Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Shop Survey - Niet onderbouwd genoeg?

Pagina: 1
Acties:
  • 66 views sinds 30-01-2008

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Topicstarter
Ik kreeg net van Maikel Verbeek crash-override een email adres een mail dat mijn Shop Survey reactie verwijderd is omdat het niet onderbouwd genoeg zou zijn.

Hoe onderbouwd moet het eigenlijk wezen?? Het was een absoluut positieve reactie en er was simpel weg niet meer te vertellen. Ik wou alleen met mijn mede tweakers delen dat deze shop gewoon goede zaken doet op deze manier.

Een Shop Survey FAQ is ook nergens te bekennen, dus een waarschuwing vooraf had ik ook niet echt.

Iemand die hier helderheid over kan verschaffen?

[ Voor 4% gewijzigd door Gunner op 19-03-2004 10:48 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:12
Geen Shop Survey FAQ? Wat is dit dan?
Een goede Shop Survey beoordeling, hoe doe ik dat nou het beste?

Zorg ervoor dat je altijd netjes blijft met je formulering van je beoordeling; met vloeken en schelden kom je nergens en je beoordeling zal dan ook verwijderd worden. Als je cijfers gaat geven bij een beoordeling, wees dan ook realistisch in de cijfers die je geeft. Dat wil dus zeggen dat als een shop je goed te woord heeft gestaan en alles netjes afgehandeld heeft, je niet gelijk met tienen in je beoordeling hoeft te gaan strooien om te laten zien dat het een superwinkel is. Hetzelfde geldt dus voor een shop die in gebreke is gebleven door (te) laat te zijn met reageren of dat je heb mogen genieten van een slechte afhandeling. Daarbij hoef je dus ook niet gelijk met vieren te gaan strooien. Wees dus zeker van je zaak en geef de Shop ook daadwerkelijk de realistische cijfers die ze verdienen. Zorg er ook voor dat je beoordeling goed onderbouwd is.

Wat moet ik nou in een survey zetten?

In een survey zien wij graag terug wat je precies hebt besteld, of het personeel jou goed te woord heeft gestaan, hoelang de bestelling onderweg was en in wat voor een staat deze is aangekomen. Het moet niet zo zijn dat er een survey wordt plaatst met daarin "dit is een goeie winkel" of "wat een #%*$ shop", want deze geven geen compleet beeld van hoe een winkel nou werkt of zaken afhandelt. Als bovenstaande punten in je survey worden verwoord en deze ook daarnaar beoordeelt, weten de bezoekers met wat voor een shop zij te maken hebben.
Dit hoort trouwens in Buyers Zone :)

The devil is in the details.

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Topicstarter
December schreef op 18 maart 2004 @ 23:07:
Geen Shop Survey FAQ? Wat is dit dan?
OK, over heen gelezen. Maar dan nog? als het een negatieve, brand-maar-af-tot-de-veters reactie was, kan ik het me nog voorstellen , maar dit was slechts positief.

Een beetje te hard ge-mod naar mijn mening

Ik heb de FAQ inmiddels gelezen en blijf bij mijn beoordeling, ik zie trouwens vaak genoeg alleen maar vieren uitgedeeld in een Survey, en die blijven staan!

Ik zag Buyers Zone niet omdat ik die weg heb gehaald in de prefs 8)7 :X

[ Voor 24% gewijzigd door Gunner op 18-03-2004 23:15 ]

• Harm
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
FA > BZ

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-11 21:39
Gelieve de volgende keer gewoon even te mailen ipv een topic te openen.
Op die manier kan ik je direct uitleggen waarom je reactie verwijdert was, ipv dat mijn collega's moeten gissen ;)

De reden dat ik je reactie verwijdert heb, is dat deze gewoon niet onderbouwd was.
Je gaf hoge cijfers voor 'algemene indruk', 'service' en 'afhandeling bestelling' terwijl je in je reactie maar één hele regel tekst had staan als ondersteuning, waardoor deze cijfers niet onderbouwd waren.

