Toon posts:

[NT4] Slechte performance op recente hardware*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik loop hier stage op de gemeente, waar de computers nog draaien op NT4 SP6.
Nu is het probleem dat we hier een aantal nieuwe CAD computers hebben met de volgende configuratie:

Intel Xeon 3.02 Ghz
1024 / 333Mhz DDR
Nvidia Quadro FX 3000
Dual processor moederbord (Maar er zit maar 1 processor op).

Het probleem is dat het systeem ontzettend traag is, met installeren van programma's, enkele foutmeldingen enz.

Versie van de videokaart driver is: 51.90
naar mijn zeggen maakt de videokaart het systeem nogal traag, zou een recente driver het probleem kunnen verhelpen?

mvg

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07-05 17:24

FastBunny

Give it the Works !

Ehh NT4 op zo'n systeem 8)7

NT4 snapt tot de P3 nog goed, de P4 heeft hij geen optimalizatiers voor. En zeker niet voor die videokaarten, het besturingssysteem is erg oud, test het maar eens met WIndows 2000, dat zal een STUK sneller gaan omdat dat meer voor moderne systemen is gemaakt en diverse optimalisaties etc heeft en overweg kan met Hyper Treading etc :)

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

• richard_kraal
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-03-2025
het kan van alles zijn, gemeentes hebben de meest exotische installaties

zowieso NT4 op zo'n pc nooit goed, je haalt never de beste performance met NT4, ik

misschien token ring?

• JumpStart
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Beetje lastig om de voorgeschiedenis van het systeem te kennen als je slechts stage loopt.

Mijn eerste reactie zou zijn: verse installatie van NT4 SP6a!

Ik weet uit ervaring dat NT4 heel lekker draait, want het is "lichter" dan XP Pro en 2000. Op een Xeon 3 GHz zou dat moeten vliegen.

Aan de andere kant, als het een upgrade geweest is van hardware (en dus een nieuwe chipset en nieuwe videokaart) zonder een verse re-install, dan ben je aan het vragen om problemen.

(PII 333 i440BX upgrade naar Duron 900 Via KT133 was na hardware wissel, nog zonder verse windows install, ook traag. Na een geheel nieuwe Windows installatie, in dit geval ging het om XP Pro, presteerde de nieuwe hardware ineens veel beter. 3DMark 2000 score van 2100 naar 3800 oid.)

ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE

Verwijderd

Topicstarter
Het is een verse installatie van NT4 SP6

Ik ben nu even de nieuwste versie van de Quadro driver aan het downloaden, kijken of dat wat uithaalt.

En tja... als het goed is switchen ze aan het eind van het jaar over naar XP.
Maar tot dan moet het wel goed draaien op NT4.

• JumpStart
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Zijn de meest recente Intel INF drivers geinstalleerd ? (Oftewel Intels tegenhanger van de VIA hyperion chipset drivers)

ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE

Verwijderd

Topicstarter
Dat zou ook nog wel eens kunnen helpen, ik ben nu net even de nieuwste videokaart driver aan het installeren, misschien dat dit wat uithaalt.

bvd

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:00
als installeren van programma's langzaam gaat ligt dat echt niet aan de drivers van je video kaart!

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

Verwijderd

Topicstarter
Heb het gevoel dat het met de nieuwe driver allemaal wat vlotter loopt.. nu nog even een update van de Intel inf driver proberen.

• wvkreg
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 05-05 09:01
Grolsch schreef op 19 maart 2004 @ 10:16:
als installeren van programma's langzaam gaat ligt dat echt niet aan de drivers van je video kaart!
:-)

IDD, sommige mensen.. snap het dan!
Maar goed, chipset drivers zijn ook max 5-10% winst.
Als je nadenkt ga je geen NT4 installeren op een Xeon!

• Gé Brander
  • Laatst online: 15-04 19:43

Gé Brander

MS SQL Server

Misschien dat HyperThreading niet ondersteund wordt door NT4 en daarom misschien voor wat vertraging zorgt?

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan zo geen Intel Inf driver vinden voor NT 4.0 SP 6.

