Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Topicstarter
vooreerst mijn excuses aan de admins als deze post niet toegelaten is, maar ik zie even het bos niet meer door de bomen met al die soorten gsm's en ik zoek advies.

Ik heb gehoord dat er gsm's zijn waarmee je, zonder met een te betalen dienst verbinding te maken, kunt gebruik maken van GPS.

Welke gsm's kunnen dit en is dit een programma dat je er op installeert of hoe gaat dit in zijn werk?

dank bij voorbaat

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Sommige telefoons kunnen dit ook door middel van een programmatje op de telefoon zelf. Zijn verschillende programma's voor... Denk dat je er wel een aantal kan vinden met Google.

Maar mag ik vragen waarom je GPS op je telefoon wilt? :?
Want het lijkt mij vrij nutteloos om te weten waar je bent...

[ Voor 19% gewijzigd door CH4OS op 19-03-2004 09:37 ]

• intert0y
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-03 15:17
tja, ik kan me niet echt een telefoon voor de geest halen die dit zou kunnen. Je kunt natuurlijk wel zo'n XDA geval kopen (PDA + Telefoon) en deze dan somehow (bluetooth?) aansluiten op een GPS ontvanger.

Maar echt een standalone telefoon die dit allemaal heeft? Ik ken ze persoonlijk niet.

En idd sommige telefoons kunnen zeg maar de signalen aangeven tot de verschillende palen en hieruit zou je eventueel je positie kunnen bepalen, wel moet je dan de coordinaten van die palen weten en dat weet je weer niet. Ik ga er vanuit dat de poster hierboven de netmonitor op nokia telefoons bedoeld.

[ Voor 35% gewijzigd door intert0y op 19-03-2004 09:37 ]

ik ben geen postbode, maar postman Pat rulez!

• P_de_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Mijn Nokia 6600 kan het, maar dan heb je nog wel een externe GPS ontvanger nodig. Ik weet niet of dat is wat je wilt..

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

• Sciver3
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 25-02-2019
Je kunt dan bijvoorbeeld kiezen voor de Nokia 5140 met GPS shell (binnenkort leverbaar). Voor Symbian telefoons (Nokia 6600/Siemens SX1 bijvoorbeeld) zijn er applicaties te koop die een soort quasi-GPS oplossing bieden, zoals MiniGPS. Je maakt dan gebruik van informatie van de GSM-mast waar je op aangemeld bent. Echte GPS-ontvangst is dat uiteraard niet.

• k5052
  • Laatst online: 28-11 16:26
kijk maar in het topic van de nieuwe siemens m65 en s65 daar staan ze in , allebei met gps en met camera etc.

Verwijderd

Garmin maakt een GSM met ingebouwde GPS ontvanger. Zie:

http://www.garmin.com/products/navTalkGSM/

Onder andere verkrijgbaar in Nederland via GPS- en/of buitensportzaken (wel stevig aan de prijs, geloof ik).

Verwijderd

kenny89 schreef op 19 maart 2004 @ 09:41:
kijk maar in het topic van de nieuwe siemens m65 en s65 daar staan ze in , allebei met gps en met camera etc.
Bedoel jij niet GPRS? Volgens mij hebben die Siemensen geen GPS! :?

• Roeligan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-07 11:37

Roeligan

Feyenoord

kenny89 schreef op 19 maart 2004 @ 09:41:
Niet in de war met GPRS :?

Iig heb ik een SPV waar Windows Mobile op draait... ik geloof dat daar wel proggies voor zijn (afgeleid van WinCE)

A real man fears not mortality for it's death, he fears mortality for it's lack of life!
RatPack #814

• Syngrow
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-11 19:32

Syngrow

Framerate is life

Benefon heeft telefoons met ingebouwde GPS

linkje: http://www.benefon.com/catalogue/gsm_gps/

Afbeeldingslocatie: http://www.benefon.com/images/focus/products/esc.jpg

enter the cool world of high performance
[ Intel C2D E6600 @ 5304MHz ][ Biostar TForce P965 Deluxe ][ Geforce2 MX400 PCI ][ Crucial Ballistix PC2-5300 CL3 ]