Wees vrij om een nieuwe shopsurvey reactie te plaatsen, maar onderbouw deze dan wel dusdanig zodat het niet lijkt alsof de cijfers uit de lucht gegrepen zijn :)

[edit]
Renegade, das de verkeerde :+

[edit2]
nu heb je wel de goede :P

[ Voor 14% gewijzigd door Crash op 19-03-2004 14:45 ]

• Renegade
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-10-2020
Je reaktie bestond uit het volgende:
Eergister een Brando screen protector besteld, 's avonds over gemaakt en vandaag binnen

Goede afhandeling !
Daarbij de volgende cijfers: A: 9, S: 8, T: 0, L: 9

Met zulke cijfers verwacht ik eigenlijk een behoorlijk uitgebreid verhaal en dingen als 'Bij XXX heb ik nu verschillende malen besteld en tot nu toe heb ik nog geen enkele problemen gehad met de levering. Altijd netjes op tijd in huis, en bij verdere vragen kon ik gewoon terecht en hebben ze me altijd netjes en uitgebreid te woord gestaan. Als er iets niet aankomt dan wordt er zonder morren een vervangend artikel geheel kosteloos opgestuurd, en vind ik een nette afwikkeling. Al met al ben ik dik tevreden en kan ik deze shop alleen maar aanraden'.

Vooral hele hoge en lage cijfers moeten goed onderbouwd zijn. Als ik geen problemen heb gehad met bestellingen en netjes ben geholpen zou ik eerder voor een acht gaan. Gaat er iets mis en dat word goed opgelost en de mensen zijn vriendelijk en behulpzaam dan is een 9 ook prima in mijn ogen, en de 10 lijkt me uitsluitend voor een zaak waarin alles tiptop word afgehandeld en is geregeld. En als een shop die 10 inderdaad waard is dan kun je daar waarschijnlijk ook uitgebreid over vertellen omdat je door en door tevreden was? ;)

Je hoeft echt geen proza te schrijven ofzo, maar een wat uitgebreidere onderbouwing voor 9'ens en 10'en is toch wel iets wat we verwachten (trouwens ook bij extreem lage beoordelingen :P).

[ Voor 10% gewijzigd door Renegade op 19-03-2004 14:44 ]

HAI
CAN HAS STDIO?
VISIBLE "HAI WORLD!"
KTHXBYE
@BasRaayman op twitter

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Topicstarter
Crash-Override schreef op 19 maart 2004 @ 14:24:
Gelieve de volgende keer gewoon even te mailen ipv een topic te openen.
Op die manier kan ik je direct uitleggen waarom je reactie verwijdert was, ipv dat mijn collega's moeten gissen ;)
Ja, daar kwam ik ook pas later achter, ik had het adres wel gezien, maar herkende de username niet :)
De reden dat ik je reactie verwijdert heb, is dat deze gewoon niet onderbouwd was.
Je gaf hoge cijfers voor 'algemene indruk', 'service' en 'afhandeling bestelling' terwijl je in je reactie maar één hele regel tekst had staan als ondersteuning, waardoor deze cijfers niet onderbouwd waren.

Wees vrij om een nieuwe shopsurvey reactie te plaatsen, maar onderbouw deze dan wel dusdanig zodat het niet lijkt alsof de cijfers uit de lucht gegrepen zijn :)
Mag ik dan vragen waarom de rest van het mailtje zo 'dreigend' overkomt?

Want het lijkt me sterk dat mijn account door jullie verwijderd zal worden omdat ik een shop-survey in jullie ogen niet goed genoeg ingevuld heb, als ik illegale content plaats dan kan ik me daar wat bij voorstellen, maar dit is schromelijk overdreven.

Nee, ik vul geen enkele shop survey meer in als het zo moeilijk moet (zelfs niet na jullie uitleg), dan deel ik het maar niet met mijn mede tweakers.

Ik beoordeel mijn bestellingen namelijk aan de hand van BBB. Dat is Bestellen, Betalen en Binnenkrijgen.

Dat ik geen mail conversaties van 10 mails met ze heb gehad en niet 3 kwartier met ze aan de telefoon heb gehangen, en zodoende geen uitgebreide SS heb kunnen geven is gewoon mijn manier van zaken doen. Het moet snel en simpel zijn, zoals het iemand betaamt die weet wat hij wil.
Met zulke cijfers verwacht ik eigenlijk een behoorlijk uitgebreid verhaal
nee, deze shop heeft gewoon aan mijn verwachtingen voldaan, en verdient daaom de hoge cijfers die ik heb uitgedeelt.

[ Voor 27% gewijzigd door Gunner op 19-03-2004 14:57 ]

• Crash
Dat mailtje komt niet dreigend over hoor :)
Er staat zelfs een ' :) ' achter die zin.
De mailtjes zijn trouwens gebaseerd op een standaard template, wat ook netjes in dat mailtje vermeld staat.
Deze mail is gebaseerd op een standaard template en wordt geregistreerd. Mocht in te toekomst blijken dat we je meerdere keren hebben moeten mailen voor soortgelijke situaties, dan kunnen we overwegen om je account te blokkeren, maar zo ver willen we het natuurlijk niet laten komen :) .
Duidelijk lijkt mij toch?

