Toon posts:

Opvoeren

Pagina: 1
Acties:
  • 104 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een P3 500 en een dynabyte moederbord, weet iemand tot hoever ik mijn processor kan opvoeren zonder een extra koeler te gebruiken en hoe moet ik deze dan opvoeren????

• WarMaster
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

WarMaster

Nosce te ipsum

Nou het is niet aan te raden om op te gaan voeren zonder goede/extra koeler.

Maar je kan het proberen...
Probeer het dan met stapjes van 50MHz, net zo lang tot hij gaat flippen. En je kan daarbij ook de temp in de gaten houden als je van die monitor software hebt. (Een vinger tegen de chip doet het soms ook, zo heb ik mijn vingers nog wel eens verbrand :) )

De max. temperatuur is ongeveer 65 graden.

We live in a primitive time don't we, neither savage nor wise. Half measures are the curse of it; any rational society would either kill me or put me to some use.

Verwijderd

Als je je PC bij dynabyte gekocht hebt, moet je NIET gaan overklokken, dan moet je gewoon je CPU op 500Mhz laten draaien.
>:)

• RdB_IA
  • Registratie: December 1999
  • Niet online

RdB_IA

42

Ja kan hem het beste op 400 zetten. Klinkt misschien raar, maar met die dynabyte dingen is dat echt waar. Ze werken dan stukken beter.

Je moet trouwens van de dynabyte bios-update page wel ff de nieuwste bios flashen, dat scheelt een hoop in temperatuur, dus dan heb je kans dat je geen extra coolers nodig hebt.
suc6 ermee!

• RdB_IA
  • Registratie: December 1999
  • Niet online

RdB_IA

42

oh ja..we hebben hier ook een forum over software. Software algemeen ofzo heet die. Daar kan je beter vragen over overclocken kwijt

• zion
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

zion

I GoT my I on U

(overleden)
oh ja, we hebben hier een forum processor's mobo's en overclocking is dat dan misschien niet handig ? :P

10-08-1999 - 10-08-2022, 23 jaar zion @ Tweakers.net
systeem

• PijnJoh
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 04-05 18:58
Koop een moederbord grapjurk!!! Een Abit bijvoorbeeld is ideaal voor overklokken...

Mijn PIII450 op Abit BE6 draait zonder extra koeling en voltageverhoging op 540MHZ. Kan tot 600 zonder voltageverhoging maar vindt het zo goed genoeg!

Het hangt bij overklokken niet alleen van de processor af, de moederplank is net zo belangrijk!

Oh ja, succes met dat dynabyte gevalletje!!! :)

Sjesus...

Verwijderd

Ik heb een foutje gemaakt, dom he, ik heb geen dynabyte moederbord, maar een gigabyte moederbord, is natuurlijk wel wat beter (niet fantastisch natuurlijk weet ik ook wel maar toch) iemand ookj zo'n moederbord en zijn processor opgevoerd???? en hoe????
Pagina: 1