Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)
Dat er auto staat wil zeggen dat ie hem nog moet vinden. Wil dus niet automatsch zeggen dat ie hem niet kan vinden, maar wel dat ie hem nog niet gevonden heeft.Op zaterdag 16 december 2000 13:51 schreef FrankGuthrie het volgende:
Ook herkent m'n bios de HD niet goed, er staat auto in plaats van Maxtor.....
Probeer ( in de bios.) met de + en de - even of ie hem dan wel vind....
Ik kan me vergissen
Verwijderd
Heb je toevallig een ATA100-schijf of zo? Denk dat je dan bij de installatie een drivertje moet opgeven, of een standaard 40 aderige kabel kopen zodat die Promise-controller geen ATA100 schijf herkend.
Of probeer die Promise-controller in de Bios van je PC eens uit te schakelen.
Heb ik al geprobeerd, hij heeft al gestaan op Udser HDD, en Other ATAPI drive, maar no luck.Op zaterdag 16 december 2000 13:54 schreef Helldesker het volgende:
Begin met de standaard dingen... Sluit hem aan op de ATA 66, verder niets aansluiten e.d.
[..]
Probeer ( in de bios.) met de + en de - even of ie hem dan wel vind....
Russian Blue Neji
Kate Bush
Nee zodra ik de Computer binnen had, heb ik gechekct of de Goede HD erin zat, en toen ston er op de Site van de fabrikant ATA 66, dus dat weet ik zeker.Op zaterdag 16 december 2000 13:56 schreef Straatje het volgende:
Ik heb Windows 2000 Advanced Server zonder problemen geïnstalleerd op een A7V.
Heb je toevallig een ATA100-schijf of zo?
Russian Blue Neji
Kate Bush
Verwijderd
2) Kopieer de inhoud (INCLUSIEF SUBDIRS!) naar een diskette (zo'n 3.5" plastic dingetje)
txtsetup.oem
met een subdir win2000 (oid)
In de root van de floppy moet o.a. staan:
3) Start de setup (tijdens het eerste scherm wordt je gevraagd om F6 te drukken als je een third-party SCSI ding ofzow wilt installen)
4) Ram de floppy in het station en zorg ervoor dat de driver gelezen wordt
5) Installeer W2K zoals je normaal zou doen
4 diskette!!!, oke maar dat had ik dus al gedaan, en kwam ook tot punt 4, maar daarna krijg ik de melding windows 2000 wort geinstallerd, en na 30 seconden stop ie en krijg ik de melidng INACCESIBLE BOOTDEVICE :(:(:(:(Op zaterdag 16 december 2000 14:21 schreef GraveR het volgende:
2) Kopieer de inhoud (INCLUSIEF SUBDIRS!) naar een diskette (zo'n 3.5" plastic dingetje)
txtsetup.oem
met een subdir win2000 (oid)
In de root van de floppy moet o.a. staan:
3) Start de setup (tijdens het eerste scherm wordt je gevraagd om F6 te drukken als je een third-party SCSI ding ofzow wilt installen)
4) Ram de floppy in het station en zorg ervoor dat de driver gelezen wordt
5) Installeer W2K zoals je normaal zou doen
Russian Blue Neji
Kate Bush
NEEE!!!!Op zaterdag 16 december 2000 14:21 schreef GraveR het volgende:
1) Download de ATA100 drivers van Promise ofzow
je moet de 'promise' drivers van Asus hebben.
dat is een andere controller dan std. promise
mijn win2k ging tenminste helemaal over de kop met die van promise (hij waarschuwde wel, maar ja ik eigenwijs...)
bij jouw werkt dus ook niet, welke promise(driver) heb je ?
Russian Blue Neji
Kate Bush
Russian Blue Neji
Kate Bush
Ik heb 4 IDE poorten op M' n moederbord.
2 Blauwe en 2 zwarte, kan ik die andere poort proberen, of mol ik dan m'n HD ???????
Begin een beetje geirriteerd te raken :(:(:(:(:(
Russian Blue Neji
Kate Bush
Je kunt hem gewoon aan een andere IDE hangen. Als je hem niet aan de promise hangt zou het totaal geen problemen moeten geven met de installatie van W2k. Let ook op je master/slave settings.
Russian Blue Neji
Kate Bush
Dit is echt de oplossing op je probleem!
iotdomotica.nl | Replace fear of the unknown with curiosity | 95 kWh thuisaccu | 11.460 Wp
Verwijderd
Heb ook een flop gemaakt met de drivers van de ASUS site erop.
Tijdens de installatie op F6 gedrukt en de drivers geladen.
Kreeg toen ook de melding inacessible boot device.
Heb hem nu op de ATA 66 gezet, waar hij goed werkt onder win2k
Verwijderd
neem de asus cdrom
brows op een andere pc naar het mapje promis
copier de inhoud uit het win2k mapje naar een floppy dus niet het mapje maar Alleen de inhoud ram vervolgens je bootflop/cdrom dr in
laat hem opstarten druk op F6 bij de melding stop je floppy met de win2k prommis drivers dr in laat hem zoeken op je floppy
dan vind hij de drivers vervolg dan je install
dit heb ik al een x of 20 op het werk (Mycom)
gedaan en heeft tot nu toe nog altijd gewerkt
het kan zo zijn dat je een inaccesable boot device krijgt hang dan je hd aan de normale controler en het zou moeten werken
als je problemen houd mail dan ff naar prodigy@chello.nl
Na rose e cient spin