En of je wel/niet meer gebruik wilt maken van het Shopsurvey systeem, daar ben je helemaal vrij in om zelf voor te kiezen :)
Ik beoordeel mijn bestellingen namelijk aan de hand van BBB. Dat is Bestellen, Betalen en Binnenkrijgen.

Dat ik geen mail conversaties van 10 mails met ze heb gehad en niet 3 kwartier met ze aan de telefoon heb gehangen, en zodoende geen uitgebreide SS heb kunnen geven is gewoon mijn manier van zaken doen. Het moet snel en simpel zijn, zoals het iemand betaamt die weet wat hij wil.

[...]

nee, deze shop heeft gewoon aan mijn verwachtingen voldaan, en verdient daaom de hoge cijfers die ik heb uitgedeelt.
In de shopsurvey dien je een shop te beoordelen voor de door ons vastgestelde punten.
Dus voor:
'Algemene indruk', 'Service', 'Technische kennis' en 'Afhandeling bestellingen'.
Dat dit niet overeenkomt met jouw manier van beoordelen daar kunnen wij niks aan doen. Wil je een reactie plaatsen, dan zul je je toch aan onze richtlijnen moeten houden :)
Je bent natuurlijk wel helemaal vrij om in je reactie je eigen beoordelingspunten aan te halen en daar een cijfer bij te plaatsen, maar deze cijfers worden dan niet in ons systeem opgenomen.

[ Voor 89% gewijzigd door Crash op 19-03-2004 15:08 ]

• Renegade
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-10-2020
Gunner schreef op 19 maart 2004 @ 14:51:
Ja, maar heb je er aan gedacht dat jouw verwachtingen misschien niet overeen komen met de verwachtingen van een ander? Als mijn verwachtingen totaal anders zijn dan de jouwe heb ik dus feitelijk weinig aan jouw beoordeling, of ben je dat niet met me eens? Juist omdat iedereen andere verwachtingen heeft hebben we die FAQ opgesteld zodat de SS voor iedereen nuttig.

Voor hetzelfde geld vind iemand het vanzelfsprekend dat iets er de volgende dag is, en die persoon geeft een 4 omdat de bestelling er pas na 2 dagen is. Als alle surveys worden ingevuld aan de hand van je eigen systeem is de hele SS niet echt nuttig te noemen. Vandaar dat we daar redelijk streng in zijn en behoorlijk bovenop zitten. :)

HAI
CAN HAS STDIO?
VISIBLE "HAI WORLD!"
KTHXBYE
@BasRaayman op twitter

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Topicstarter
Renegade schreef op 19 maart 2004 @ 15:13:
Ja, maar heb je er aan gedacht dat jouw verwachtingen misschien niet overeen komen met de verwachtingen van een ander? Als mijn verwachtingen totaal anders zijn dan de jouwe heb ik dus feitelijk weinig aan jouw beoordeling, of ben je dat niet met me eens? Juist omdat iedereen andere verwachtingen heeft hebben we die FAQ opgesteld zodat de SS voor iedereen nuttig.
Nee, ik ben het niet (helemaal) met je eens. Ik heb verwachtingen van een shop, die zullen ongetwijfeld anders zijn dan die van jou (zoals je zelf al aangeeft).

Maar zoals het in dit geval gelopen is, is het gewoon 100% naar tevredenheid gegaan. Ik kon in dit geval geen uitgebreide shop survey geven omdat allemaal snel en goed gegaan is.

Maar goed, no hard feelings, we kunnen wel door blijven discussieren maar dat heeft denk ik ook vrij weinig zin. :>

• Crash
Gunner schreef op 19 maart 2004 @ 15:40:
[...]

Nee, ik ben het niet (helemaal) met je eens. Ik heb verwachtingen van een shop, die zullen ongetwijfeld anders zijn dan die van jou (zoals je zelf al aangeeft).
En daarom is er dus een systeem opgesteld waarmee je op 4 punten een beoordeling kunt geven, zodat iedereen een shop op dezelfde punten kan beoordelen.
Zo heeft uiteindelijk iedereen er iets aan :)

En omdat je zelf aangeeft dat het zo afgehandelt is, krijgt deze een slotje :P
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.