Verwijderd

Topicstarter
wel het zit zo,

een vriend van me heeft bij een kennis gezien dat ie de nokia 6600 heeft die hem vanuit zijn wagen de weg aan het tonen was. (je weet wel: sla hier rechts af enz)

dat lijkt me wel supercool, alleen vind ik die nokia 6600 niet echt vet en ik vroeg me af of er geen andere gsms bestaan die dat kunnen en hoe dat juist in zijn werk gaat. (met software op de P800 van ericsson misschien? :? )

• Flint
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17-11 20:09
Verwijderd schreef op 19 maart 2004 @ 10:13:
dat lijkt me wel supercool, alleen vind ik die nokia 6600 niet echt vet en ik vroeg me af of er geen andere gsms bestaan die dat kunnen en hoe dat juist in zijn werk gaat. (met software op de P800 van ericsson misschien? :? )
o.a. de P800/P900 kunnen GPS via Wayfinder

Verwijderd

Topicstarter
welke functie heb je nodig op je gsm om wayfinder te kunnen draaien?

• Luppie
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-08 07:27

Luppie

www.msxinfo.net

Ik denk dat wat jij wilt (nog) niet bestaat.

Jou vraag is nl. GPS op de telefoon zonder online dienst.

De wayfinder bijv. lijkt er wel al heel veel op, maar daarvoor moet je een abbo. afsluiten en die haalt ook de kaarten op via een telefoon of GPRS verbinding. Op dit moment nl. is er nog geen GPS programma voor de mobiele telefoon die alle kaarten in de telefoon kan zetten.

De wayfinder is op dit moment wel de mooiste oplossing, je kan gewoon je bluetooth GPS ontvanger in je zak hebben en alleen je telefoon in de hand om te kijken waar je bent.

Heb je iets aan mijn antwoord ? Een thumbs-up wordt zeker op prijs gesteld.

Verwijderd

Topicstarter
aha
ma die bluetooth GPS ontvanger moet je dan ook opladen, je hebt een abonnement op wayfinder, maar moet je dan ook nog een abbo bijkopen op de verbinding met de gps provider ? ik ken er niet zoveel van hoor.

en die gprs verbinding, dat kost toch ook wel wat of ?

Verwijderd

Topicstarter
Wayfinder Mobile Navigator™ currently works with the following models:

• Nokia 6600 • Nokia 3650
• Nokia 3660 • Nokia 7650
• Nokia N-Gage • Siemens SX1
• Sony Ericsson P800 • Sony Ericsson P900

geen enkel telefoontje daarvan vind ik echt vet :(

• Luppie

Luppie

www.msxinfo.net

How Wayfinder works

Facts about the service:

• The user gets 12 months unlimited navigation in Western Europe with the package.

• A central server contains maps for Western Europe and is updated several times per year with both map corrections and additions and yellow pages information.

• The Wayfinder connects to the server via GPRS and performs search and navigation requests. It can also synchronize all information that is saved on the server from the personalized Wayfinder Navigation Homepage.

• An independent call centre can supply the Wayfinder user with search assistance for destinations and send them as a Wayfinder SMS with coordinate information, without even being connected to the Wayfinder server. (Not available on all markets)

• As an add-on the maps can be associated with traffic information for countries with TMC information available. This option will be available in certain markets in Q1 2004.
Trouwens voor GPS heb je geen Abbo nodig. Wat je voor Wayfinder wel nodig hebt is :
• Wayfinder Abbo
• GPRS Abbo
• Software
• GPS Ontvanger

Maar waarom ga je niet voor een Ipaq (Ik weet dat je om een Telefoon vroeg, maar ja het is een goed alternatief en ook nog zonder Abbo zoek maar eens op TomTom)

[ Voor 4% gewijzigd door Luppie op 19-03-2004 10:37 ]

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04 00:29
Cobra_Lup schreef op 19 maart 2004 @ 10:26:
Ik denk dat wat jij wilt (nog) niet bestaat.
Afbeeldingslocatie: http://www.garmin.de/Photos/NavTalk-165.jpg
Garmin NavTalk GSM
Dit is toch echt een GSM en een GPS in één apparaat hoor..
Ook al vermeld door pjbeem overigens...

