Virusscanner kan bestanden niet scannen

Pagina: 1
Acties:
  • 37 views sinds 30-01-2008

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Topicstarter
Hi,

Ik heb op mijn mandrake 9.2 machientje norman virus control (legaal :+ ) draaien..... alleen wil deze tool als ik hem vanuit bash aanroep met nvcc -ad -s sommige files niet scannen. Hij geeft dan de volgende error weer : Cannot open [file-pad] Acces denied.

Aan het einde van de app zie ik dat dit 510 keer is gebeurd.

Is dit gevaarlijk, of kan ik het gewoon zo laten. Mocht nvcc toch die bestanden moeten scannen, hoe kan ik er dan voor zorgen dat nvcc die rechten krijgt (ik ben niet van plan voor elke virsusscan als root in te loggen)!

[ Voor 3% gewijzigd door Boudewijn op 19-03-2004 00:59 ]

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-02 13:22

Bergen

Spellingscontroleur

BoudewijnLinux schreef op 19 maart 2004 @ 00:55:
Hi,

Ik heb op mijn mandrake 9.2 machientje norman virus control (legaal) draaien..... alleen wil desze tool als ik hem vanuit bash aanroep met nvcc -ad -s sommige files niet scannen. Hij geeft dan de volgende error weer Cannot open..... Acces denied.

Aan het einde van de app zie ik dat dit 510 is gebeurd.

Is dit gevaarlijk, of kan ik het gewoon zo laten.
Als je een virus hebt zitten in een bestand waar je niet bij mag, dan is het natuurlijk gevaarlijk.
Mocht nvcc toch die bestanden moeten scannen, hoe kan ik er dan voor zorgen dat nvcc die rechten krijgt (ik ben niet van plan voor elke virsusscan als root in te loggen)!
Zoek even naar het fenomeen 'sudo'! :)

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:03
BoudewijnLinux schreef op 19 maart 2004 @ 00:55:
als ik [de virusscanner] vanuit bash aanroep met nvcc -ad -s sommige files niet scannen. Hij geeft dan de volgende error weer : Cannot open [file-pad] Acces denied.
Draait hij als root? Zo nee dan is dat het probleem, zo ja: probeer je toevallig ook NFS-shares te scannen?

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Topicstarter
Dank je wel _/-\o_

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Topicstarter
Nee het draait niet als root, en nee ik hebgeen nfs shares (voor zover ik weet).

Ik wil namelijk dat op deze client gewoon bv. elke 6 uur de hele hdd op virussen en andere zooi wordt gescand, ook al zit er dan een gebruiker achter. Ik wil al die gebruikers natuurlijk niet al root in laten loggen :)

• Jelmer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:46
- Log in als root
- typ 'crontab -e'
-vul daar op een nieuwe regel in:
0 */6 * * * /pad/naar/nvcc -ad -s /
-zorg dat de laatste regel een lege regel is! anders zal cron niets doen
-sla het bestand op
-je pc wordt nu elke 6u automatisch gescanned door user root zonder dat iemand hoeft in te loggen

[ Voor 12% gewijzigd door Jelmer op 19-03-2004 08:11 ]

• Zwerver
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Dit had je goed zelf uit kunnen vinden a.d.h.v. de commando's sudo, crontab, en het rechtensysteem van Linux.

Daarnaast vraag ik je nu nog een keer om de editknop te gebruiken als je wat aan je topic wil toevoegen en niet elke keer posts onder elkaar te gooien. Dit lijkt op kicken!

[ Voor 46% gewijzigd door Zwerver op 19-03-2004 10:41 ]

Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.