Klachten over een aantal posts
Tot mijn verbazing is de bovenstaande topic gesloten met de volgende opmerkingen van Domus en Curry684:
Ik heb er de volgende vragen bij:
1) Sinds wanneer mogen topics alleen "gezellig" zijn?
2) Als de sfeer dan niet gezellig is, wie zijn dan de mensen die het ongezellig maken? Zijn dat de mensen die "op welke strakke, welgeformuleerde, retorische blabla manier dan ook" een serieuze discussie proberen aan te gaan of zijn dat de mensen die de eerste groep alsmaar ad hominem beschuldigen van alles en nog wat?
3) Als de hele gezelligheidsdiscussie (naar ik hoop) niet aan de orde is, vraag ik mij af of de crew het eens is met de conclusie dat het beschuldigen van zeer gewaardeerde Tweakers zoals Wekkel (ik zou niet weten wie Domus anders bedoelt met de kwalificaties "strak, welgeformuleerd en intellectueel") van lompheid een mooi einde is van dat topic wat alles goed samenvat.
Voor de goede orde:
Ik heb er totaal geen bezwaar tegen dat dat topic op slot wordt gegooid. Ik zet wel mijn vraagtekens bij de manier waarop en met name de 2 slotopmerkingen. Curry684 had minimaal moeten opmerken dat het "blijven aanvoeren van argumenten op een strakke, welgeformuleerde manier" nu precies de bedoeling is van een discussie. Nu lijkt het net alsof hij (en met het op slot gooien van dat topic vertegenwoordigt hij de hele crew) het ook eens is met de persoonlijke aanval in de laatste opmerking van Domus.
Graag zie ik jullie commentaar. Niet omdat ik het zo leuk vind om te zeuren, maar omdat ik het "blijven aanvoeren van argumenten op een strakke, welgeformuleerde manier" tot één van de belangrijkste kernregels van een discussieforum als GoT vind horen. De GoT-crew zou nooit en te nimmer de schijn mogen wekken dat zij het eens zouden zijn met het beschimpen van mensen die zich weten te houden aan zo'n belangrijke regel.
Daar mag geen onduidelijkheid over ontstaan. Ik hoop dat jullie het daar (los van de hele discussie over Superfruitig) mee eens zijn.
Tot mijn verbazing is de bovenstaande topic gesloten met de volgende opmerkingen van Domus en Curry684:
Domus schreef op 18 maart 2004 @ 14:37:
Ik vind het allemaal prachtig. Waar ik nog steeds mee zit, wat er ook bedoeld wordt met bepaald posts...Je HOEFT niet te reageren en als je dan reageert, denk dan idd na hoe je reageert en hang gewoon niet de leuke jongen uit over de rug van een ander.
En het blijft gewoon triest om te zien dat meerdere mensen denken dat ze uit moeten maken welke topics er op tweakers mogen staan en welke niet. Als je zelf de lakens wilt uitdelen en wil bepalen wat er wel en niet gebeurd maak je zelf maar een forum.
Het betekent niet dat alles maar gepost moet worden, maar het betekent wel dat je via de juiste wegen iets duidelijk moet maken, anders heeft het gewoon geen zin en lok je alleen maar irritaties en dit soort ongezellige topics uit.
En op welke manier het hier ook gebracht wordt, het is en blijft gewoon lomp om op die manier om te gaan met andere mensen.Als je dat niet ziet en maar argumenten blijft aanvoeren, op welke strakke, welgeformuleerde, retorische blabla manier dan ook, ben je in mijn ogen net zo lomp als diegene die in de eerste instantie de opmerking geplaatst heeft.
Hoe graag je ook intellectueel wil overkomen door met zoveel mogelijk dure termen te smijten....het helpt echt niet.
Ik vind het nogal vreemd dat curry684 na een post van een medestander van hemzelf de topic op slot doet met de woorden dat Domus alles goed heeft samengevat.Curry684 schreef op 18 maart 2004 @ 15:13:
En dit vind ik een mooi einde voor dit topic wat alles goed samenvat.
Ik heb er de volgende vragen bij:
1) Sinds wanneer mogen topics alleen "gezellig" zijn?
2) Als de sfeer dan niet gezellig is, wie zijn dan de mensen die het ongezellig maken? Zijn dat de mensen die "op welke strakke, welgeformuleerde, retorische blabla manier dan ook" een serieuze discussie proberen aan te gaan of zijn dat de mensen die de eerste groep alsmaar ad hominem beschuldigen van alles en nog wat?
3) Als de hele gezelligheidsdiscussie (naar ik hoop) niet aan de orde is, vraag ik mij af of de crew het eens is met de conclusie dat het beschuldigen van zeer gewaardeerde Tweakers zoals Wekkel (ik zou niet weten wie Domus anders bedoelt met de kwalificaties "strak, welgeformuleerd en intellectueel") van lompheid een mooi einde is van dat topic wat alles goed samenvat.
Voor de goede orde:
Ik heb er totaal geen bezwaar tegen dat dat topic op slot wordt gegooid. Ik zet wel mijn vraagtekens bij de manier waarop en met name de 2 slotopmerkingen. Curry684 had minimaal moeten opmerken dat het "blijven aanvoeren van argumenten op een strakke, welgeformuleerde manier" nu precies de bedoeling is van een discussie. Nu lijkt het net alsof hij (en met het op slot gooien van dat topic vertegenwoordigt hij de hele crew) het ook eens is met de persoonlijke aanval in de laatste opmerking van Domus.
Graag zie ik jullie commentaar. Niet omdat ik het zo leuk vind om te zeuren, maar omdat ik het "blijven aanvoeren van argumenten op een strakke, welgeformuleerde manier" tot één van de belangrijkste kernregels van een discussieforum als GoT vind horen. De GoT-crew zou nooit en te nimmer de schijn mogen wekken dat zij het eens zouden zijn met het beschimpen van mensen die zich weten te houden aan zo'n belangrijke regel.
Daar mag geen onduidelijkheid over ontstaan. Ik hoop dat jullie het daar (los van de hele discussie over Superfruitig) mee eens zijn.
[ Voor 9% gewijzigd door The_Sukkel op 19-03-2004 03:41 ]
Ooit was dit heel stoer: PIII-800, 512 MB, Asus V7100/T(geforce2MX 32 MB), IBM DTLA 30 GB 7200 rpm, Maxtor Diamondmax 40 GB 5400 rpm, Plextor 121032, Terratec Xfire 1024, AOpen DVD 1040 Slot-in, Asus CUV4X, iiYama Vision Master Pro 450