[ Voor 6% gewijzigd door Henk007 op 14-10-2006 12:41 ]

• Flint
Verwijderd schreef op 19 maart 2004 @ 10:30:
Wayfinder Mobile Navigator™ currently works with the following models:

• Nokia 6600 • Nokia 3650
• Nokia 3660 • Nokia 7650
• Nokia N-Gage • Siemens SX1
• Sony Ericsson P800 • Sony Ericsson P900

geen enkel telefoontje daarvan vind ik echt vet :(
Waarom noem je de P800 dan?

Als je 2 min later weer een berichtpost zonder dat iemand in de tussentijd heeft gereageerd dan mag je ook de edit knop gebruiken :)

Je hebt idd ook een GPRS abbo nodig. Ik vrees dat de kaartjes bij veel gebruik ook best wel wat dataverkeer kosten. Hoeveel weet ik niet precies, maar GPRS is tamelijk duur in gebruik.

Verwijderd

Topicstarter
mijn excuses, die P800 is vr mij een twijfelgeval. Langs de ene kant wil ik wel zo'n gps toestand, maar langs de andere kant heb ik ook graag een klein handig telefoontje. (ik weet het ik ben een grote twijfelaar)

ik denk dat we beter nog wat wachten, in de toekomst zullen al die dingen wel goedkoper en zelfs gratis worden. Mobiliteit is een steeds belangrijker wordend iets.

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 19-03-2004 10:40 ]

• Luppie

Luppie

www.msxinfo.net

@SPEEDMAN : Ik begrijp wat je bedoeld, ik was zelf ook zo'n persoon die graag kleine telefoons wil hebben. Ik heb bv. de Nokia 8210 & 6510 gehad. Lekker compact en zeer functioneel.
Nu heb ik een 6600, dit is een vrij grote telefoon met een superdisplay en ik loop nog steeds te twijfelen wat ik handiger/gaver/mooier vindt': een kleine telefoon met een klein display of een wat grotere telefoon met een groot display. Ik moet zeggen dat ik steeds meer begin te neigen naar het grote display.

@Henk007 : Ahh het bestaat dus wel al, maar als ik naar de werking en de specs kijk wordt ik er niet echt vrolijk van. Je hebt 16Mb ter beschikking voor je kaarten die je van te voren naar je telefoon moet hebben gekopieerd. Volgens de site is 16Mb meer dan genoeg om een kaart van München in te zetten. Hoe moet dat dan als ik van Den Haag naar München rijdt, moet ik dan mijn laptop mee nemen om tussentijds andere kaarten in mijn phone te stoppen ?

Wat ik bedoelde met bestaat (nog) niet, is een volwaardige GPS Systeem alla TomTom met alle kaarten van bijv. Benelux of Europa er in zonder Abbo en met GPS. Maar toch wel een geil dingetje die Garmin NavTalk GSM met ingebouwde GPS ontvanger.

Verwijderd

Topicstarter
binnen 2-3 jaar zullen meerdere gsm's ingebouwde gps hebben.

• k5052
  • Laatst online: 28-11 16:26
neem dan even de moeite om te kijken naar :
Siemens M65
daar staat toch echt een m65 met gps en geen GPRS ( dat ookwel maar dat bedoel ik niet)

• World Citizen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13:41

World Citizen

FreeReef.nl

Henk007 schreef op 19 maart 2004 @ 10:36:
[...]

[afbeelding]
Garmin NavTalk GSM
Dit is toch echt een GSM en een GPS in één apparaat hoor..
Ook al vermeld door pjbeem overigens...
en Garmin is de beste GPS leverancier die er is.

