Toon posts:

[WC] Algengroei of verstopping waterjack of iets anders?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit al een paar dagen te sukkelen met mijn systeem. (foutmeldingen, als de computer een tijdje aan staat valt hij uit of wil het niet opnieuw opstarten) Eerst dacht ik dat het probleem het geheugen was. Mem test 86 gaf duizenden errors, maar wanneer ik de ram in een andere pc stak was er geen probleem. Ik dacht dus dat mijn moederbord stuk was.

Na installatie van een nieuw moederbord nog altijd problemen. Toen heb ik mijn cpu ook vervangen door een nieuw exemplaar. Nu geeft hij nog altijd problemen na een tijdje. Ik heb de indruk dat mijn water redelijk warm wordt. Dus ik begin te vermoeden dat het hele probleem eigenlijk bij de watercooling zit. Dat de cpu te warm wordt en dat hij dan niet meer wil opstarten voor de cpu wat is afgekoeld.

Ik heb doorzichtige slangen die nu nog altijd doorzichtig zijn (dus ik vraag me af oh algengroei dan wel het probleem kan zijn?) Ik heb een innovaSET met demi water in (geen antivries of waterwetter er in, was ik wel van plan maar is er uiteindelijk nooit van gekomen. systeem draait nu ongeveer een dik jaar en werkte goed, altijd een 1700@2400)

Wat scheelt er met mijn wc setup? Is het dan toch mischien het waterjack?

Verwijderd

Zoals ik het nu lees heb je dus eerst nieuwe hardware gekocht en ben je daarna eens na gaan denken over wat het probleem is? Heb je alles al eens standaard laten draaien?

Verder kun je makkelijk zelf zien of het de temps zijn. En als je waterkoeling het niet trekt dan kun je dat ook makkelijk zelf achterhalen door een beetje na te denken.

Met de informatie die je nu geeft kunnen we helemaal niks. Wat zijn je temps? voltages? Welk mobo? welke FSB?

• YoupY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08-06-2024
Je zou eens op de waterstroom kunnen letten. Wanneer deze nog vrij krachtig is dan zul je het probleem denk ik ergens anders moeten zoeken.

Wat zijn je temps verder eigenijk??

Wat ook nog zou kunnen is wat je voeding een beetje aan z'n eindje zit. Heb zo geen idee wat voor voeding, maar vooral met een goedkopere noname zou je er wel eens last van kunnen hebben. Met een betere kwaliteit voeding niet.

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-12-2025

Remy

I usually get 100% accuracy

Misschien ook een idee om totaal geen load op je sys te gooien, maar alleen je pc te starten en de temps in je BIOS in de gaten te houden, en te kijken wat ze na 1 of 1,5 uur zijn. Als dat aan de hoge kant is, dan koelt je waterkoeling op 1 of andere manier toch niet zo goed (meer) :). En eventueel als het niet teveel gehannes is, ook even alles op lucht koelen, dan schakel je de waterkoelfactor uit.

Het idee van YoupY sluit ik me ook bij aan: kan best zijn dat je voeding brak is doordat hij lange tijd veel power heeft moeten leveren waar hij eigenlijk niet op berekend is :)

LinkedIn
Instagram

Verwijderd

Topicstarter
wel er steekt momenteel een enermax voeding van 350 wat in. De waterflow is toch wel goed momenteel, ik ben de temps aan het bekijken en idle blijven ze normaal, ik zal straks eens stressed proberen.

Ik heb wel nagegaan wat het probleem zou kunnen zijn, ik heb mijn geheugen getest in verschillende pc's en dit gaf alleen problemen in mijn computer dus ging ik er vanuit dat het probleem lag bij het moederbord meer bepaald bij de memory slots of dergelijke.

Met het nieuwe moederbord staat alles standaard qua voltages en dergelijke (xp 2.6 Barton.

Ik ga straks toch ook een flow meter kopen om er tussen te steken dat ik de waterflow ook goed kan in het oog houden.

• YoupY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08-06-2024
Verwijderd schreef op 19 maart 2004 @ 09:25:
Met de informatie die je nu geeft kunnen we helemaal niks. Wat zijn je temps? voltages? Welk mobo? welke FSB?
Wat meer informatie is wel gewenst idd. Het is geen vraag en antwoord spelletje hier, en als je ons wat meer specs zou geven, waar Serenity ook al om vroeg dan wordt het voor de gebruikers hier een stuk gemakkelijker om met je mee te denken.

Die waterflow meter zou ik in ieder geval laten zitten. Je hebt er verder vrij weinig aan, behalve dat het wel leuk is om 'm te zien.

Volgende vraag toch maar: heb je er wel op gelet of je het blok wel weer goed op je proc hebt zitten :? niet teveel of te weinig koelpasta :? en van dat soort basic dingen....

Graag dus wat meer info over je systeem ;)

Verwijderd

Topicstarter
Het is dus een barton 2600 met 512Mb ram (333) op een Abit AN7 SA nForce2 µGuru ATX moederbord. Geforce fx 5900XT Alle settings staan op default er is dus niets aangepast aan de voltages en ook nog niet begonnen te overclocken ...

Ik denk niet dat je daar het probleem nog moet gaan zoeken

Verwijderd

Verwijderd schreef op 19 maart 2004 @ 09:49:
wel er steekt momenteel een enermax voeding van 350 wat in. De waterflow is toch wel goed momenteel, ik ben de temps aan het bekijken en idle blijven ze normaal, ik zal straks eens stressed proberen.

Ik heb wel nagegaan wat het probleem zou kunnen zijn, ik heb mijn geheugen getest in verschillende pc's en dit gaf alleen problemen in mijn computer dus ging ik er vanuit dat het probleem lag bij het moederbord meer bepaald bij de memory slots of dergelijke.

Met het nieuwe moederbord staat alles standaard qua voltages en dergelijke (xp 2.6 Barton.

Ik ga straks toch ook een flow meter kopen om er tussen te steken dat ik de waterflow ook goed kan in het oog houden.
Ok..je hebt nu dus een nieuw mobo + cpu.. Symptomen blijven: uitvallen, rebooten. Lijkt mij je voeding dan. Dus nogmaals: check de voltages. Idle kun je dat in de bios zien en voor de voltages onder load moet je even MBM oid installen.

Je voeding kan ook alleen maar te warm worden door stof e.d. Heb je het dus meteen na het opstarten of pas na een half uurtje? Bij het eerste is je voeding te slap en bij het tweede is de koeling niet goed.
Pagina: 1