Toon posts:

linksys wtr54g en speedtouchhome=NO adsl

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb sinds gisteren van de zaak een linksys wrt54g wireless router/ap
heb die aangesloten op mijn speedtouchhome en netjes ingesteld op pptp maar krijg geen verbinding met internet via xs4all
zag heel ff de dns server van xs4all langskomen bij status en die was na een seconde weer weg.
pc staat op automatisch ip adres verkrijgen en krijgt die ook netjes van de linksys.

heb de firmware al geupdate maar ook dat mocht niet baten.
nu kan ik wel mijn speedtocuh home gaan upgraden en dan de linksys op static ip of automatic gaan zetten maar dat wil ik principieel niet .. dat ding moet het toch ook doen met pptp zou je denken.

als ik mijn oude vertrouwde draytek eraan hang dan heb ik gelijk weer netjes internet en ook die staat via pptp ingesteld.

mocht er iemand dit zelfde wel aan de praat hebben hoor ik graag de instellingen en andere ideeen zijn natuurlijk ook welkom.

• dr paaj
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 13-05 11:38
Aan welke aansluiting heb je speedtouch hangen, ik heb ook een wrt54g en in een lan poort een kabel naar mijn modem. Niet in de internetpoort.

Verwijderd

Topicstarter
heb hem dus wel op de internet port hangen...

lijkt me ook vrij logisch maar ja... zal hem zo eens even op een van de 4 andere aansluitingen gooien en kijken wat die doet.

• jpvk007
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06:17
heb hetzelfde probleem gehad... ik had daarna de speedtouch home omgebouwd tot speedtouch pro... en maakte een verbinding via een statisch ip... daarna geen problemen meer

• Priet
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:07

Priet

To boldly do what no one has..

Ik heb zo'n beetje dezelfde configuratie, alleen is mijn speedtouch modem er eentje van de 'PRO' variant. Deze doet dus dienst als router.

Nu wil ik die Linksys WRT54G als router laten dienen (wordt nu alleen gebruikt als bridge voor het draadloze netwerk), maar dan moet ik de router-functie van de modem uitzetten.

Enig idee hoe dat moet?

"If you see a light at the end of a wormhole, it's probably a photon torpedo!"

Verwijderd

Topicstarter
ja dat je hem kon upgraden had ik ook al in mijn openings port gezet maar dat wil ik nog ff niet..
ze moeten dat ding toch wel zo leveren dat het zonder "je garantie" op de speedtouch home te verliezen werkt (home is al meerdere malen pro geweest :-)

anders is het gewoon een brak product... je kan niet tegen een niet tweaker gaan vertellen dat die maar even zijn modem moet gaan upgraden.

helpdesk van linksys is dicht dus dat schiet ook niet op.

Verwijderd

Topicstarter
@ dr paaj : zou je mij eens je instellingen kunnen tonen? gebruik je pptp als connection method of iets anders?

• tonyisgaaf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Ik zit hier ff de handleidingen van de Linksys en de Speedtouch Home te lezen en ik snap niet goed wat de Internet Port doet van de Linksys, maar is dit niet gewoon een MDI-X (crosslink) poort? (In dat geval zou je trouwens ook geen lampjes moeten zien oplichten als je het modem op de router aansluit.) Ik zou het gewoon op één van de Lan poorten op de Linksys proberen.
Even ter verduidelijking: ik heb geen van beide apparaten! Ik heb alleen beide handleidingen vluchtig gelezen.

NL Weerradar widget Euro Stocks widget Brandstofprijzen widget voor 's Dashboard

Pagina: 1