Toon posts:

OneLine internet

Pagina: 1
Acties:
  • 29 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Is er iemand die zijn adsl-verbinding ook via OneLine heeft lopen? Wil graag meer horen over deze provider. Uploadsnelheid is bedroevend laag: 3 kb.

Verwijderd

Twee vragen:

• Welk pakket heb je? Aan de hand hiervan kan je namelijk berekenen wat het zou moeten zijn
• Heb je dit al gemeld aan OneLine, en hoe reageren ze hierop?

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 20:24
Check:

www.speedtest.nl
http://www.adslforum.nl/default.asp

Misschien kun je daar wat meer info vinden.

Posts zoals jij ze nu maakt zijn helaas niet lang levend.. :)

[ Voor 7% gewijzigd door Hoyden op 18-03-2004 22:50 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het lite-pakket en ben al 2 maanden bezig met het doorgeven van mijn storing aan de provider en aan KPN. Ben nu zover dat mijn lijn definitief gesloopt gaat worden in november, eerder doet KPN het niet, zij houden me vast aan het jaarcontract, ondanks de medewerking van OneLine. Heb verschillende tests gedaan maar het blijft bedroevend!

Verwijderd

Okay, Lite, dat is volgens de website 256/64 Kbit/s. Je weet wel dat je upload in ieder geval niet hoger zal zijn dan 7 KB/sec (64 delen door ongeveer 9.5 (8 (bits -> bytes) + 1.5 vanwege overhead)?

Dan, waar heb je getest hoe snel je lijn is met uploaden? Heb je geprobeerd meerdere uploads tegelijkertijd te doen? Een klein beetje info over snelheden kan je hier vinden (heeft niets met jouw provider te maken, maar het algemene verhaal is wel leerzaam):

http://selfcare.bbeyond.nl/pub/?page=33&pre=132

Kan je ook nog zien op welke snelheid je modem "trained"? Dit is de snelheid die het modem afspreekt met de DSLAM (machine aan de andere zijde van de koperdraad, in de KPN centrale), en die is, als je modem het toelaat, uit te lezen uit je modem. Als je het type modem ingeeft in google kan je meestal wel een uitleg vinden over hoe je dat kan uitlezen. De snelheid waarop je modem trained moet gelijk zijn aan het pakket dat je afneemt (256 Kbit/sec downstream, 64 Kbit/sec upstream).

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:44

Korakal

Up up up!

prjs, welkom op GoT. Wil je ajb Algemene regels hoe je op het forum te gedragen (Netiquette) eens goed doornemen? Je topicstart is namelijk erg mager (té mager in dit geval), we verwachten iets meer van je...

Als je bovenstaande guidelines hebt doorgenomen kun je eventueel een nieuw topic openen op de juiste manier :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.