Anybody?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 19-03-2004 11:07 ]

• FastBunny

FastBunny

Give it the Works !

c70070540 schreef op 19 maart 2004 @ 10:59:
Misschien dat HyperThreading niet ondersteund wordt door NT4 en daarom misschien voor wat vertraging zorgt?
Het wordt zeker niet ondersteund. Dus TS zet HT uit in de bios :)
Verwijderd schreef op 19 maart 2004 @ 11:12:
Ik zal eens kijken of het wel een HT processor is.
Xeon heeft zeker HT :)

[ Voor 26% gewijzigd door FastBunny op 19-03-2004 11:13 ]

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD

• FastBunny

FastBunny

Give it the Works !

Verwijderd schreef op 19 maart 2004 @ 11:06:

Anybody?
Al bij intel gekeken ? Kweet ook niet of die er wel zijn voor nt4... voor 98 en hoger iig wel.

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal eens kijken of het wel een HT processor is.

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

Het is zeker en vast een HT processor! Anders ben je genaaid. ;)

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
Verwijderd schreef op 19 maart 2004 @ 11:06:

Anybody?
Windows NT is EOL bij Microsoft, ofwel ze ondersteunen hardware leveranciers niet meer bij het programmeren van drivers. Er worden nog wel Microsoft specifieke security patches enzo uitgegeven, maar sinds 1 Jan. 2003 wordt er geen ondersteuning meer gegeven aan driverprogrammeurs.

Veel driver programmeurs kunnen dan nog prima een Windows NT driver schrijven, maar veel bedrijven doen het gewoon niet meer voor nieuwe hardware. Als de hardware dus NA 1 Jan 2003 ontworpen is, dan heb je een vrij grote kans dat er geen drivers voor zijn geschreven.

Bij mijn vorige werkgever waar ik tot April 2002 gewerkt heb liepen ze in 2002 al tegen problemen aan met hardware en software die niet goed werkte onder Windows NT en het veel beter deed onder Windows 2000. Windows NT is gewoon een oud, log besturingsysteem en veel nieuwere applicaties beginnen al wat kuren te vertonen op dit OS, omdat ze ontwikkeld zijn voor Windows 2000 en XP.

Maar goed, Windows NT is natuurlijk ook alweer 8 jaar oud..... :/

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Even een kleine titel edit (was: NT4 traag?)

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
dmacheck.exe moet je hebben, kan je vanaf de ms site plukken

http://support.microsoft....aspx?scid=kb;en-us;191774

udma onder nt4 :Y)

[ Voor 22% gewijzigd door Zwelgje op 19-03-2004 18:39 ]

A wise man's life is based around fuck you

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16:10

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Verwijderd schreef op 19 maart 2004 @ 09:53:

Het probleem is dat het systeem ontzettend traag is, met installeren van programma's, enkele foutmeldingen enz.
Welke foutmeldingen zijn dit dan? Het lijkt me wel het meest logische dat je hier je aandacht op richt. ;)

Kijk even met de performance monitor enkele zaken na zoals:

I/O acitiviteit van je schijven
Belasting CPU (vooral aantal interupts/sec, als deze hoog zijn, is de kans groot dat er een driver niet goed is.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Verwijderd

Topicstarter
1 fout die ik mij kan herinneren, is: "This window has an internal error and needs to be closed"

We zijn er hier (bij automatisering) nog steeds niet achter wat dat is.. maar waarom alles zo traag is, is als het goed is tedanken aan een scriptje wat opstart bij het inloggen.

De ene keer start het script wel goed, en de andere keer niet. En dan is het ook mis qua peformance.

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

I use Debian btw

Ik heb ook splinternieuwe HP's uitgeleverd met NT4 maar om dit fatsoenlijk draaiend te krijgen moest eerst de BIOS opnieuw geflasht worden met een NT4 versie, deze stond gewoon op de site van HP.
Hierna liep het behoorlijk lekker :)

Alle proemn in n drek

Verwijderd

Topicstarter
Het loopt nu allemaal prima... op het inlogscript na, maar daar wordt aan gewerkt.

Bedankt voor de reacties iig!

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

Verwijderd schreef op 22 maart 2004 @ 11:40:
Het loopt nu allemaal prima... op het inlogscript na, maar daar wordt aan gewerkt.

Bedankt voor de reacties iig!
Wat was de oplossing dan?

Verwijderd

Topicstarter
nieuwe videokaart drivers, tenminste het liep allemaal een stuk vlotter.
Pagina: 1