(berijk zul je wel hebben ieg)

FreeReef.nl

• Flint
kenny89 schreef op 19 maart 2004 @ 10:58:
neem dan even de moeite om te kijken naar :
Siemens M65
daar staat toch echt een m65 met gps en geen GPRS ( dat ookwel maar dat bedoel ik niet)
bleh in "Siemens M65"
Ik zou dr ook van op kijken als een GSM van 104 gram GPS zou hebben.

Verwijderd

Topicstarter
staat erbij als ACCESSOIRE. dus een gps accessoire die zal je erbij kunnen kopen :)

• Ginz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 27-11 22:43

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Afbeeldingslocatie: http://www.siemens-mobile.com/repository/275/27556/Bikometer_b.jpg

Tadá

Hier plug je je M65 in, en dan heb je `n GPS ontvanger.

Dus niet!?
Even goed kijken wat het dan wel is.
Transform your M65 into a multi media cyclist cockpit. This helpful companion will keep you informed about how fast you are going and how far you have gone. Or let the Bike-o-Meter calculate your average and maximum speed for you. Even route planning features are integrated into this unique mobile cyclometer device.

A robust holder attaches the M65 handset firmly to your bike. This phone holder with an integrated headset connector provides the same degree of improved resistance to water, shocks and dust as the M65.

Through the Bike-o-Meter Tour Management application, you can easily edit and up- or download exciting tours. This way, routes and tour-maps can be swapped with your fellow sportsmen and women. You can even record your own tours on the move or follow the navigation of predefined routes. This way, you will always find the right way. Wherever you are.

[ Voor 88% gewijzigd door Ginz op 19-03-2004 12:55 ]

"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"

• RolandWitvoet
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

NE2000 3-9 augustus, Elburg Open-air lan-party, 5 jaar alweer! Computers, kamperen, kampvuur, activiteiten, schier-eiland, dropping, tap-eiland, lezingen, workshops, bands, gezelligheid. NE2000, de andere Lanparty

• Bleh!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08:21

Bleh!

:)

Verwijderd schreef op 19 maart 2004 @ 12:21:
staat erbij als ACCESSOIRE. dus een gps accessoire die zal je erbij kunnen kopen :)
Bij die M65 staat er een accesoire, dat is dus de Bike-o-meter. Hier gingen geruchten over dat er GPS in zou zitten. Maar dat staat nergens expliciet vermeld. Daarom denk ik dat het apparaat de route puur afwerkt op de afgelegde meters. Sowieso is het voor op de fiets en niet in de auto.

Toen plassen pissen werd, is het gezeik begonnen.

• Flint
bleh schreef op 19 maart 2004 @ 13:02:
[...]
Daarom denk ik dat het apparaat de route puur afwerkt op de afgelegde meters. Sowieso is het voor op de fiets en niet in de auto.
Dus als je ff een stukje terug fiets ofzo dan werkt 't al niet meer goed? :+

• Bleh!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08:21

Bleh!

:)

Geen idee, maar als jij een officieel Siemens statement vind waar staat dat het apparaat GPS heeft dan weten we het zeker :)
Enfin dat andere apparaat van de telegraaf zoekt TS ook niet:
RIJSWIJK - De ouderenbond ANBO presenteert woensdag op de 50+ Beurs in Utrecht een mobiele telefoon met alarmknop. Met die knop kan de eigenaar via GPS (Global Positioning System) gelokaliseerd worden. Bij alarmerende situaties belt een servicecentrum de dichtstbijzijnde hulpverlener.
LOL

Toen plassen pissen werd, is het gezeik begonnen.

• RolandWitvoet
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
En wat is het probleem? Je kunt er ook een routeplanner op laten draaien, dat er nou een speciale uitvoering is waar je voicemailknop niet je voicemail belt maar een servicedesk...
Het apparaat spreekt native GPS, geen extra modules of antennes nodig. De routeplanner is dan enkel nog een software zaak.

