Homepage | Me @ T.net | Having fun @ Procurios | Collega's gezocht: Webontwikkelaar PHP
Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*
Ik heb alle mogelijke compatibiliteitsmogelijkheden (uiteraard) al geprobeerd
De executable van 'van dale' is zelfs uit 1994, gemaakt door Novell
[ Voor 19% gewijzigd door Burat op 18-03-2004 22:58 ]
Homepage | Me @ T.net | Having fun @ Procurios | Collega's gezocht: Webontwikkelaar PHP
Verwijderd
Het programma heb ik echter nooit geprobeerd. Ik kwam er later achter dat dit probleem zich alleen voordoet als een DOS-programma op een bepaald punt is, waneer het op de achtergrond word gezet. Als je weet waar het wel en niet gebeurd kan je er rekening mee houden
Volgens mij heeft het te maken met het feit dat oude DOS-programma's niet zijn geprogrammeerd met multi-threading in het anchterhoofd. Dat bestond toen immers nog niet?
Het zijn dus windows 3.1 programma's, 16 bits, draaien onder ntvdm.exe/wowexec.exe. Heb met een process explorer bekeken wat er gebeurt, maar daar kan ik weinig spannends uit afleiden. Behalve een enorme stapel context switches. Er worden dus kennelijk kernel functies aangeroepen.
Ik vermoed dat er continu naar invoer wordt geluisterd of een alternatieve 'idle' wordt uitgevoerd oid.
Maar ik ben toch niet de enige met dit probleem?
Staan er toevallig veel extra opties in die bestanden? Anders kan je misschien proberen om die bestanden vanuit je c:\windows\repair (als je die hebt) te kopieren. Daar heb ik ooit een probleem mee opgelost dat mijn CPU op 100% liet hangen, en daardoor ook de applicatie om zeep hielp.
[ Voor 4% gewijzigd door Apiekool op 19-03-2004 11:17 ]
Als het enige probleem de cd is: Koop het programma, trek met clonecd een iso en mount die met deamontools, stop de cd terug in zn doosje en berg 'm op. Heb je dat programma nodig hoef je alleen maar even de iso te mounten (of als het de enige iso is, gewoon gemount laten staan)Het zijn programma's waar ik nog geen goede vervanging voor heb gevonden: ANWB Routeplanner (gebaseerd op Route 66) uit 2000, Van Dale Hedendaags Nederlands (vdhnwin.exe). Het prettige is dat er geen CD voor nodig is, wat met de nieuwe versies wel altijd is.