Toon posts:

Installatie WinXP

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben al twee dagen bezig met het installeren van Windows XP op een P3 566Mhz/256Mb SD-RAM (MSI 815 EPT Pro mobo). Ik heb alleen nog maar problemen ondervonden met installeren op deze machine, want waar de setup ongeveer een drie kwartier/50 minuten over mag doen presteert deze bak het om na anderhalf uur te gaan hangen, terwijl hij nog aangeeft dat ie nog 4 minuten te gaan heeft. :?

Ik heb (bijna) alles al geprobeert: alles eerst schoongeblazen met een luchtcompressor, andere hdd, andere cd-rom, andere cd-rom speler, andere ide kabel, cd-rom en hdd op één ide kabel, andere geheugendimms en de bios natuurlijk helemaal nageplozen.

Someone who could help me?

• Buzz_Lightyear
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:59

Buzz_Lightyear

To infinity and beyond!

"Erg" lang doen over de installatie heeft vaak te maken met incompatibele hardware oid...

Probeer XP te installeren met zo min mogelijk componenten en daarna telkens iets toevoegen, ontdek je waarschijnlijk zelf waar de problemen beginnen

Ook hier al gekeken?

edit:
@ Rapt0r:Moet lukken ! succes ! ... hm, moeten is zo'n definitief begrip :P

[ Voor 33% gewijzigd door Buzz_Lightyear op 19-03-2004 08:07 ]

An Explanation of l33t Speak

Verwijderd

Idd, trek gewoon alles wat je niet nodig hebt voor de installatie (dus netwerkkaarten, 2e cd-rom speler, geluidskaarten, 2e hdd e.d.) eruit. En probeer het dan nog eens... Probeer het ook eens met 1 geheugenmodule ofzo, of probeer hem eens in een ander bankje.
Moet lukken ! succes !

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 19-03-2004 08:05 ]

Verwijderd

Topicstarter
thnx! ik zal het vandaag weer voor de ik-weet-niet-hoeveelste keer proberen :P

Verwijderd

Verwijderd schreef op 19 maart 2004 @ 08:09:
thnx! ik zal het vandaag weer voor de ik-weet-niet-hoeveelste keer proberen :P
regel dat :-)
btw...je kan ook nog even je bios resetten...
you'll never know !

Verwijderd

Heb je de laatste bios? Dat kan bij oudere computers waarop je xp wilt installeren nog eens het probleem zijn. Hier vind je de laatste versie voor jouw mobo: http://www.msi.com.tw/pro..._detail.php?UID=15&kind=1

Verwijderd

Topicstarter
OK, ik heb het nu draaien. Ik heb de bios een reset gegeven... een update uitgevoerd... gaf nog niet echt veel, maar toen zette ik er even een ander vga-kaartje in. En ding ging meteen lopen! Vreemde oorzaak maar ach... hij doet het wel aardig.

Nu heb ik nog een probleempje met deze bak, want het betreft namelijk een pc uit de studio van de lokale omroep, en daar moet een radioautomatiseringsprogramma op gaan draaien 24/7... hij blijft steeds hangen als hij een half uurtje aan staat. Wil je dan een bewerking uitvoeren (verzetten van gegevens, programma afsluiten, etc.), pats... hij hangt! :/

Zou dit nou een Windows kwaal zijn, of...

Please help ;(

Verwijderd

Blijft die pc na een half uurtje zonder software draaiiende ook hangen?
Als dat niet zo is, dan zal het waarschijnlijk een softwarefoutje zijn of incompatibaliteit (blaat) met hardware. Wat zijn de specs van dat programmatje?

• Techno Overlord
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19:51

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

Je zou ook kunnen proberen:

- Maak een windows98 bootflop.
- zet op die bootflop ook smartdrv.exe (staat in windows-map van 98)
- start de PC met 98bootflop
- start smartdrv
- start dan de setup van XP (X:\i386\winnt)

Ik had dit namelijk ook en op deze manier liep het als een trein. ;)

Forever raver!
Specs: Workstation Server

Verwijderd

Topicstarter
Dankje CaptainM: ik zal het nog es proberen

@Solid vs. Snake: de specs van Simian zijn als volgt:
- Windows 98 SE, 2000 Pro or XP Pro. Expensive server operating systems are not needed, or recommended.
- Pentium III 500MHz or higher
- 256MB RAM memory
- 40GB hard disk space for installation
- 10 MB per minute for PCM 44,100, 16 bit stereo audio storage
- SVGA 1024x768 video or greater resolution
- High fidelity audio card
- Mouse or Windows compatible pointing device
- Windows compatible audio card (read our FAQ's for more information on audio cards)
- USB port (or serial port with Windows NT)
- CD Rom drive
- 3.5 inch disk drive

Verwijderd

Topicstarter
CaptainM schreef op 23 maart 2004 @ 15:39:
- Maak een windows98 bootflop.
- zet op die bootflop ook smartdrv.exe (staat in windows-map van 98)
- start de PC met 98bootflop
- start smartdrv
- start dan de setup van XP (X:\i386\winnt)
Ik krijg dan hetzelfde probleem als ik normaal heb met het laden van winnt.exe; hij kopieert zegmaar de helft van de bestanden en dan blijft eensklaps het scherm leeg. Na een reboot merk ik dan dat hij een zooi bestanden niet heeft gekopieerd, want dan vindt hij enkele bestanden gewoonweg niet :|

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 24-03-2004 09:23 ]

Pagina: 1