtje geplaatst.
Probeer anders eens www.asus.com.tw en vergeet niet eerst ff te kijken wat voor bordje je hebt.
Met een beetje mazzel hebben ze wel een handleiding die je kunt downloaden en/of een bios upgrade ofzo.
Vaak zijn de jumpers die verantwoordelijk zijn voor busklok en multiplier etc. in een rijtje geplaatst.
Probeer anders eens www.asus.com.tw en vergeet niet eerst ff te kijken wat voor bordje je hebt.
Met een beetje mazzel hebben ze wel een handleiding die je kunt downloaden en/of een bios upgrade ofzo.
Tsja... ik wil eigenlijk niet gaan overklokken hoor (word al veel te warm en 't is niet m'n hoofd PC), maar ik wou ff wat research doen.. Er zouden dus wel jumpers op het moederbord moeten zitten? het kan iig niet via het bios? mischien heb ik gewoon verkeerd gezocht op eht mobo, ik zocht van de blauwe dingen... maar het zullen wel gewoon van die zwarte zijn (daar zie ik er genoeg van
)
Als je een asus p5a moederbord hebt zitten die jumpers voor de FSB bij je agp-slot in de buurt
De multiplier-jumpers zitten bij het geheugen ergens.
De multiplier-jumpers zitten bij het geheugen ergens.
Verwijderd
ooit van search gehoord?
er zijn tig van deze topics geweest.
BTW in je boekie van je mobo zal ook wel het 1 en ander staan
Boekje vinden word lastig...Op zaterdag 16 december 2000 18:28 schreef modderfokker het volgende:
ooit van search gehoord?
en als alle topics maar 1x mochten zou d'r bar wijnig vandit forum over blijven
edit: Smiley ff wat vriendelijker gemaakt
Verwijderd
Ik denk dat het niet erg veel zin heeft om een k6-2 over te klokken, met een beetje geluk haal je de 500 met deze, maar verwacht het maar niet.
Ik weet het... ik was alleen benieuwd of het via het bios kon, aangezien ik geen jumpers kon vinden (nu wel trouwens) Ik heb ook niet echt goede koeling voor dat K6je dus ik begin er niet aan hoor.
Pagina: 1