Toon posts:

[XP] Found new hardware USB modem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Wanadoo USB modem met installatie sofware (uiteraard).
Volgens de beschrijving moet ik eerst de software installeren, daar begint het probleem.

1. De Wanadoo CD moet vanzelf opstarten dat doet ie al niet (terwijl andere cd's dat wel doen, op een andere CD start de Wanadoo cd wel zelf op).

2. Dan maar (volgens de beschrijving) D:\setup.exe draaien. Resultaat: ook niets.

Andere manier:

1. USB kabel inpluggen: Windows vindt nieuwe hardware maar gaat niet automatisch installeren.
2. Hardware wizard starten, dat doet ie niet want hij zegt dat er al een installatie loopt (register variabele?????).
3. Systeem ---> harware daar staat inderdaad het modem tussen maar geen drivers geinstalleerd dus Drivers updaten. De wizard start op en gaat uiteindelijk zoeken naar het setup.exe bestand van de wanadoo cd die kan ie niet vinden maar met Browse leidt ik hem daarnaartoe. Vervolgens intalleerd ie em NIET.

Ik weet niet wat er precies aan de hand is, het lijkt erop dat ie die setup.exe niet wil draaien omdat ie dent dat het mode al geinstalleerd is of zo. Heeft iemand enig idee hoe dit probleem op te lossen?

Verwijderd

Er is een serie foute schijfjes van Wanadoo in omloop. Dit is een bekend probleem bij de helpdesk.

Voor mijn CD geldt:
Starten van installatie: start.exe
Modemdrivers: \Install\nts

Verwijderd

Topicstarter
Aha, zal ik daar eens naar gaan kijken.
Overigens wel vreemd dat ie het in een andere computer wel doet, enfin .........