NE2000 3-9 augustus, Elburg Open-air lan-party, 5 jaar alweer! Computers, kamperen, kampvuur, activiteiten, schier-eiland, dropping, tap-eiland, lezingen, workshops, bands, gezelligheid. NE2000, de andere Lanparty

• marz01
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 13:29
je moet nog ff geduld hebben
http://www.pocketpc-club.nl/content.php?id=2739
Afbeeldingslocatie: http://www.pocketpc-club.nl/contentimages/29747_22.JPG
Navigon is heel goed bezig. Navigon 4.0 is nog in beta en wordt eind april verwacht voor de Pocket PC, dus Engin zal ook pas daarna komen en de Smartphone en Symbian-versies komen een maand later. Op de Clubdag zullen wij de Smartphone-versie laten zien. In tegenstelling tot Wayfinder heeft Navigon als eerste de software en kaarten op een SD-kaart staan, dus je bent niet gebonden aan GPRS. Dit wordt echt een killer-applicatie voor de Smartphone en wij zijn blij deze op 10 april aan jullie te laten zien.
TomTom: Hier is de nieuwe TomTom Navigator 3, TomTomGo voor een ander marktsegment en natuurlijk TTN3 voor Palm en Symbian te zien.

Afbeeldingslocatie: http://www.pocketpc-club.nl/contentimages/2730_9.JPG
TomTom Navigator op een P900! TomTom had een screenshot van Navigator erop gezet, maar op dit moment is alleen Citymaps mogelijk. Dus of en wanneer dit op de markt komt is nog niet bekend.
http://www.pocketpc-club.nl/content.php?id=2730

• Padvinder
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 29-11 13:34

Padvinder

doet z'n best

Je hoeft helemaal geen geduld te hebben, alleen een hoop centen :P

Ik werk bij Bever Zwerfsport en wij hebben de Garmin NavTalk in het assortiment. Hij kost (ff uit m'n hoofd) rond de 1500 euro. Maar dan heb je dus wel een goede.

GSM is gewoon een basismodel, dualband, SMS, Wap, etc.
GPS heeft gesproken route navigatie
en het ding heeft ook een PDA functie met synchronisering met Outlook

Een andere is de Benefon Esc! Die hebben we niet, maar da's in feite hetzelfde.

Beide GSM/GPS'en hebben geen abonnement nodig voor het GPS signaal, dat is namelijk vrij te ontvangen met een nauwkeurigheid van ongeveer 5 meter. Wel heeft de ontvanger vrij zicht nodig op satellieten.

Het enige is: waar ga je het ding voor gebruiken. Deze twee modellen zijn beide eigenlijk in eerste instantie een GPS, met GSM als extraatje. Meer bedoeld voor het betere outdoorwerk dan voor route begeleiding in de auto. Een GPS kan namelijk nog veel meer dan alleen maar links, rechts of rechtdoor zeggen als jij een adres weer eens niet kan vinden :P (maar dat ga ik hier niet toelichten, dat hoort op een outdoorforum)

Je kunt dus beter gaan voor een oplossing als een telefoon met bluetooth, een bluetooth gps module erbij aanschaffen en op de telefoon tomtom installeren. Dan heb je een betere (geavanceerdere) telefoon, met route begeleiding.

• SveNRG
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 09-10 10:14

SveNRG

Onderweg

Ik heb al een half jaar Wayfinder (oa. voor de Nokia 6600) en het bevalt niet echt. In grote steden zoals Amsterdam snapt 'ie vaker niet dan wel waar hij je heen moet wijzen. Soms echt de voorgevel van een gebouw in. :(

Ik heb T-Mobile abonnement met GPRS databundel. Route opvragen kost ongeveer 5 Kb per keer. Lijkt leuk, maar T-mobile rondt je verbruik af op 100Kb per dag. Oftewel, als je 1x een route berekent op een dag ben je 100kb armer. Not cool!

Het eerste jaar is de service van wayfinder gratis (zit in bij de kosten van de aanschaf pakket) en het jaar daarop kost het 99 euro.

Afbeeldingslocatie: http://www.corandyspalmshop.de/shop/images/medium/mit_receiver.jpg

[ Voor 47% gewijzigd door SveNRG op 31-08-2004 10:41 ]

All that you know, is at an end

Pagina: 1