Ik heb een probleem precies andersom. Een vriendin van me heeft een ADSL-abbo van Tiscali (via KPN-netwerk). Ik help haar zo nu en dan met haar PC (ze is blind, dus ze kan niet alles zomaar zelf doen). Nu wilden we het dus zo gaan regelen, dat ik haar PC via VNC over kan nemen. Ze hoeft dan zelf alleen maar even de VNC server te starten en als ik klaar ben kan ze hem weer afsluiten.
- Ik kan haar niet pingen.
- Trace loopt dood.
- Uit de mails kan ik haar IP niet afleiden.
- Als ik haar naar whatismyip.com stuur, krijgt ze een IP door dat begint met 212 en eindigt op 1, vast niet haar IP dus.
- Uit de mails die ze me stuurt kan ik haar IP ook niet aflezen. Krijg ik ook dat .1 adres.
- Bij file-transfer via MSN geeft hij ook dat .1 adres aan.
- Nslookup kan het betreffende IP ook niet resolven.
Erg lastig allemaal dus, ik ga er binnenkort maar weer eens langs om dat IP te proberen te achterhalen. De configuratiepagina van het modem (ST510) is niet echt volgbaar voor haar, dus daarmee kwamen we er ook niet uit. (Heb haar via MSN proberen te sturen.)
Bij andere ISP's heb ik deze problemen eigenlijk allemaal niet. Als haar jaar erop zit, moet ze maar over naar een andere ISP (Ze heeft al meer gedonder gehad met Tiscali, vooral administratief ging het allemaal gigantisch fout. Ze wil er waarschijnlijk dus toch al wel weg.) als ik er verder niet uitkom. Hopelijk heeft KPN tegen die tijd de procedures voor ISP-wissel al wat ingekort. Dat zit er wel aan te komen, heb ik begrepen....
[
Voor 6% gewijzigd door
Verwijderd op 19-03-2004 10:35
]