Trans-life! :::: "All things change, whether from inside out or the outside in. That is what magic is. And we are magic too."
Ik denk dat ie kapot isZerora schreef op 19 maart 2004 @ 10:04:
Ik kwam gisteren tot de ontdekking dat mijn DVD-speler niet meer cd/dvd's meer leest. En het gekke is dat ik niets gedaan dat dit kan veroorzaken.
Het gaat om de volgende dvd-speler:
DVD 16x/48x Samsung DVD-616T
Kan iemand mij vertellen wat er aan de hand is?
Kun je misschien wat meer info geven...?
Hoor je 'm bijvoorbeeld wel "proberen" te lezen?
Verwijderd
Ik hoor niks. Hij doet gewoon niks meer.Flint schreef op 19 maart 2004 @ 10:31:
[...]
Ik denk dat ie kapot is![]()
Kun je misschien wat meer info geven...?
Hoor je 'm bijvoorbeeld wel "proberen" te lezen?
Ik zal het vanavond proberen. Zit nu op mijn werk.Verwijderd schreef op 19 maart 2004 @ 11:05:
Probeer eens een lenscleaner of nieuwe firmware: http://forum.rpc1.org/dl_firmware.php?download_id=171
Trans-life! :::: "All things change, whether from inside out or the outside in. That is what magic is. And we are magic too."
Toen ik de lens cleaner erin deed, begon op de dvd speler even een lampje langzaam te knipperen.
En wat is trouwens zo'n firmware?
Verwijderd
Firmware is the driver program stored & executed within opto-drives (like CD-RW). Not the resident driver to be installed under PC operation system (like Windows, DOS device driver). To upgrade firmware will change and improve the compatibility & performance of the opto-drive. The downloaded upgrade program still need to be run in your PC to transfer the new firmware code into the flash memory of the opto-drive.
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 21-03-2004 12:19 ]
hij bedoelt dus het stroomstekkertje (in normaal nlyojordi schreef op 21 maart 2004 @ 12:21:
Mss domme vraag maar als je niets hoort, zit de molex er wel in?
"Thunder? Flash!" "AMD 1200,256DDR,MX400,5.1,MSI 266A"
aangezien TS een lenscleaner geprobeerd heeft, neem ik aan dat hij ook de cd lade heeft opengekregen... Nu heb ik het eerlijk gezegd nooit geprobeerd, maar volgens mij gaat die niet open als de molex er niet in zit...Zerora schreef op 20 maart 2004 @ 21:15:
Ik heb geprobeerd een lens cleaner te draaien, maar dat werkt niet, omdat ie niets leest.
Toen ik de lens cleaner erin deed, begon op de dvd speler even een lampje langzaam te knipperen.
En wat is trouwens zo'n firmware?
Jij praat dan in Jip en Janneke taalmeelmark schreef op 21 maart 2004 @ 12:42:
[...]
hij bedoelt dus het stroomstekkertje (in normaal nl)
Maar het kan natuurlijk gewoon gebeuren dat zo;n apparaat kapot gaat. Je zou kunnen proberen in een ander systeem te testen of ie het daar wel doet. En als je nog garantie hebt, gewoon terug naar de winkel met dat ding
Kater? Eerst water, de rest komt later
Ja, kan ik wel de DVD-lade openkrijgen, maar geen cd/dvd lezen.
DVD-speler is al uit de garantieperiode.
Verwijderd
Dit bestand downloaden: http://www.samsungodd.com...13238901_SD-616T_F306.ZIP / unzippen / exe-programma openen / bin bestand er mee openen / op start download drukken en herstarten. That's all.
Hm.. dan was het dus inderdaad een domme vraag van mijaangezien TS een lenscleaner geprobeerd heeft, neem ik aan dat hij ook de cd lade heeft opengekregen... Nu heb ik het eerlijk gezegd nooit geprobeerd, maar volgens mij gaat die niet open als de molex er niet in zit...
Maar een molex stekkertje is toch gewoon normaal NL?
Verwijderd
Misschien even goed schudden
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 21-03-2004 16:44 ]