[VB Script] syntax checker

Pagina: 1
Acties:

• Quitter3
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-02 16:30
Ik ben bezig met het bouwen van een conversie tool, dat WFL (een workflow script voor Mainframes) converteert naar VBScript, om het op Windows machines te draaien.

De conversie op zich is niet zo'n probleem. Echter is het niet mogelijk om alles exact 1 op 1 te converteren. Daarom wordt er door iemand anders hanndmatig het een en ander aangepast.

Daar het per klant om enkele honderden WFL's kan gaan, is het testen een ware uitputtingsslag. Te meer omdat een typefoutje snel gemaakt is.

Daarom ben ik op zoek naar een VBScript editor of liefst een Delphi of C++ component, dat een syntax check voor VBScript bevat.
Ik heb hier al flink op lopen googlen, maar nog niks bruikbaars kunnen vinden.

Een ander idee om de syntax goed te checken is ook welkom.

• Quitter3
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-02 16:30
Ik krijg sterk de indruk, dat dit niet bestaat.

Echt niemand die ooit een VBScript syntax checker gezien heeft?

• NetRipper
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07:23
Wat je kan proberen is zoeken naar een compiler, dat het VB script omzet naar _maakt niet uit wat voor type bestand_. Een compiler doet altijd wel een aantal sanity checks, anders kan het nooit omgezet worden.

Meestal zijn deze compilers wel iets van dos based, dus zou je de returnwaarde (ERRORLEVEL) van de compiler kunnen controleren of het compileren goed gegaan is of niet.

Succes

Github - Tikkie! - NED-Clan - Volvo EX30 SMSR Plus

• ZaZ
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-05 00:48

ZaZ

Tweakers abonnee

niet echt een oplossing, maar je zou als je nu alles in notepad doet ook synedit kunnen overwegen. ziet er een stuk overzichtelijker uit met kleurtjes :P
kan je vinden op sourceforge (sowieso wel handig voor sourcecode)

Lekker op de bank

• CaptBiele
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23-05 16:11

CaptBiele

No Worries!

In Visual Studio.NET krijg je foutmeldingen als de syntax niet meer klopt. Misschien checkt ie het ook bij VBScript... Give it a try :)

• mjax
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-05 11:00
Je kunt ook een willekeurige Office applicatie opstarten, Alt-F11 drukken en je zit in de VBA onwikkelomgeving. Hier vinden ook allerlei syntaxchecks plaats. Alleen is VBA niet 100% compatible met VBScript...
Pagina: 1