Toon posts:

4 hdd's en 3 cd-roms op een 350watt voeding

Pagina: 1
Acties:
  • 31 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb en kast met een 350 watt voeding deze ik nu nog leeg maar ik wil er inbouwen:

2 cd-roms en een brander (op een promise kaartje)

4 HDD's (2 verwisselbare (inbouw) en twee intern)

1 pinaccle tv kaart

2 ghz celeron

Asus P4B moederbord

Geforce 4 mx 440 64 MB

Nu is mijn vraag: kan die voeding het aan en blijft despannign voldoendestabiel bij zo'n belasting? (btw de voeding is oem maarkan volgens andere gebruikers wel meer leveren dan 350 watt)

• ddkiller0900
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-05 22:22
Je kan het altijd proberen maar ik denk toch dat je voeding veel moeite moet gaan doen. Dus, gewoon eens alles aansluiten en checken of je voeding het aankan of een zwaardere voeding kopen 8)

Verwijderd

Topicstarter
Maar kunnen de hdd's dan nietstukgaan? dat ze even opspinnen en dan weer neer gaan of zo? Ik heb btw 4 wd 80 GB 7200 rpm 8 mb cache.

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 19 maart 2004 @ 09:50:
Maar kunnen de hdd's dan nietstukgaan? dat ze even opspinnen en dan weer neer gaan of zo? Ik heb btw 4 wd 80 GB 7200 rpm 8 mb cache.
Als je het zo zegt, heb ik het gevoel dat je het al geprobeert hebt en dat je nu gewoon vraagt of het goed is voor je pc :P maar dat zal wel hehe

350 watt, hmm, gaat net ja, als ik jouw was zal ik gewoon kijken voor een 450 watt, maar geen 400 watt van Q-tec nemen... maar daar kan je wel wat over vinden in de search :)

Verwijderd

Topicstarter
uhmmm, dat klopt, bij een klant, dat wel. Die had een 25o watt voeding met 3 hdd'sen 2 brander. Dus daarom. Ik denk dat ik een grensgeval of zo heb. maardaarom wil ik van jullie wat extra zekerheid.

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 19 maart 2004 @ 09:53:
uhmmm, dat klopt, bij een klant, dat wel. Die had een 25o watt voeding met 3 hdd'sen 2 brander. Dus daarom. Ik denk dat ik een grensgeval of zo heb. maardaarom wil ik van jullie wat extra zekerheid.
als jij hem nu in elkaar zet en dan kijkt hoe hij doet als je hem aanzet, aangezien ie daar het meeste stroom gaat gebruiken, als hij dat uitvalt, of de Hd's gaan moeilijk doen, dan heb je kans dat je voeding net op het randje zit.

Soms gaat ie de 2de keer wel aan bijvoorbeeld

je hd ken er meestal wel tegen, maar dat is onder voorbehoud :P

[ Voor 7% gewijzigd door Vorkie op 19-03-2004 09:55 ]

• mjl
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08:33

mjl

Ugh

Ik heb zelf een 400watt voeding, ik heb er een 145 watt microATX voeding bij gezet voor m'n extra HD's want de gewone voeding trok het niet.

Er zit een DVD en CDRW in en dan 4 HD's (Maxtor 120 8Mb, 160 8Mb, 40 2Mb, 80, 2Mb en 1 WD 40-2Mb). Plus een zip drive250 en een floppy controller.

Daarnaast trekt de ATI videokaart (all-in WOnder) ook nog aardig wat. En een PIV is ook niet echt zuinig lijkt me zo. Tell daarbij op dat er 1 GB geheugen in zit en een SB Audigy en een extra UATA 133 cortroller, netwerk, modem ....

In eerste instantie leek de originele voeding het best te doen maar bij zware belasting (video edititng en coderen) ging het systeem spoontaan over zijn nek. De HD's schakeleden spontaan uit (en weer aan en weer uit etc.). Windows XP liep er in ieder geval op vast.

Nu heb ik een aantal (3) harde schijven de zip en de floppy drive op een externe voeding gezet (eerst aan zetten voor de pc aan gaat ;) ) en werkt het systeem perfect stabiel.

Jou configuratie zal op het randje zitten, en het hangt natuurlijk ook van de kwaliteit van de voeding af.

-------

• djengizz
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Je type voeding (of kast) noemen helpt een hoop, nu blijft het gokken....
Kijk eens hier (of gebruik de search):
Welke voeding heb ik nodig? Deel 3

Verwijderd

Topicstarter
@ djengizz

Hier had ik al gekeken hoor. Maar idd dit heb ik niet vermeld. Maar het is idd op het randje. Ik zal ff een link geven naarde kast: http://www.europc.nl/v2/i...ategorie_overzicht&pi=125

Hier heb ik um ook gekocht.

• djengizz
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Is inderdaad niet de beste voeding. Maar ik zou het in ieder geval eerst proberen kans is groot dat er niks aan de hand is.
Wat moet je met twee CD-roms een een brander??
Ook zou ik toch even je vraag (met systeemspecs) in de genoemde topic plaatsen. Topicstarter is erg actief en geeft bijna altijd binnen een dag een antwoord.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Op een 300watt voeding trek ik nu 4 hdds en een 2tal cdromspelers.
Is overigens een dual bak dus dat vreet ook nog wat.

Als je een crappy Sweex of Q-tec voeding hebt is het idd zo dat dat ding het niet kan trekken. Als je een Antec of Enermax ofzo hebt dan kun je dat makkelijk doen, niets om je zorgen over te maken.

Als ik die link bekijk en je idd voor 4 tientjes een kast met voeding hebt zal het niet werken.
4 tientjes is de helft van wat mijn voeding kostte. Dat merk je ook wel in kwaliteit.

[ Voor 23% gewijzigd door TERW_DAN op 19-03-2004 10:40 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ok heren en overig,

Ik denk dat ik nu genoeg weet. Volgende week zondag avond heb ik tijd om te assembleren. dan ga ik dat ook doen. ik laat jullie weten wat de uitkomst is. Maar aan jullie replys te lezen zie ik de uitkomst van mijn projectje met suc6 tegemoet.

Bedankt!

Verwijderd

Heb zelf een chieftec kast met bijbehorende 360 watt voeding (zal wel piek zijn).
Heb er dvd-rw, cd-rw, dvd-rom, zip, 6 hd's, tv-kaart, gf4-ti4400, sb live en een 2100+ palamino in zitten (op een abit at7 max bordje), draait zonder problemen. Heb alleen de vcore terug moeten draaien van 1.75 naar 1.675 volt om stabiel te blijven. Denk echter dat dat meer met de proc als met de voeding te maken heeft.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:07

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Voor vragen als dit loopt al een goed topic:

Welke voeding heb ik nodig? Deel 3

Stel die vraag daar eens...

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.