Toon posts:

[XP] CD's worden niet herkend tenzij aanwezig bij boot

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik was gisteren bezig met een PC die het volgende probleem vertoonde:
CD's en DVD's worden niet herkend als deze in één van de twee drives worden geplaatst. (een NEC 1100A en een DVD-ROM)

- De DVD-ROM zegt dat er geen disc aanwezig is
- De NEC opent automatisch een explorer venster, dat leeg is. In properties staat dat de omvang van de CD 0 bytes is.

Wanneer in beide drives een CD wordt geplaatste en de PC start opnieuw op dan herkent hij beide goed. Het is af en toe zelfs mogelijk een CD te wisselen, maar na 1 of twee keer wisselen treedt bovenstaande probleem weer op.

Op de PC staat Windows XP Home. Ik denk dat dit een Windows probleem is, onder Knoppix werkt de PC foutloos. De drives zijn dus niet defect.

Ik heb de nieuwste drivers voor de SiS 648FX chipset geïnstalleerd. Windows update gedraaid. De drives in apparaat beheer verwijderd en opnieuw laten herkennen.
Geen enkele verandering. Ook met google niets te vinden.

Verwijderd

Probeer eens nieuwe firmware voor beide drivers of je dvd-rom op primary slave aan te sluiten en de nec apart.

Verwijderd

Topicstarter
Hbb, als het mijn PC was had ik dat meteen gedaan. Lekker sleutellen. Het is echter niet mijn PC maar van een vriend en die heeft hem bij Fujitsu-Siemens gekocht. Als er aan de hardware moet worden gerommeld mogen ze dat zelf doen. Kunnen wij in ieder geval niet het verwijt krijgen het zelf gesloopt te hebben.

Het is trouwens gewoon een standaard config, die voorgeïnstalleerd niet werkend van leverancier is gekomen. Software wil ik zelf wel uitzoeken. Als het echt helemaal verkloot wordt eenvoudigweg nog een keer de recovery CD erover en bellen.

Als het goed is heeft hij vandaag gebeld, ik ben benieuwd of het een bekend probleem voor ze is. Ze hebben meer van die configuraties verkocht mag je toch aannemen. De herstel CD is helemaal op maat gemaakt en het is geen CD-R

Ik weet nu in iedergeval weer waarom ik zelf de laatste tijd bijna alleen nog maar mijn oude PC (met Gentoo) opstart >:) Knoppix werkt gewoon perfect. Cd's lezen en wisselen zonder problemen. Dus de hardware werkt gewoon.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 19-03-2004 16:25 ]