ik werk in een kleine computerzaak en ben o.a. verantwoordelijk voor de gebouwde systemen. de keuze van de componenten kan je een hoop gezeik schelen leert de ervaring, wat ook logisch is. meestal gebruik ik asus of gigabyte omdat dat gewoon starten, lopen is. en geen gezeik verder. vroeger wilde ik nog weleens asrock gebruiken, omdat de prijs toch wel heel aantrekkelijk was. hier ben ik na een slechte batch g-pro's mee opgehouden, daar had ik ff genoeg trauma van gehad. na een jaartje dacht ik dat ze misschien wat geleerd hadden. 5 i845d bordjes gekocht. hadden allemaal opstartproblemen. ondertussen ook nog een hoop socket a bordjes verkocht, omdat die geen problemen leken te geven. de k7vt2 bijvoorbeeld is tot op de dag van vandaag een vrijwel probleemloos bordje gebleken.
begin dit jaar heb ik nog een aantal k7vm2's verkocht, door prijs en doordat ik niet zo snel aan iets anders kon komen. heb er nu al weer een paar van teruggehad. de laatste zette de xp cpu op 2,30 volt vcore, waardoor hij na 3 minuten ofzo 82 graden werd. toen had ik het dus best wel gehad met asrock.
als klap op de vuurpijl nu van de week nog 2 via p4 borjes gekocht van asrock. (had met spoed wat nodig en dit was het enige wat snel leverbaar was) één van de twee gaf weer allemaal bsods. asus met zelfde via chipset er in - > goan.
ofwel: ik ben helemaal klaar met die troep. nu is dus mijn vraag: ligt het aan mij of is het gewoon ook echt troep? het leuke is altijd dat als ik er dan een asus bordje in doe, alle problemen gewoon over zijn.
begin dit jaar heb ik nog een aantal k7vm2's verkocht, door prijs en doordat ik niet zo snel aan iets anders kon komen. heb er nu al weer een paar van teruggehad. de laatste zette de xp cpu op 2,30 volt vcore, waardoor hij na 3 minuten ofzo 82 graden werd. toen had ik het dus best wel gehad met asrock.
als klap op de vuurpijl nu van de week nog 2 via p4 borjes gekocht van asrock. (had met spoed wat nodig en dit was het enige wat snel leverbaar was) één van de twee gaf weer allemaal bsods. asus met zelfde via chipset er in - > goan.
ofwel: ik ben helemaal klaar met die troep. nu is dus mijn vraag: ligt het aan mij of is het gewoon ook echt troep? het leuke is altijd dat als ik er dan een asus bordje in doe, alle problemen gewoon over zijn.