Hallo,
Na wat problemen te hebben gehad met mijn vorige nog niet zo oude processor (een P4C (northwood dus) 3.00GHz) mocht ik deze omruilen.
Uiteindelijk mocht ik hem, met bijbetaling natuurlijk
, upgraden voor een P4C (ook weer Northwood dus) van 3.40GHz.
Beide met uiteraard 800MHz FSB.
Nou vind ik het zo vreemd dat ik deze nieuwe processor geen hogere FSB als 220MHz kan geven. Wat een Bussnelheid van 880MHz opleverd.
Bij mijn vorige processor kon ik dt opvoeren tot minstens 240Mhz FSB dus een bussnelheid van zeker 960MHz.
Ik heb nu al wat testjes gedraaid en dat leverd mij toch elke keer een lagere score op als voorheen.
En dat vindt ik dus wel raar van een processor met betere specs en die ook nog eens 2x zo duur is!
Ik heb het automatisch gedaan via de Asus AI overclock en dan kan hij niet hoger als 10% (de vorige 20%) en ook handmatig kom ik niet veel verder als dat!
Heb het voltage al aangepast, maar dat hielp ook niet.
Rest van mijn specs:
Koeling is als volgt:
Kan dit volgens jullie op de een of andere manier toch kloppen?
Anders ga ik hem snel proberen terug om te ruilen...
Na wat problemen te hebben gehad met mijn vorige nog niet zo oude processor (een P4C (northwood dus) 3.00GHz) mocht ik deze omruilen.
Uiteindelijk mocht ik hem, met bijbetaling natuurlijk
Beide met uiteraard 800MHz FSB.
Nou vind ik het zo vreemd dat ik deze nieuwe processor geen hogere FSB als 220MHz kan geven. Wat een Bussnelheid van 880MHz opleverd.
Bij mijn vorige processor kon ik dt opvoeren tot minstens 240Mhz FSB dus een bussnelheid van zeker 960MHz.
Ik heb nu al wat testjes gedraaid en dat leverd mij toch elke keer een lagere score op als voorheen.
En dat vindt ik dus wel raar van een processor met betere specs en die ook nog eens 2x zo duur is!
Ik heb het automatisch gedaan via de Asus AI overclock en dan kan hij niet hoger als 10% (de vorige 20%) en ook handmatig kom ik niet veel verder als dat!
Heb het voltage al aangepast, maar dat hielp ook niet.
Rest van mijn specs:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
| A-Open 350W voeding ASUS P4C800E-Deluxe Moederbord 2xCorsair Twinx PC4000 (dus 4x512MB) geheugen Sapphire 9800Pro ultimate VGA kaart Soundblaster Audigy 2 2XWD Raptor 74GB S-ATA in Raid 0 HDD's 1xSeagate 120GB IDE HDD 1xDVD writer 1xCD writer Floppy cardreader |
Koeling is als volgt:
code:
1
2
3
4
5
6
| 1xCPU koeler coolermaster Aero 4 (32-45 graden) VGA kaart passief gekoeld (40-55 graden) 1x WD Raptor in Cooldrive 4 (35-42 graden) 1x WD Raptor in Cooldrive 3 (35-42 graden) 3xstandaard coolermaster casefans (case temp 28-35 graden) en de fan van de voeding (weet de temp ervan niet) |
Kan dit volgens jullie op de een of andere manier toch kloppen?
Anders ga ik hem snel proberen terug om te ruilen...