Toon posts:

cellie 366 -> 550?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Een vriend van me heeft een celeron 366 (mendocino) en hij wil 'm op 550 zetten.

de gegevens over z'n pc:

een soltek SL-67EV1 moederbord
geheugen is onbekend of 't 66 of 100mhz is

wordt bij deze de AGP bus ook naar 100mhz gezet?

• CornelisJ
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Een Celeron 366@550 draait op 5.5*100 MHz.
Het geheugen moet dus wel 100 MHz zijn, anders gaat het niet lukken. PC-100 geheugen is meestal 8ns, kijk eens wat er op de DIMM staat.
Een AGP divider van 2/3 wordt vast wel ondersteund, zodat de AGP frequentie 66Mhz blijft.
Om 550 MHz te halen moet de spanning van de CPU vermoedelijk wel iets omhoog, bijvoorbeeld van 2.0V (standaard voor Celeron 366) naar 2.1 of 2.2V. Ik weet niet of dat kan met die Soltek.

• CornelisJ
  • Niet online
Ik heb de specs van de Soltek even bekeken op http://www.soltek.com.tw/English/products/67ev1.htm.
Er staat niets over voltage adjustment bij, dus dat zal wel niet ondersteund worden. Ik zie er een VIA Apollo Pro chipset inzit. Mogelijk dat je dan toch het geheugen op 66MHz kunt zetten bij 100MHz busfrequentie.
Overigens kun je wel de spanning van de CPU varieren met een slot-1 naar socket-370 converter card en socket-370 processor (bijv. Abit Slotket III).

Verwijderd

Ik heb zelf een 400 mendocino, fsb op 83mhz, 2,1v erg stabiel, maar 100mhz??? Mijn moederbord is 66/100mhz dus agp en pci bus blijven 66/33mhz. Geheugen is gewoon 100mhz, dus is de processor bij mij de bepalende factor. Zorg iig voor een goeie koeling zou ik zeggen.
Ik ben nu bezig met een waterkoeling te bouwen, misschien dat dat wel lukt.

Greetz

Verwijderd

Ik(Die vriend) heb zo'n slot1>pga370 kaart waarom je het voltage kan regelen, zou dat dan werken?

• CornelisJ
  • Niet online
Op zaterdag 16 december 2000 15:45 schreef ksdz het volgende:
Ik heb zo'n slot1>pga370 kaart waarvan je het voltage kan regelen, zou dat dan werken?
Je komt er alleen achter door het uit te proberen. Zet het voltage op 2.2V, de bus frequentie op 100 MHz en kijk of je systeem opstart. Als het werkt, probeer dan of een lagere spanning ook werkt (bijv. 2.1V), dat scheelt weer in de warmte ontwikkeling.

Verwijderd

Over warmte ontwikkeling gesproken...
Is een speciale overklok cooler aan te raden, of is een gewone ook goed:?

(Candyman zei dat dat niet nodig was, maar ik wil het ff zeker weten...)

TNX :)

Verwijderd

Topicstarter
nou... een celeron wordt niet bepaald warm. De koeler die je nu hebt zou een celeron 550 aan moeten kunnen (of een 566/533 omdat de 550 niet bestaat) dus kun je 'm gewoon op 550 zetten en evenveel/een heel klein beetje meer hitte verwachten. Dat zou 't probleem niet moeten zijn...

[personal off-topic] je bent dus gewoon een beetje te laf... gewoon doen net als de andere methode van repartitioneren he?*D[/personal off-topic]

• CornelisJ
  • Niet online
Op zaterdag 16 december 2000 19:04 schreef ksdz het volgende:
Over warmte ontwikkeling gesproken...
Is een speciale overklok cooler aan te raden, of is een gewone ook goed?
Een Celeron 1 (zoals jij hebt) dissipeert best wel veel op 550MHz. De Celeron 2 (coppermine) modellen zijn wat energie zuiniger, omdat ze op een lagere spanning draaien. Mijn mening is dat een iets zwaardere koeling beter zou zijn. Hangt er ook vanaf wat je voor koeler je nu hebt. Een goede koeler voor niet teveel geld is bijv. de Spire MA324-15, zie de pricewatch en http://www.ademmen.nl/arnold/reviews/spirethermaltake/review1.html. Heb ik ook op mijn Celeron 566@850.

Ik zou eerst eens kijken of je Celeron uberhaupt wil lopen op 550MHz. Start hij op, maar wordt ie na verloop van tijd te warm, dan kun je altijd nog een zwaardere koeler kopen...

Verwijderd

Goed ID... :)

• TB
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 21-09-2025

TB

pompiedom

Je moet gewoon proberen.
3 situaties:

- Je hebt mazzel en het lukt zonder extra koeling
- Het lukt alleen met extra koeling
- Het lukt niet...

Ikke heb Celly 366@550 met Computernerd Tornado cooler...
Pagina: 1